حکایت عجیب محو شدن یک جزیره اسرار آمیز از نقشه گوگل!

افرادی که در نقشه دیجیتال جزیره ژنت Jeannette را جستجو می کنند، آن را فقط به صورت یک نقطه قرمز یا هنگام بزرگنمایی، به شکل یک لکه سیاه می بینند.

حکایت عجیب محو شدن یک جزیره اسرار آمیز از نقشه گوگل!
کد خبر : ۹۱۹۲۹
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از روزیاتو؛ داستان جزیره ژنت (Jeannette)، که امروزه جزیره روسیه محسوب می شود، به سال ۱۸۸۱ و کشف آن توسط کاشف و افسر نیروی دریایی آمریکایی جورج ای دی لانگ باز می گردد.

او در تلاش بود تا کشتی خود USS Jeannette را به سمت جزیره Wrangel و دریاهای آزاد اقیانوس منجمد شمالی نزدیک به قطب شمال هدایت کند که در سپتامبر ۱۸۷۹ در یک یخچال گیر افتاد وبه مدت ۱۸ ماه، صدها کیلومتر از مسیر دور شد.

بیشتر بخوانید: ماجرای عجیب روستایی که ناپدید شد!

گروه دی لانگ سرانجام در ماه مه ۱۸۸۱ موفق شد در این جزیره دورافتاده فرود بیاید و پرچم آمریکا را نصب کند و آن را به نام کشتی خود ژنت نامگذاری کند.

این منطقه در سالهای ۱۹۱۰-۱۹۱۵، همراه با چندین جزیره دیگر قطب شمال، پس از عملیات اکتشاف یخ شکن ها در اقیانوس منجمد شمالی، ادعا شد که بخشی از امپراتوری روسیه است. اتحاد جماهیر شوروی بعداً مالکیت دومین مجمع‌الجزایر کوچک دی لانگ را نیز تصدیق کرد.

اگرچه برخی از شهروندان آمریکایی بر این باورند که ژنت و سایر جزایر دی لانگ باید به عنوان بخشی از آمریکا بازگردانده شوند، اما دولت آمریکا هرگز مالکیت آن را به چالش نکشیده است.

چرایی ناپدید شدن این جزیره از نقشه های گوگل

در میان گمانه زنی ها مبنی بر اینکه این جزیره می تواند یک پایگاه نظامی مخفی روسیه باشد، معمایی پیرامون چرایی ناپدید شدن یک جزیره کوچک در قطب شمال از نقشه های گوگل وجود دارد. افرادی که در نقشه دیجیتال جزیره ژنت Jeannette را جستجو می کنند، آن را فقط به صورت یک نقطه قرمز یا هنگام بزرگنمایی، به شکل یک لکه سیاه می بینند.

این تار شدن عجیب این جزیره پوشیده از یخ در دریای سیبری شرقی با قله ای ۳۵۰ متری در مرکز آن، برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ مشاهده شد. کاربران برای پیدا کردن دلیلی به گوگل مراجعه کرده اند، اما گوگل تاکنون از اظهار نظر در این مورد، خودداری کرده است.

این سکوت ادامه دار، و همچنین بحث تاریخی در مورد اینکه آیا این جزیره به آمریکا تعلق دارد یا روسیه، ماجرای این جزیره را بحث برانگیز کرده است.

سایر مکان‌هایی که عمداً در نقشه‌های گوگل مسدود شده‌اند، معمولاً با فعالیت‌های نظامی مرتبط هستند، مانند پایگاه‌های هوایی آلمان، فروشگاه‌های موشک‌های روسی و پایگاه‌های افغانستان.

جست‌وجو در گوگل ارث نشان می‌دهد که این جزیره برای همیشه محو شده است، حتی در تصاویر مربوط به دهه ۱۹۸۰. اما چیزی که واقعاً نظر را جلب می کند این است که جزیره ژنت ظاهرا جزیره مهمی نیست. شاید یک پایگاه نظامی مخفی روسیه در آنجا قرار دارد و احتمالاً هم یک پایگاه نظامی بسیار مهم است.

کد خبر : ۹۱۹۲۹
0
۰
ارسال نظر