جرم پدر بابک خرمدین رسما چیست؟

باب بالا گرفتن حواشی قتل کارگردان معروف سوالی که مهم به نظر می رسد این است که جرم پدر او دقیقا چیست؟

جرم پدر بابک خرمدین رسما چیست؟
کد خبر : ۲۲۷۴۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از دنیای اقتصاد، بابک خرمدین نام کارگردان سینماست که خبر به قتل رسیدن او توسط پدر و مادرش از چند روز قبل سر تیتر اخبار حوادثی قرار گرفت. اما جرم پدر بابک خرمدین دقیقا چیست؟

پدر و مادر بابک خرمدین بعد از به قتل رساندن فرزند خود،جسد او را تکه تکه کرده و در سطل زباله رها کردند و انگیزه خود را از این جنایت هولناک اختلافات خانوادگی عنوان کردند.

تا قبل از اینکه پدر بابک خرمدین پرده از راز جنایت هولناک خود بردارد، او به اتهام قتل فرزندش تنها به حبس محکوم می شد چرا که در قتل فرزند و لی دم خود پدر است.

اما حالا که ماجرای قتل داماد این خانواده به دست پدر بابک خرمدین نیز مطرح شده است،با توجه به اینکه اولیای دم داماد خانواده احتمال دارد تقاضای قصاص کنند، صدور حکم قصاص برای پدر بابک خرمدین نیز محتمل است.

پدر بابک خرمدین حالا تنها در صورتی می تواند از چوبه دار رهایی پیدا کند که اولیای دم داد او از قصاص گذشت کنند.

بخوانید: حکم مجازات پدر و مادر "بابک خرمدین"

مادر بابک خرمدین چه حکمی خواهد داشت؟

با توجه به اینکه ممکن است مادر بابک خرمدین در قتل دختر و دامادش نیز با همسر خود همدستی و معاونت داشته است،با توجه به مجازات مباشر قتل که این بار قصاص است مجازات معاونت بالای 15 سال زندان است از این رو در انتظار اوست و احتمالا باید میزان حبس بیشتری را تحمل کند.

بخوانید: تاملی در قتل خانوادگی بابک خرمدین

توضیحات قاضی کیفری در مورد حکم احتمالی

قاضی زالی بوئینی ، رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران در خصوص مجازاتی که قانون برای اتهام مباشرت در قتل در نظر گرفته است اینطور توضیح داد:

«در پرونده های قتل اگر مباشر قتل، به قصاص محکوم شود،مجازاتی که برای معاون وی در نظر گرفته می شود بین 10 تا 25 سال (درجه ٢ یا ٣) در نظر گرفته شده و اجرا می شود.

اما اگر مباشر قتل به هر دلیلی قصاص نشود،مثلا اگر مباشر قتل، فرزند خود را کشته باشد یا در شرایطی که قاتل توانسته باشد از اولیای دم رضایت بگیرد،به لحاظ جنبه عمومی جرم برای او بین 3 تا10 سال حبس در نظر گرفته می شود.

در اینصورت با توجه به اینکه طبق درجه بندی مجازات برای مباشر مجازات درجه 4 در نظر گرفته شده است،برای معاون مجازات درجه 5 یا ٦ (درجه ٥یا ٦) درنظر گرفته می شود.

چرا که مجازات معاون نباید بیشتر از مجازات مباشر قتل باشد.

حتی در موادری که قاتل بعد از صدور حکم قصاص رضایت می گیرد،در فرایند بعدی رسیدگی حتی اگر معاون قتل تقاضای رسیدگی مجدد نکرده باشد،مجددا در مجازات وی تجدید نظر می شود.»

در بحث تعدد جرایم این موضوع مطرح است که تعدد جرم از علل تشدید مجازات است.

و چنانچه شخصی مرتکب جرایم متعدد از یک نوع یا مختلف شود، حسب مورد و بر اساس تعداد جرایم ارتکابی، دادگاه مجاز و مخیر به تشدید مجازات وی می باشد.

لینک کوتاه

کد خبر : ۲۲۷۴۲
0
۰
ارسال نظر