توضیحات وزارت بهداشت درباره جرئیات کرونای انگلیسی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تا این لحظه میزان اثرگذاری داروها و حتی واکسن‌های فایزر و مدرنا برای ویروس کرونای انگلیسی زیر سؤال است و این ویروس مردم انگلیس را در آستانه سال نو تحت تأثیر قرار داده است.

توضیحات وزارت بهداشت درباره جرئیات کرونای انگلیسی
کد خبر : ۱۴۹۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

رئیسی که سه شنبه شب در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره ویروس کرونای انگلیسی سخن می گفت اظهار کرد: با این میزان تغییر ژنتیک در ویروس کرونای انگلیسی، میزان چسبندگی تاج‌های ویروس بیشتر شده بنابراین میزان سرایت آن هم افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اطلاعات کاملی درباره میزان کشندگی این ویروس منتشر نشده است، ادامه داد: میزان اثرگذاری داروها و حتی واکسن‌های فایزر و مدرنا برای این ویروس زیر سؤال است و این ویروس مردم انگلیس را در آستانه سال نو تحت تأثیر قرار داده است.

او گفت: این ویروس از ۳۰ شهریور ماه در انگلیس و بیشتر در جنوب و جنوب شرق انگلیس البته با مرکزیت لندن شناخته شد و بالاترین آمار شناسایی را داشته است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: در انگلیس از ۳۰ شهریور تا هفته سوم آذر حدود ۱۱۰۸ بیمار را با تغییرات ژنتیکی شناسایی کردند و همزمان در دانمارک و استرالیا هم تعداد کمی از این ویروس پیدا شد.

ترس گسترش ویروس کرونای انگلیسی در اروپا

بنابراین ترس از گسترش این ویروس در اروپا وجود دارد و به همین علت کشورهای اروپایی راه‌های خود را با انگلیس مسدود کردند تا جلوی سرایت آن را بگیرند.

رئیسی درباره احتمال انتقال این ویروس به ایران نیز گفت: ویروسی که از طریق تنفس منتقل می‌شود احتمال انتقال آن به هر کشوری وجود دارد که این بستگی به میزان رفت و آمدها دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: در ایران پروازها را به انگلیس و بالعکس قطع کردیم و همچنین برای مسافران از تمام کشورهای اروپایی که قصد سفر به ایران داشته باشند اقدام‌های سختگیرانه در نظر گرفتیم.

برای مثال باید با تست منفی وارد کشور شوند و در فرودگاه هم تست خواهند شد و حتی با منفی بودن تست آن‌ها باید ۱۴ روز در منزل قرنطینه شوند.

رئیسی درباره میزان آمادگی کشور در مقابل این ویروس گفت: در ابتدا باید از انتشار و ورود افراد دارای این بیماری جلوگیری کنیم و با توجه به اینکه این ویروس نوعی از کووید جهش یافته است بنابراین دوره ۱۴ روزه قرنطینه را در نظر می‌گیریم.

وی تصریح کرد: افرادی که در ۱۴ روز گذشته وارد کشور شدند را بررسی کردیم و اگر علائمی داشته باشند از آن‌ها مراقبت می‌کنیم.

منبع:ایسنا

کد خبر : ۱۴۹۲
0
۰
ارسال نظر