تیپ جالب “نیوشا ضیغمی” در حال نذری پختن/ فیلم

ویدئویی از نیوشا ضیغمی در حال پخت نذری در محرم منتشر شد.

تیپ جالب “نیوشا ضیغمی” در حال نذری پختن/ فیلم
کد خبر : ۱۰۲۷۷۳
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، ویدئویی جالب و دیدنی از نیوشا ضیغمی بازیگر مطرح و سرشناس ایرانی در حال پختن نذری برای محرم با یک استایل متفاوت و مشکی منتشر شد.

مورد عجیب نیوشا ضیغمی؛ چرا رفت و چرا آشتی کرد؟!

این نخستین بار نیست که یک نفر پس از مدت‌ها دوری به تلویزیون باز می‌گردد. گاه مسئله‌ای به نام «ممنوع التصویری» باعث جدایی از سیما است و گاه تصمیم شخصی در این امر نقش دارد نیوشا ضیغمی در دسته دوم قرار می‌گیرد…

بازیگری که سال ۹۸ به جنبش «نه به تلویزیون» پیوست و حالا تصمیمی متفاوت گرفته. او سال پیش مقابل دوربین سریال «بی‌نشان» رفت و همزمان با پایان تصویربرداری مصاحبه‌ای انجام داده و از دلایل بازگشت خود گفته است.

مورد اول| چرا رفت؟

سال ۹۸ تبی راه افتاد و برخی بازیگران اعلام کردند، دیگر همکاری خود با تلویزیون را ادامه نخواهند داد. پرویز پرستویی، شیلا خداداد و پولاد کیمیایی از جمله بازیگرانی بودند که دلایل قطع همکاری خود با سیما را شرح دادند.

۱۴ آذر ۹۸ خبرآنلاین متن پست اینستاگرامی نیوشا ضیغمی را بازنشر داد که حاوی دلایل جدایی او از تلویزیون بود: «سال هشتاد و دو شروع کار حرفه‌ای من با سریال فاخر «در چشم باد» اتفاق افتاد. آن روزها تلویزیون ملی حرمت داشت.

جای هرکسی نبود، از کارگردان و بازیگر و مجری و تهیه‌کننده تا مدیران همه به فکر فرهنگ‌سازی و تولید محتواهایی بودند که آینده فرهنگی مردم سرزمین‌مان را رقم خواهد زد.

امروز این رساله ملی تبدیل به رسانه شخصی شده! رسانه‌ای که هیچ چیز سر جایش نیست …نه از اسم کارگردان‌های بزرگی همچون جوزانی و فتحی و لطیفی و برومند و طهماسب و…. خبری هست و نه مجریانی همچون فردوسی‌پور و حسنی و رشیدپور… و نه مدیرانی که حتی شبیه آن سال‌ها باشند. »

او در ادامه از برخی مدیران و برنامه سازان انتقاد کرد و این طور نتیجه گرفت: «به عنوان کسی که همیشه سرم را بالا گرفتم و با افتخار عنوان کردم که شروع کارم با صدا و سیما بوده، مانند همکارانم به این شکل رفتار رسانه شما اعتراض دارم و نه تنها در تلویزیون شما کار نخواهم کرد بلکه به فرزندم هم اجازه تماشای برنامه شما را نخواهم داد.»

مورد دوم| چرا برگشت؟

سال گذشته خبر ساخت سریال «بی نشان» با بازی ضیغمی رسانه‌ای شد. به‌تازگی نیز بریده‌ای از مصاحبه تلویزیونی او انتشار یافته که دربرگیرنده دلایل این بازیگر مبنی بر بازگشت به تلویزیون است:

«بعد از سال‌ها به تلویزیون برگشتم و دلیل آن هم فیلمنامه خوب است. نقشی است که از شخصیت‌هایی که بازی کرده‌ام دور است و نقش زنی متفاوت است که در زندگی شخصی با چالش‌های زیادی روبه‌رو است و در بحبوبه اتفاقات زندگی‌اش به شخصیت شهاب برمی‌خورد.»

ضیغمی اما توضیح نداده که آیا حالا مشکلات تلویزیون (که در پست اینستاگرامی به آن‌ها اشاره کرده بود) برطرف شده است که در تصمیم خود بازنگری کرده یا صرفا پیشنهادی جذاب و وسوسه برانگیز، او را مجاب به بازگشت کرده؟

مورد سوم| چرا گفت؟

هر انسانی در یک شرایط خاص، سخنی به زبان می‌آورد که ممکن است مانیفست واقعی‌اش نباشد. چه بسا نیوشا ضیغمی هم دچار هیجان لحظه‌ای شده و آن تصمیم درباره‌عدم همکاری با تلویزیون را گرفته و خبرش را عمومی کرده.

مشابه این اتفاق برای دیگران هم رخ داده و ضیغمی در این ماجرا، تنها نیست.

درس بزرگ برای او و همکاران این است که نقدشان را نسبت به سیاست‌های سیما بیان کنند اما تصمیم مهم خود را در فضای رسمی به اشتراک نگذارند. بالاخره روزگار آن طور که ما می‌خواهیم نمی‌گذرد!

کما این که مرضیه برومند همچنان منتقد تلویزیون و سیاست‌های آن است اما تاکید دارد اگر شرایط فراهم شود، اولویت او همچنان این رسانه است.

مورد چهارم| چه خواهد کرد؟

نیوشا ضیغمی از جمله بازیگرانی است که با یک سریال یعنی «در چشم باد» صاحب شهرت شد و بعد از آن به سمت سینما رفت. مجموعه اتفاق‌هایی رقم خورد تا فیلم‌های موسوم به بدنه، وجه غالب این بازیگر را شکل دهند.

ضمن آن که نتوانست در قامت بازیگر نقش اصلی جا بیفتد. چه بسا اگر ضیغمی بیشتر بر تلویزیون متمرکز می‌شد، شرایط بهتری برای کارنامه‌اش رقم می‌خورد.

او سال ۹۰ دومین تجربه سریالی خود یعنی «راستش را بگو» را از سرگذراند و در ادامه باز هم سراغ سینما رفت. حالا «بی‌نشان» سومین سریال تلویزیونی این بازیگر محسوب می‌شود که به گفته خود او چالش برانگیز و متفاوت است.

این سریال را راما قویدل به تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق کریمی کارگردانی می‌کند و ضیغمی عهده‌دار نقش زنی به نام فریده است. آیا این بازگشت برای نیوشا ضیغمی خوش یمن خواهد بود؟

کد خبر : ۱۰۲۷۷۳
0
۰
ارسال نظر