تضمین سلامت قلب با این خوراکی ها

درست است که سلامت قلب به عوامل متعددی مانند ورزش منظم، رژیم غذایی، سطح پایین استرس و مواردی مشابه وابسته است، اما برخی خوراکی‌ها برای افزایش سلامت قلب مفید‌تر محسوب می‌شوند.

تضمین سلامت قلب با این خوراکی ها
کد خبر : ۹۳۴۱
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

سلامت قلب می‌تواند بسیار مهم‌تر از چیزی باشد که تصور می‌کنیم، به ویژه وقتی به علت مشغله یا مواردی دیگر فرصت کافی برای بررسی‌های منظم پزشکی را نداشته باشیم، بر این اساس خوراکی‌هایی که می‌توانند برای سلامتی مفید باشند معرفی می‌کنیم:

قارچ

یک بررسی علمی جدید که در ژورنال کالج قلب و عروق آمریکا منتشر شده است، نشان می‌دهد که قارچ‌ها دارای مزایای ضد التهاب و آنتی اکسیدانند.

پرتقال‌ها

مرکبات منبع خوبی از فیبر محلول و ویتامین C و خواص آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها به کاهش التهاب کمک می‌کنند که می‌تواند به عملکرد بهتر عروق منتهی شود.

بیشتر بخوانید: چه چیزی بخوریم تا خواب راحت داشته باشیم؟

بادام زمینی

بادام زمینی معمولی قیمت کمتری نسبت به مغز‌های درختی مانند گردو و بادام دارد، اما دقیقاً همان مزایا برای قلب را به همراه دارد. محققان با بررسی رژیم‌های غذایی افراد در ایالات متحده و خارج از کشور دریافتند افرادی که به طور منظم بادام زمینی و سایر مغز‌ها را می‌خورند بسیار کمتر دچار بیماری قلبی عروقی می‌شوند.

دانه کدو تنبل

دانه کدو تنبل منبع خوبی از مواد مغذی مانند منیزیم و روی است که با کاهش فشار خون و استرس اکسیداتیو و همچنین افزایش HDL ممکن است سلامت قلب را تقویت کند.

کینوا

کینوا یکی از غلات کامل بسیار محبوب است که غنی از پروتئین و فاقد گلوتن است. این دانه می‌تواند به کاهش کلسترول کمک کند و همچنین یک منبع عالی آنتی اکسیدان است.

منبع: انتخاب

کد خبر : ۹۳۴۱
0
۰
ارسال نظر