تصاویر/ معجزه گریم که این خانم بازیگر یک معتاد تمام عیار ساخت!

صدف اسپهبدی با بازی در نقش معتاد فیلم علفزار توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را از آن خود کند.

کد خبر : ۹۵۲۹۰
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، حال این عکس نشان می‌دهد که معجزه گریم چگونه صدف اسپهبدی را به یک معتاد متهاجر تبدیل کرده است.

نقد بازی صدف اسپهبدی در فیلم «علف‌زار»

حسین جوانی در سینماتیکت می‌نویسد: صورتی رنگ پریده، دندان‌هایی پوسیده، موهایی که بدون ظرافت رنگ شده‌اند، چشمانی بی‌فروغ و بدنی لاغر و تکیده، همگی نشانگر فریبا در فیلم علفزار است.

لازم نیست که او حرف بزند تا معلوم شود مواد مخدر چه به روزش آورده است؛ از راه رفتنش هم پیداست که نه‌تنها سال‌ها اسیر اعتیاد است بلکه هیچ تلاشی هم برای ترک کردن نمی‌کند.

سال‌ها احتیاج و تو سَری خوردن و زیر پا بودن و نادیده گرفته شدن باعث شده آنقدر وقیح شود که نیازی نبیند به خوشایند کسی حرفی بزند یا حقش را پشت خواهشی پنهان کند. فریبا چیزی برای از دست دادن ندارد و این همه‌ی دارایی اوست، «علف‌زار» از همین‌جا شروع می‌شود.

از جایی‌که فریبا می‌فهمد نمی‌خواهد دخترش همان راهی را برود که او رفته و اولین قدم برای دور کردن او از این مسیر، گرفتن شناسنامه است.

از سویی بازی در نقشی که هیچ‌گونه زیبایی ظاهری ندارد و از سوی دیگر شخصیتی که مهربانی کسی را بر نمی‌انگیزد، بسیار سخت است. اسپهبدی برای باورپذیر کردن نقشش هم نزدیک به ۲۵ کیلو وزن کم کرده، هم شکل خاصی از راه‌رفتن را یاد گرفته و هم به صدایی رسیده که محصول سال‌ها بلعیدن دود و لق شدن دندان‌هاست.

تلاشی قابل تقدیر که او را در کنار طناز طباطبایی برای بازی در نقش مریم «مرهم»، باران کوثری برای بازی در نقش سارای «خون بازی» و سارا بهرامی برای بازی در نقش مهسای «دارکوب» قرار می‌دهد و به درستی شایسته‌ی دریافت سیمرغ بلورین شناخته شد.

کد خبر : ۹۵۲۹۰
0
۰
ارسال نظر