ترفند جالب برای پخت سیب زمینی که نمی دانستید

سيب زميني منبع عالي ويتامين C است ولی اکثرا سیب زمینی را با یک اشتباه رایج آب پز می کنند که باعث از بین رفتن خواص آن می شود.

ترفند جالب برای پخت سیب زمینی که نمی دانستید
کد خبر : ۴۵۴۹۱
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ نکاتي را درباره آب‌پز کردن سيب زميني در مطلب زير به شما مي‌گوييم که نمي‌دانستيد.

بيشتر اوقات مردم آب سرد روي سيب زميني مي‌ريزند. در نتيجه، سيب زميني در طي فرايند آب‌پز، بيشتر مواد مغذي خود را از دست مي‌دهد. سالم‌ترين راه حل اين است که سيب زميني خام را در آب جوش قرار دهيد و فقط وقتي نرم شد به آن نمک بزنيد.

سيب زميني‌هاي تازه (خوب شسته شده يا پوست کنده) در آب جوش غوطه‌ور مي‌شود و کافي است به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقيقه با حرارت متوسط آن را بجوشانيم.

سيب زميني‌هاي کهنه بايد با پوست جوشانده شود، زيرا بهترين مواد در زير پوست آن قرار دارد. در صورت پوست کندن، بايد تا حد ممکن نازک، پوست کنده شود. سيب زميني پوست کنده را مي‌توانيد به قطعات کوچک ريز کنيد تا زمان پخت را کاهش دهيد.‌

مي‌توانيد ۲۵۰ ميلي‌ليتر شير به ازاي هر ليتر و کره و پياز را به آبي که سيب زميني در آن در حال جوشاندن است، اضافه کنيد تا طعم آن‌ها بهتر شود.

خواص سیب زمینی

سيب زميني منبع عالي ويتامين C است. سبزيجات با ريشه متوسط مي‌توانند يک‌چهارم نياز روزانه شما به ويتامين c را تأمين کنند. علاوه بر اين، فرد با خوردن سيب‌زميني منيزيم، کلسيم، آهن، منگنز، يد، سديم و گوگرد دريافت مي‌کند.

ابتدا سيب زميني‌ها را انتخاب کنيد. براي اين کار سيب زميني بايد کاملاً زرد باشد. سبز رنگ بودن حتي قسمت کوچکي از سيب زميني باعث تلخ شدن آن بعد از پختن مي‌شود و ممکن است براي معده‌تان ايجاد ناراحتي کند.

سيب زميني نبايد پژمرده، خراب يا کرم خورده باشد. ابتدا خرابي‌هاي آن را بگيريد و قبل از آب پز کردن آن را خوب بشوييد تا پوستش تميز شود. براي اين کار يک برس تميز و استفاده نشده مخصوص ظرفشويي برداريد.

هر يک از سيب زميني‌ها را زير آب سرد با برس تميز کنيد تا خاک و کثيفي‌هايي که به پوست سيب زميني چسبيده است از آن جدا شود. مي‌توانيد سيب زميني‌ها را خشک کنيد و براي اين که وقتي آن‌ها را مي‌پزيد پوست تردي داشته باشند، روي آن‌ها کره و نمک بماليد.

کد خبر : ۴۵۴۹۱
0
۰
ارسال نظر