جنجال های تازه سلبریتی های زندانی

بریتنی اسپیرز با اینكه 39ساله است اما به واسطه دستور دادگاه تحت کفالت پدرش است. در واقع این کفالت نشانه آن است كه از نظر دادگاه او به دلیل عدم صلاحیت ذهنی توان تصمیم‌گیری برای خودش را نداردو این روزها حتی هشتگ «بریتنی را آزاد كنید» كه قدمتی 12 ساله دارد، دوباره در شبكه‌های اجتماعی داغ شده

جنجال های تازه سلبریتی های زندانی
مدت مطالعه :

مهم نیست یكی از مشهورترین زنان خواننده جهان باشی یا شاهزاده‌ای عرب. این مردان هستند كه برای زندگی و اموالت تصمیم خواهند گرفت. در روزهای گذشته موضوع اعتراض برینتی اسپیرز به سرپرستی پدرش در رسانه‌های متعدد مطرح شده است.

بخوانید: زیباترین زن خاورمیانه کیست؟

این اعتراض‌ها بعد از پخش مستندی درباره زندگی او كه به جزئیات رفتار رسانه‌ها، پدرش و حتی محافظانش در این 13 سال قیمومیت اشاره داشت، اوج گرفته، برخی از شخصیت‌های شناخته‌شده به حمایت از این خواننده پرداختند و حتی هشتگ «بریتنی را آزاد كنید» كه قدمتی 12 ساله دارد، دوباره در شبكه‌های اجتماعی داغ شده و طرفداران این خواننده در دادخواستی عمومی با 125 هزار امضا خواستار آن شدند که او امكان اداره زندگی حرفه‌ای و روابط شخصی و مالی‌اش را پس بگیرد.

تحت کفالت پدر در سن 39 سالگی

اسپیرز با اینكه 39ساله است اما به واسطه دستور دادگاه تحت کفالت پدرش است. در واقع این کفالت نشانه آن است كه از نظر دادگاه او به دلیل عدم صلاحیت ذهنی توان تصمیم‌گیری برای خودش را ندارد.

بیشتر بخوانید: شاهزاده لطیفه دختر حاکم دبی در چه حال است؟

در واقع او 13 سال پیش دچار به‌هم‌ریختگی شد و پس از آن سرپرستی زندگی حرفه‌ای و اموالش بر عهده پدرش جیمز گذاشته شد كه او در این مدت تمام رفت‌وآمدها از ارتباط با پزشکان تا دوستانش در كنار مدیریت اموال 60 میلیون دلاری‌اش را بر عهده گرفت. سال گذشته بود كه وكیلش از نقش كفیل بریتنی استعفا داد و معتقد بود كه «اگر تقاضای آزادی عمل و استقلال از جانب اسپیرز دراین‌باره پذیرفته نشود، نتیجه‌اش خسارت قابل ملاحظه، لطمات جبران‌‌ناپذیر و خطر قریب‌الوقوع درباره تکفل و دارایی او خواهد بود».

تلاش دختر حاکم دوبی

هرچند پدر به‌طور داوطلبانه مدتی از سرپرستی استعفا داد، اندكی بعدتر مادر این درخواست را به دادگاه ارائه داد و حالا طرفداران معتقدند این خواننده در شبكه‌های اجتماعی با داغ‌كردن هشتگ «بریتنی را آزاد كنید» درخواست كردند لااقل او بتواند وكیل مورد قبول خودش را انتخاب كند. در گوشه‌ای دیگر، دختر حاكم دوبی نیز در بند است.

«لطیفه»، دختر حاکم دوبی، بعد از تلاش ناموفق برای فرار از امارات در سال ۲۰۱۸، پیام‌های ویدیوئی مخفیانه‌ای برای دوستانش فرستاده که در آنها پدرش را به «گروگان‌گرفتن» خود متهم کرده و گفته که جانش در خطر است.

درخواست از سازمان ملل

این ویدئو به بی‌بی‌سی رسیده و دوستانش نیز از سازمان ملل درخواست دخالت كرده‌اند. این شاهزاده در این ویدئو می‌گوید زمانی که قصد داشت فرار کند، کماندوها او را با دارو بیهوش کردند و به محل نگهداری اجباری‌اش در دوبی برگرداند.

حالا سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در واکنش به ویدئو و درخواست‌ها گفت که این نهاد به‌زودی درباره وضعیت شاهزاده لطیفه از دولت امارات توضیح خواهد خواست.

سخنگوی این نهاد گفته که کارگروه ویژه بازداشت‌های خودسرانه سازمان ملل می‌تواند بعد از بررسی پیام‌های ویدئویی شاهزاده لطیفه تحقیقات درباره این پرونده را آغاز کند. همچنین دامنیک راب، وزیر خارجه بریتانیا، ویدئوهای منتشرشده را «بسیار نگران‌کننده» خواند و گفت این پیام‌ها «زن جوانی را در وضعیت درماندگی شدید» نشان می‌دهد. البته مقام‌های امارات پیش‌تر گفته بودند که او تحت مراقبت خانواده و در امنیت است.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، پدر لطیفه، حاکم دوبی و نایب‌رئیس امارات متحده عربی، یکی از ثروتمندترین دولتمردان جهان است؛ اما او پیش‌تر نیز نامش با بدنامی همراه شد. او در سال 2019 به دلیل رفتارش با هیا بنت حسین، یکی از همسرانش كه با دو فرزندش به بریتانیا گریخت، با انتقاد گسترده روبه‌رو شد.

منبع: شرق

کد خبر : ۸۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
0
۰
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
ارسال نظر
اخبار روز سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان