تصمیم تازه درباره تغییر نام شهرک اکباتان

تعویض نام شهرک اکباتان کذب است و این تغییر فقط برای یکی از خیابان های اکباتان اتفاق خواهد افتاد.

تصمیم تازه درباره تغییر نام شهرک اکباتان
کد خبر : ۱۲۱۱۸۷
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، روزنامه فرهیختگان، شایعه تعویض نام شهرک اکباتان را کذب خوانده و گفته است که این تغییر فقط برای یکی از خیابان های اکباتان اتفاق خواهد افتاد.

این روزنامه نوشته: بعد از شهادت آرمان علی‌وردی در شهرک اکباتان تهران، واکنش‌ها و اظهارات مختلفی صورت گرفت و از مردم عادی تا عالی‌ترین مقامات کشور نسبت به این موضوع موضع‌گیری کردند.

اما خب یکی از مواضع و یکی از اقدامات صورت‌گرفته، نه‌تنها کمکی به بهبود شرایط برگشت امنیت و آرامش به شهرک نکرد بلکه موجب بدبینی برخی ساکنان شهرک شد.

تلاش برای تغییر نام شهرک اکباتان تهران

اولی تلاش برای تغییر نام شهرک اکباتان تهران و دومی خط و نشان‌هایی که برخی از نیروهای نظامی برای ساکنان این شهرک با داد و هوار در محدوده شهرک کشیدند. مگر تمام ساکنان شهرک اکباتان در این جنایت شریک و با آن همراه و موافق بوده‌اند؟ مگر هرجایی و در هر محدوده‌ای از شهر چنین جنایتی رخ می‌داد، باید نام آنجا را تغییر می‌دادیم؟

و اساسا خیلی دیگر از این مدل شبهات که به‌وضوح اصل چنین پیشنهاد و تصمیمی را خدشه‌دار می‌کند.

ولی مهم‌تر از تمام اینها، دامن زدن به اختلافات با ایجاد چنین دوقطبی‌هایی است. البته ابتدا این خبر منتشر شد که شورای شهر قصد دارد با برگزاری یک جلسه فوق‌العاده (اساسا اینکه آیا شورا کار برزمین‌مانده‌ای ندارد و تهران نیاز فوریت‌داری به خود نمی‌بیند که شورایی‌ها جلسه فوق‌العاده بگذارند هم بماند) نام شهرک اکباتان را به شهرک آرمان تغییر دهد.

اما بعد از پیگیری‌هایی که انجام دادیم مشخص شد این تصمیم فعلا برای تغییر نام یکی از خیابان‌های این شهرک است و قرار نیست کل نام شهرک اکباتان تغییر کند.

اقدامی مثبت و قابل تامل،با این حال این مدل تفکر، این مدل مواجهه و مطالبه، اساسا به ضد خودش تبدیل می‌شود و به جای اینکه مطالبه و مقابله را در مسیری عقلانی پیش ببرد، آن را منحرف و حتی آن مسیر را هم مسدود می‌کند.

کافی است به فضای رسانه‌ای ایجادشده بعد از طرح چنین موضوعی نگاه بیندازید و بازخوردهایی که مردم و ساکنان این شهرک می‌دهند را ببینید، آن وقت می‌فهمیم چطور انتقام خون شهید علی‌وردی و برخورد با مسببانش در حاشیه چنین مساله فرعی یعنی تغییر نام این شهرک قرار گرفته است.

کد خبر : ۱۲۱۱۸۷
0
۰
ارسال نظر