تصاویر/خواهر و برادرهای جذاب سینمای ایران را بشناسید

در میان خواهر و برادرهای بازیگر سینمای ایران سینا و ساعد سهیلی، سپند و کمند امیرسلیمانی، بهار و برزو ارجمند از همه مشهورترند.

تصاویر/خواهر و برادرهای جذاب سینمای ایران را بشناسید
کد خبر : ۴۵۴۳۴
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از نمناک؛ در میان اغلب خانواده ها شغل های موروثی وجود دارد، فرزندان خانواده اگر به شغل پدر و مادر علاقه مند باشند راه موفقیت و زندگی شان را در این مسیر میبینند. حرفه بازیگری نیز مانند برخی از این شغل های موروثی در میان برخی از خانواده های هنرمندان دیده میشود.

در سینمای ایران مادر و فرزندهای بازیگر و پدر و فرزندهای بازیگر زیادی وجود دارد که قبلا به بررسی آن پرداخته ایم. اما شاید برایتان جالب باشد که درباره خواهر و برادرهای سینمای ایران بیشتر بدانید.

در سینمای کشورمان خواهر و برادرهای بازیگری وجود دارند که ما در این مطلب آنها را به شما بیشتر معرفی میکنیم.

اگر بخواهیم خواهر و برادرهای سینمای ایران را معرفی کنیم باید در یک تقسیم بدی این کار را انجام دهیم. در سینمای کشورمان برادرهای بازیگری وجود دارند که سالهاست در این عرصه فعالیت میکنند از جمله سینا و ساعد سهیلی، ناصر و مهدی هاشمی، محمد و مهدی سلوکی، امید و امین زندگانی، داریوش و انوشیروان ارجمند، محسن و مصطفی کیایی، محمد و علی عمرانی.

در میان خواهر و برادرهای بازیگر سینمای ایران سینا و ساعد سهیلی، سپند و کمند امیرسلیمانی، بهار و برزو ارجمند از همه مشهورترند.

برادرهای بازیگر سینمای ایران

سینا و ساعد سهیلی

ساعد و سینا سهلی برادران هنرمند سهیلی هستند که در خانواده ای هنرمند متولد شدند و پدرشان سعید سهیلی از کارگردان های مشهور دنیای سینما است.

ساعد سهیلی پسر بزرگ خانواده سهیلی است که در سال 66 متولد شد و بازیگری را از سال 1380 آغاز کرد و در فیلم هایی چون گشت ارشاد، لاتاری، روز صفر، اتاق تاریک، 50 کیلو آلبالو، چارچنگولی و… به ایفای نقش پرداخت و گلوریا هاردی بازیگر ایرانی فرانسوی کشورمان همسر او است.

سینا مهراد یکی دیگر از پسران خانواده سهیلی است که در سال 1370 متولد شد و با بازی در سریال پدر در میان مردم شناخته شد و سریال آقازاده با بازی او در نمایش خانگی در حال پخش است.

سینا و ساعد سهیلی

نوید و امید محمدزاده

نوید و امید محمدزاده در یک خانواده پرجمعیت متولد شده اند. نوید فرزند آخر خانواده است که در سال 1365 متولد شده و یکی از بازیگران مطرح سینمای کشورمان می باشد. فیلمهای ابد و یک روز، متری شیش و نیم و سرخپوست از معروفترین کارهای نوید محمدزاده است.

امید محمدزاده برادر بزرگتر نوید است که در سریال قورباغه به کارگردانی هومن سیدی با نوید همبازی است. امید نقش پدر رامین در جوانی را بازی می کند.

ناصر و مهدی هاشمی

از میان برادرهای بازیگر سینمای ایران باید به ناصر و مهدی هاشمی اشاره کرد. مهدی هاشمی بازیگر و کارگردان سینمای کشورمان متولد سال 1325 و همسر گلاب آدینه هنرمند سرشناس کشورمان است. از نقش های معروف مهدی هاشمی به بازی در نقش دکتر قریب در این سریال میتوان اشاره کرد.

ناصر هاشمی برادر کوچکتر مهدی هاشمی است که در سال 1335 متولد شد. از مهم ترین نقش های ناصر هاشمی میتوان به بازی در سریال پدرسالار و سمندون اشاره کرد.

محمد و مهدی سلوکی

محمد و مهدی سلوکی دو برادر بازیگر سینمای ایران هستند که مهدی در عرصه بازیگری و محمد در عرصه اجرا دستی در دنیای هنر دارند. محمد سلوکی پسر بزرگ خانواده سلوکی در سال 1358 متولد شد و از سال 77 وارد عرصه اجرا شد و در فیلم علی سنتوری ایفای نقش کرده است.

مهدی سلوکی برادر کوچک محمد در سال 1361 متولد شد و از سال 83 بازی در تلویزیون را آغاز کرد و در سریال ستایش به ایفای نقش پرداخته است.

امید و امین زندگانی

امید و امین زندگانی دو برادر بازیگر سینمای کشورمان هستند که امین حضور پررنگ تری در سینما و تلویزیون به نسبت امید دارد.امید زندگانی پسر بزرگ خانواده زندگانی متولد سال 1347 است و از سنین نوجوانی وارد دنیای بازیگری شد و سالهایی را مشغول کار در رادیو شد.

امین زندگانی پسر دوم خانواده زندگانی است که در سال 1351 متولد شد و در سریال هایی چون معصومیت از دست رفته، پرستاران، همه چیز آنجاست و مختارنامه ایفای نقش کرده است.

داریوش و مرحوم انوشیروان ارجمند

از میان برادرهای بازیگر پیشکسوت سینما باید نامی از داریوش و انوشیروان ارجمند ببریم. انوشیروان ارجمند پسر بزرگ خانواده ارجمند، پدر برزو و بهار اجمند است که در سال 1320 متولد شد و در سریال هایی چون امام علی ، مختارنامه ، معصومیت از دست رفته و روزی روزگاری ایفای نقش کرده است.

داریوش ارجمند برادر کوچکتر انوشیروان ارجمند است که در سال 1323 متولد شد و از میان نقش های او در تلویزیون باید به بازی خوبش در نقش مالک اشتر در سریال امام علی (ع) اشاره کرد.

هدایت و علی هاشمی

هدایت هاشمی و علی هاشمی دو برادر هنرمند سینمای ایران هستند که هدایت هاشمی پسر بزرگتر خانواده است و اغلب مخاطبان تلویزیون او را با نقش اوس موسی به خوبی می شناسند.

علی هاشمی برادر کوچکتر هدایت هاشمی است که در سریال سرباز به ایفای نقش پرداخته است.

محمد و علی عمرانی

محمد عمرانی بازیگر کشورمان پسر بزرگ خانواده عمرانی است که در سال 1335 متولد شد و در سریال هایی چون جراحت، تکیه بر باد، اولین شب آرامش، رستگارن، امیرکبیر و همه چیز آنجاست ایفای نقش کرده است.

علی عمرانی برادر کوچکتر محمد عمرانی در سال 1339 متولد شد و در سریال هایی چون به کجا چنین شتابان سالهای ابری، عصر پاییزی، مسافران و نوروز 72 حضور داشته است.

خواهرهای بازیگر سینمای ایران

اگر بخواهیم نامی از خواهران بازیگر سینمای ایران ببریم باید یادی از ستاره و لاله اسکندری، مارال و مونا فرجاد، ملیکا و مهراوه شریفی نیا، نگین صدق گویا و شیرین بینا، ملیکا و مریلا زارعی کنیم.

لاله و ستاره اسکندری

از میان خواهرهای بازیگر سینمای ایران باید نامی از ستاره و لاله اسکندری ببریم. ستاره دختر بزرگتر خانواده اسکندری متولد سال 1353 است و کارش را با تئاتر آغاز کرد و بازی در سریال نرگس نقطه عطفی در زندگی او بود.

لاله خواهر کوچکتر ستاره اسکندری است که در سال 1354 متولد شد و از سال 78 بازی در سینما را آغاز کرد و در سریال خاک سرخ اثر ماندگاری را از خود برجای گذاشت.

لاله و ستاره اسکندری

مارال و مونا فرجاد

مارال و مونا فرجاد دختران جلیل فرجاد بازیگر کشورمان هستند . مارال دختر بزرگتر خانواده فرجاد متولد سال 1361 است و بازی در سینما را از سال 84 آغاز کرد و در سریال تا صبح، رهایم نکن و فیلم جاودانگی ایفای نقش کرده است.

مونا دختر کوچکتر خانواده فرجاد است که در سال 1364 متولد شد و در سریال خوش رکاب، ساختمان پژشکان و شاید برای شما هم اتفاق بیوفتد ایفای نقش کرده است.

مارال و مونا فرجاد

ملیکا و مهراوه شریفی نیا

ملیکا و مهراوه شریفی نیا دختران محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان هستند که هر دو در عرصه بازیگر فعالند. مهراوه دختر بزرگ خانوده شریفی نیا متولد سال 1360 است و از سریال های معروف او میتوان به کیمیا اشاره کرد.

ملیکا دختر کوچکتر خانواده شریفی نیا است که در سال 1365 متولد شد و از سال 70 وارد دنیای سینما شد و سریال دلدادگان جدیدترین سریال تلویزیونی او است.

ملیکا و مهراوه شریفی نیا

ملیکا و مریلا زارعی

مریلا و ملیکا زارعی دو خواهر بازیگر سینمای ایران هستند که مریلا در عرصه بازیگری و ملیکا در دنیای اجرا فعال تر است. مریلا زارعی خواهر بزرگ ملیکا زارعی متولد سال 1353 است و در فیلم های سینمایی چون زیر سقف دودی، شیار 14 ، بادیگارد، هیس دخترها فریاد نمی زنند و …. اشاره کرد.

ملیکا خواهر کوچکتر مریلا زارعی همان خاله شادونه معروف برنامه های کودک است که در سال 1364 متولد شد و در سریال متهم گریخت بازیگر نقش معصومه بود.

نگین صدق گویا و شیرین بینا

شیرین بینا با نام اصلی شیرین صدق گویا خواهر نگین صدق گویا بازیگر کشورمان است . شیرین صدق گویا متولد سال 1343 است و نام خانوادگی بینا را به دلیل نام خانوادگی همسرش انتخاب کرده است.

نگین صدق گویا خواهر کوچک شیرین بینا است که در سال 1349 متولد شد و از سال 72 وارد دنیای سینما شد . سریال همسفر و به کجا چنین شتابان از سریال های او در تلویزیون است.

خواهر و برادر بازیگر سینمای ایران

سپند و کمند امیرسلیمانی

سپند و کمند امیرسلیمانی پسر و دختر سعید امیرسلیمانی بازیگر پیشکسوت کشورمان هستند که هر دو در دنیای بازیگری فعالند. کمند دختر بزرگ خانواده امیرسلیمانی است که در سال 1352 متولد شد و از بازی های معروف او میتوان به نقش آذر در سریال پدرسالار اشاره کرد.

سپند برادر کوچکتر کمند میرسلیمانی است که در سال 1356 متولد شد و اولین بار در سال 70 جلوی دوربین فیلم دندان طلا رفت و هزارپا جدیدترین کار سینمایی اوست.

سپند و کمند امیرسلیمانی

برزو و بهار ارجمند

بهار و برزو ارجمند دختر و پسر انوشیروان ارجمند بازیگر فقید کشورمان هستند که در خانواده ای هنری متولد شدند. برزو ارجمند پسر بزرگ انوشیروان ارجمند است که در سال 1354 متولد شد و اولین بار در سال 73 بازیگری را در تلویزیون آغاز کرد و در سریال سر دلبران با خواهرش بهار همبازی بود.

بهار ارجمند دختر خانواده هنرمند ارجمند در سال 1359 متولد شد و از 5 سالگی بازی در تئاتر را آغاز کرد . سردلبران کار مشترکی از بهار ارجمند در کنار برادرش برزو بود.

کد خبر : ۴۵۴۳۴
0
۰
ارسال نظر