خبر فوری؛نحوه دریافت واکسن افراد بالای ۸۰ سال

حالا با آغاز فاز دوم واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ وزارت بهداشت اعلام کرده که برنامه دقیقی را برای تزریق واکسن کرونا برای تمام افراد در اولویت و برای تمام فازهای واکسیناسیون در کشور طراحی کرده است.

خبر فوری؛نحوه دریافت واکسن افراد بالای ۸۰ سال
کد خبر : ۱۸۳۴۳
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزار وقت صبح به نقل از ایسنا؛ واکسیناسیون علیه کرونا در کشور در چهار فاز برنامه ریزی شده و برای هر فاز هم افراد دارای اولویت مشخص شده اند که تلقیح واکسن بر اساس این اولویت ها و با اطلاع رسانی پیامکی از سوی وزارت بهداشت اعلام می شود.

بنابراین برای دریافت و تزریق واکسن کرونا نیازی نیست به مراکز بهداشتی مراجعه کنید و در صف بایستید و طبق اعلام مسوولان فقط منتظر اعلام و پیامک وزارت بهداشت باشید.

حالا با آغاز فاز دوم واکسیناسیون علیه کووید-۱۹، ممکن است بسیاری از مردم نگران نحوه دریافت واکسن بوده یا بیم جاماندن از واکسیناسیون را داشته باشند، اما وزارت بهداشت اعلام کرده که برنامه دقیقی را برای تزریق واکسن کرونا برای تمام افراد در اولویت و برای تمام فازهای واکسیناسیون در کشور طراحی کرده است.

دکتر علیرضا رییسی- معاون بهداشت وزات بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در این باره، اعلام کرد که هیچ نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت نام واکسن وجود ندارد و ما موعد تزریق واکسن افراد در اولویت را به صورت دقیق از طریق ارسال پیامک اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

در موارد استثنائی هم اگر پیامکی برای فردی که در اولویت است ارسال نشده، این فرد می‌تواند در زمانی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند وارد سامانه Salamat.gov.ir شده و نام و کد ملی خود را ثبت کند و بعد از این اقدام ما وضعیت واکسیناسیون فرد را پیگیری می‌کنیم.

فراخوان واکسیناسیون افراد 70 تا 75 سال

وی با بیان اینکه احتمالا از حدود ۲۰ اردیبهشت ثبت‌نام و فراخوان افراد ۷۰ تا ۷۵ سال را نیز برای واکسیناسیون به آنها اطلاع می دهیم، تاکید کرد که پیامک‌های ما بسیار دقیق هستند. به طوری که در پیامک به فرد اعلام می‌شود که شما در فاز دوم واکسیناسیون قرار گرفتید و به زودی موارد به شما اطلاع‌رسانی می‌شود.

سپس یک هفته قبل از موعد واکسیناسیون فرد، یک پیامک دیگر برایش ارسال می شود که شما فلان روز در فلان مرکز و با کارت ملی برای تزریق واکسن ‌مراجعه کنید. در عین حال یک روز قبل از موعد تزریق واکسن دوباره یک پیامک ارسال و از فرد پرسیده می‌شود که آیا فردا می‌توانید برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنید یا خیر که فرد پاسخ می‌دهد و ما بر این اساس برنامه‌ریزی‌هایمان را انجام می‌دهیم. بنابراین مردم منتظر پیامک باشند، آن هم زمانی که ما به آنها اعلام می کنیم.

کد خبر : ۱۸۳۴۳
0
۰
ارسال نظر