خانه‌های اجاره‌ای میلیاردی! + جدول قیمت‌هایی که هوش از سرتان می‌برد!

اجاره‌بهای پیشنهادی موجران در منطقه یک تهران در اغلب فایل‌ها به حدی با بودجه متعارف مستاجران فاصله دارد که می‌توان از این منطقه به عنوان کانون اجاره‌های اعجاب‌انگیز در بازار مسکن یاد کرد.

خانه‌های اجاره‌ای میلیاردی! + جدول قیمت‌هایی که هوش از سرتان می‌برد!
کد خبر : ۷۹۳۴۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از دنیای اقتصاد، با تبدیل مبالغ اجاره ماهانه به ودیعه می‌توان پی برد اغلب آپارتمان‌های اجاری موجود در بازار اجاره‌بهای شمالی‌ترین منطقه پایتخت در حال حاضر با رهن حول و حوش ۱۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع یا قدری کمتر و بیشتر متناسب با امکانات و سن بنای ملک، فایل شده‌اند.

درباره فایل‌های اجاری لوکس‌متراژ، ودیعه‌های یک تا پنج میلیارد تومانی درخواست شده و در کنار آن اجاره‌های چند ده میلیون تومانی برای آپارتمان‌های زیر ۲۰۰ مترمربع درخواست شده که اغلب دو یا چند برابر استطاعت پرداخت مستاجران محله‌های متوسط بازار مسکن نظیر مناطق ۴ و ۵ است.

خانه‌های اجاره‌ای میلیاردی هوش از سرتان می‌برد.

پدیده جدید مبلغ ودیعه

در میان فایل‌های موجود بعضا مواردی وجود دارد که مبلغ ودیعه و اجاره ماهانه آن برابر است و این برای مستاجران چندساله تعجب‌برانگیز است؛

چراکه عرف بازار مسکن تا پیش از جهش پی در پی اجاره‌بها طی سه سال اخیر این بوده که ودیعه چند برابر مبلغ اجاره از مستاجر دریافت می‌شده تا هم پشتوانه‌ای برای خلف وعده احتمالی مستاجر در پرداخت اجاره ماهانه باشد و هم امکان سرمایه‌گذاری یا سپرده‌گذاری با این مبلغ فراهم شود. اما این روزها در فایل‌های موجود منطقه یک آپارتمان‌هایی با رهن و اجاره برابر وجود دارد.

به عنوان مثال آپارتمان ۹۰ مترمربعی واقع در قیطریه، نرسیده به قلندری شمالی با رهن ۳۰ میلیون و اجاره ۳۰ میلیون تومانی به بازار عرضه شده است.

آپارتمان نوساز ۱۲۶ مترمربعی دیگری نیز واقع در خیابان حکمت در این منطقه با رهن و اجاره برابر ۴۰ میلیون تومانی در فایل‌ها به چشم می‌خورد.

خانه‌های اجاره‌ای میلیاردی هوش از سرتان می‌برد.

تورم وحشتناک در یک سال

تحقیقات میدانی نشان می‌دهد بسیاری از فایل‌های موجود در این بخش از بازار اجاره در حال حاضر تخلیه است که نشان می‌دهد مستاجر قبلی به دلیل فاصله زیاد رقم پیشنهادی جدید موجر با توان پرداخت خود تصمیم به تخلیه گرفته است.

در عین حال به نظر می‌رسد موجران منطقه یک مشکلی با انتظار طولانی برای به اجاره سپردن املاک خود ندارند و نگران ضرر احتمالی از خالی ماندن آپارتمان به مدت چند ماه نیستند؛

کمااینکه برخی از موجران حاضر در بازار اجاره منطقه یک بیش از چهار ماه است که در انتظار انعقاد قرارداد هستند و فایل آن‌ها نزد واسطه‌ها به عنوان فایل «رسوبی» شناخته می‌شود.

کد خبر : ۷۹۳۴۸
0
۰
ارسال نظر