خبرسازی حرف های “مجری معروف” درباره حق اعتراض

اقبال واحدی با تایید به رسمیت شناخته شدن حق اعتراض، در عین حال بر احیانا بازی نخوردن توسط دیگرانی که به تمامیت ارضی کشورمان نظر دارند، تاکید دارد.

خبرسازی حرف های “مجری معروف” درباره حق اعتراض
کد خبر : ۱۱۵۰۶۹
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از ایسنا؛ اقبال واحدی با تایید به رسمیت شناخته شدن حق اعتراض، در عین حال بر احیانا بازی نخوردن توسط دیگرانی که به تمامیت ارضی کشورمان نظر دارند، تاکید دارد.

سید اقبال واحدی، از مجریان قدیمی صداوسیما، در گفت و گویی درباره حفظ تمامیت ارضی کشور در شرایط اعتراض مردمی، اظهار کرد: کاملا مشخص است که هیچ ایرانی باغیرتی روی تمامیت ارضی کشورش حرفی ندارد.

در تمام دنیا کسانی که در هر کشوری زندگی می کنند نسبت به کشورشان حساس‌اند و غیرت دارند. ما هم ثابت کردیم.‌ نوجوانان ما از سن ۱۶ سالگی تا پیرمردهای ۷۰ ساله کشورمان خودشان را به این مملکت ثابت کرده‌اند و سال‌ها جنگیدند تا خاک کشورمان دست بیگانه نیفتد. پس بحث حفظ تمامیت ارضی کشور کاملا مشخص است.

اما بحث اعتراض‌ها هم در قانون اساسی آمده و به مردم این اجازه داده شده که حق اعتراض داشته باشند.

حق اعتراض کمرنگ شده

وی در همین راستا به وجود احزاب تقویت شده در کشور اشاره کرد و گفت: همیشه همه چیز در مملکت گل و بلبل نیست، به هر حال مشکلاتی وجود دارد، بنابراین حق اعتراض هم کاملا طبیعی است ولی باید حساب و کتاب داشته باشد که آن هم فقط از طریق احزاب حل می‌شود.

یکی از مشکلات بزرگ ما در کشور نبود احزاب فعال است؛ احزابی که جوانان ما آنها را بشناسند و بتوانند مردم را قانع کنند تا مسائل و مشکلات حل شود اما متاسفانه احزاب ما فعال نیستند و از آن طرف هم حق اعتراض کمرنگ شده است.

درنتیجه، متاسفانه هر کسی اعتراض کند به او انگ زده می‌شود و برخی سوء استفاده‌گران هم از این فرصت‌ها استفاده می‌کنند و در این میان یکسری جوان حساس و پرشور درگیر مسائلی می‌شوند که دیگران نفعش را می‌برند. احزاب ما باید تقویت شوند تا مشکلاتمان هم حل شوند.

این مجری تلویزیون همچنین به رای‌گیری آزادانه در کشورها اشاره کرد و گفت: در اینگونه کشورها که احزاب در آن‌ها فعال‌اند، رای‌گیری‌ها هم باید بر مبنای آزادی باشند و خود احزاب کاندیداهایشان را انتخاب کنند. امیدوارم روز به روز کشورمان در فضای متمدن و زیبا پیشرفت کند.

دچار احساسات آنی نشویم

واحدی در پاسخ به اینکه در چنین شرایطی که کشور ما ناآرام است و مردم دلخوراند چه باید کرد؟ خاطرنشان کرد: درست‌ترین کار این است که دچار احساسات آنی نشویم.

در چنین شرایطی وقتی کشوری دچار مشکل می‌شود، در مقابل کشورهای دیگر ادعایی دارند و می‌خواهند به اصطلاح از معترضان دفاع کنند، من راستش شخصا به این مسئله شک دارم.

آنها که خودشان هزاران مشکل دارند ولی می‌آیند برای ما هورا می‌کشند، آدم شک می کند؛ این چه مدل است؟! ما باید حواسمان جمع باشد که بازی نخوریم و مهره‌های شطرنج کشورهای دیگر نشویم اما در عین حال هم تا جایی که می‌توانیم روی مملکتمان حساس باشیم، منتهی با فکر، بصیرت و درایت تا ان‌شاءالله روز به روز موفق‌تر باشیم و مشکلاتمان حل شود.

از خدا می‌خواهم راهی راست برای همه ما در نظر بگیرد.

اقبال واحدی در پایان درباره برنامه‌های جدیدش در تلویزیون گفت: فعلا برنامه «همه حاضر» شبکه سه سیما را دارم اما به زودی قرار است یک برنامه صبحگاهی برای شبکه یک یا سه سیما هم داشته باشم.

کد خبر : ۱۱۵۰۶۹
0
۰
ارسال نظر