خریدار باشگاه تاتنهام یک میلیارد ایرانی است

جم نجفی یک میلیاردر ایرانی-آمریکایی است که بر اساس گزارش ها، همراه با تیمی از سرمایه گذاران، قصد خرید باشگاه تاتنهام هاتسپر انگلیس مبلغ ۳.۷۵ میلیارد دلار را دارد.

خریدار باشگاه تاتنهام یک میلیارد ایرانی است
کد خبر : ۱۵۱۰۰۹
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از روزیاتو؛ انتظار می رود که در هفته ای پیش رو، نجفی و بنیاد سرمایه گذاری MSP Sports Capital پیشنهاد خرید خود را به جو لوییس مالک باشگاه تاتنهام و دانیل لوی رییس باشگاه ارائه کنند. این خبر مورد استقبال طرفداران باشگاه تاتنهام قرار گرفته است که بیش از پیش نسبت به مالکیت کنونی باشگاه اعتراض دارند.

جم نجفی کیست؟

جم نجفی که در سال ۱۹۶۳ در ایران به دنیا آمده، در سن ۱۲ سالگی همراه با خانواده اش به آمریکا نقل مکان کرد. او که نمی توانست به زبان انگلیسی صحبت کند، از طریق تماشای برنامه های تلویزیونی، زبان انگلیسی یاد گرفت. برنامه های تلویزیونی مورد علاقه او مسابقات بسکتبال ان بی ای و به ویژه بازی های تیم فینیکس سانز بود، تیمی که بعدها نجفی بخشی از سهام آن را خریداری کرد و اکنون معاون رییس باشگاه است.


نجفی در دانشگاه کالیفرنیا کارشناسی خود را به اتمام رساند و پس از آن در رشته اقتصاد تجاری از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد. بین سال های ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۲، جم نجفی به عنوان شریک و افسر ارشد عملیات در کمپانی سرمایه گذاری خصوصی Pivotal Group فعالیت می کرد و پیش از آن نیز به مدت ۴ سال برای بانک سرمایه گذاری Salomon Brothers کار کرده بود. این مرد ایرانی الاصل ۶۰ ساله در سال ۲۰۰۲ کمپانی Najafi Companies را تاسیس کرد و خود مدیرعامل این شرکت سرمایه گذاری بین المللی را بر عهده گرفت. ثروت خالص نجفی بیش از ۲.۹ میلیارد پوند تخمین زده شده است.

بر اساس اطلاعات وبسایت این شرکت، نجفی در زمینه ورزش، رسانه، تکنولوژی، خدمات مشتری و املاک در چندین قاره دارای هلدینگ است. نجفی مالکیت بیش از ۳۰ شرکت را در اختیار داشته و مدیرعامل کمپانی MSP Sports Capital نیز هست. این کمپانی در سال ۲۰۱۹ در نیویورک تاسیس شد و در زمینه سرمایه گذاری در ورزش فعالیت می کند. نجفی همراه با همسرش شریل در زمینه فعالیت های بشردوستانه نیز فعال بوده و در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۰ میلیون دلار برای کمک به جامعه سیاهپوستان برای ورود به دنیای بسکتبال کمک مالی کرد.

همسر آمریکایی جم نجفی یک نویسنده و تاجر آمریکایی است و ثمره این ازدواج یک پسر و دو دختر بوده است که همراه با هم در آریزونا زندگی می کنند. همانطور که گفته شد، نجفی بخشی از سهام تیم فینیکس سانز را در اختیار داشته و معاون رییس باشگاه نیز هست. او در اواخر سال ۲۰۲۰ بخشی از سهام تیم فرمول یک مک لارن را خریداری کرد. مبلغ سرمایه گذاری او در این تیم ۲۴۸.۵ میلیون دلار العام شده که ۱۵ درصد از سهام این تیم را شامل می شد، سهامی که در سال ۲۰۲۲ به ۳۳ درصد افزایش یافت.

شرکت ورزشی جم نجفی در تیم های فوتبال استوریل در پرتغال و آلکورون در اسپانیا نیز سرمایه گذاری کرده و در واقع این باشگاه ها را خریداری کرده است. تیم بلژیکی واسلند-بورن نیز در سال ۲۰۲۰ به فهرست رو به رشد دارایی های این شرکت در دنیای فوتبال اضافه شد و در ادامه باشگاه های آگزبورگ در آلمانی و بردوندبی در دانمارک نیز به این تیم پیوستند.

با این وجود، تاتنهام می تواند بزرگ ترین خرید فوتبالی کمپانی MSP Sports Capital باشد. ماه گذشته بود که خبر رسید نجفی در حال مذاکره با مالکان اورتون برای سرمایه گذاری در این باشگاه است. در بازی تیم های اورتون و ساوتهمپتون در ماه گذشته، تصاویری از نجفی در ورزشگاه گودیسون پارک نیز منتشر شد.

کد خبر : ۱۵۱۰۰۹
0
۰
ارسال نظر