جنجال افشای راز مگوی بانوان ایرانی در این روزها!

ماجرا اما از توئیت فریداف شروع شد: «چی تو نوار بهداشتی می‌ریزن که همه زن‌های اطرافم داغان و نالانن؟»

جنجال افشای راز مگوی بانوان ایرانی در این روزها!
کد خبر : ۱۵۰۸۷۹
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، به نقل از برترین ها، به تازگی توئیت یک کاربر درباره کیفیت نوار بهداشتی‌های موجود در بازار سروصدای زیادی به پا کرده، توئیتی که در نگاه اول در حد یک گلایه شخصی به نظر می‌رسید و بعد با حجم انبوه واکنش‌ها، نشان داد که اوضاع در بازار نوار بهداشتی از لحاظ کیفیت قمر در عقرب است.

بی‌حیایی یا سلامت؟

مساله اینجاست که چون این کالا مثلا در دسته‌بندی‌های مرسوم نمی‌گنجد هنوز در ذهن عده‌ای از شهروندان صحبت کردن از آن و درباره آن نوعی بی‌حیایی تلقی می‌شود، در صورتی که برخی دیگر صحبت کردن درباره چیزهایی مثل نوار بهداشتی را مترادف با اهمیت دادن به سلامت فردی می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

دردسر بزرگ تبلیغ نوار بهداشتی برای «خانم ملی‌پوش»

قصه زهردار گیس‌های بریده دختران تهرانی!

به تازگی و در سال‌های اخیر برخی فعالان حوزه زنان تلاش کرده‌اند با حرف زدن درباره مواردی از این دست به توسعه سلامت کمک کنند. در هر صورت این توئیت و منشن‌ها و کوت‌های مرتبط با آن را با کمی ادیت و لحاظ کردن برخی الزامات رسانه‌ای اینجا گذاشتیم.

ماجرا اما از توئیت فریداف شروع شد: «چی تو نوار بهداشتی می‌ریزن که همه زن‌های اطرافم داغان و نالانن؟»

کامنت «مهولک» پای این توئیت به بحث دامن زد: «من که خیلی شفاف می‌گم کهنه‌ی نخی استفاده کنن بهتره تا این آشغالا»

اننقاد به کیفیت نوارهای بهداشتی

کاربری به نام «ماری کری» پیشنهاد «مهولک» را تایید کرد، یعنی استفاده از کهنه به جای نوار: «‎من راستش خیلی وقتا استفاده میکنم چون نوار بهداشتی واقعا پدرم رو دراورده بود واصلا نمیتونستم از روز دوم راه برم خصوصا که من شهر بسیاگرمی زندگی میکنم ولی خب تابحال روم نمیشد به کسی بگم چون میدونستم قراره با اه اه شنیدنا خجالت زده بشم»

علی. ه اما راز ماجرا را ظاهرا می‌داند و این طور ادعا کرده:

«‎هم کیفیت پارچه‌ی روشه پایین اومده که تمام پنبه باید باشه، ولی مخلوط می‌کنن با نخ‌های پلیمری ارزون و حساسیت‌زا هم کیفیت مواد داخلش افتضاح شده، اون پودر حاوی خاکستر صنعتی و فیبر سلولوزی و پودر جاذبه جای سوپر جاذب‌های پلیمری، پودرهای صنعتی میزنن متأسفانه»

مساله‌ای که «جمیله» مطرح می‌کند و با پاسخ عالمانه یک کاربر مواجه می‌شود، مساله‌ای که شاید درد مشترک خیلی‌ها باشد:

جمیله: «اونایی که بهشون میگن"رویه حصیری" خیلی اذیت میکنن»

پاسخ علی: «اون مشبک‌ها دولایه داره لایه زیری کاملا پلی‌اتیلنه و اینکه برای روزهایی که خون‌ریزی کمه مناسب نیست خیلی خشک میکنه ولی ظرفیت جذبش بالاتره»

راز مگوی بانوان ایرانی درباره نوار بهداشتی افشا شده است.

گلایه‌ها

در این میان که کاربران زیادی از کیفیت پایین نوار بهداشتی‌ها گله دارند، «ویجی» این گونه نوشته: «حالا من اینجا یه سری دیدم که می‌گفتن نوار بهداشتی از ایران بیارید هیچی نوار بهداشتی ایران نمی‌شه. خدا نکُشِه مسولان رو که دربه‌در دنبال شبیه‌سازی‌اند به طوری که کیفیت دیگه مطرح نیست»

توصیف «نینو»: «وای وای وای… الان فهمیدم این یه مسئله‌ی فراگیره. فکر میکردم من یه چیزیمه که آلرژی پیدا کردم به این پدا، خیلی اذیت شدم، شب خوابم نمی‌بُرد»

گلایه صدف: «از حداقل‌هایی که باید فراهم باشه و نیست و کمتر هم دیدم راجع بهش کسی حرفی بزنه. سوای این‌که کلاً کالای مفیدی نیست چون شرکت‌های تولید کننده‌ش در دنیا رویه‌ی شفافی نسبت به مواد مصرفی‌شون ندارن، برند… رسماً آشغالی تولید می‌کنه که بجای راحتی بیشتر، دردی هم اضافه می‌کنه»

نکته پر تکرار در میانه این بحث اما توصیه بسیاری به استفاده از «کاپ قاعدگی» است، مساله‌ای که شاید برخی آن را راه‌حل نهایی می‌دانند، اما ظاهرا آن انگار داستان خودش را دارد، این توئیت را بخوانید:

«پدبهداشتیای تولید ایران کیفیتش افت کرده و به شدت ایجاد قارچ و حساسیت می‌کنه، کاپ هم داستان همینه کیفیت لازمو نداره اونم مشکل ایجاد کرده، هر چند بعضیا مثل من اساسا به سیلیکون آلرژی دارن»

منب

کد خبر : ۱۵۰۸۷۹
0
۰
ارسال نظر