ترفند اتصال واتس اپ وب با گوشی خاموش

تا چند وقت اخیر برای اتصال واتس اپ به نسخه وب باید از واتس اپ آنلاین گوشی استفاده می شد اما در قابلیت جدید دیگر نیازی به آنلاین بودن ندارید.

ترفند اتصال واتس اپ وب با گوشی خاموش
کد خبر : ۵۶۳۶۳
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از دیجی کالا مگ؛ چند ماهی است که واتساپ در حال آزمایش قابلیتی بوده که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از حساب کاربری خود روی چند دستگاه به طور هم‌زمان استفاده کنند و به ارسال و دریافت پیام بدون نیاز به آنلاین بودن گوشی هوشمندشان ادامه دهند. این ویژگی اکنون در آخرین به‌روزرسانی واتساپ در هر دو نسخه‌ی اندروید و iOS به‌طور رسمی در اختیار عموم کاربران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: قابلیت جدید و جالب اینستاگرام که هرکسی نمی داند

پیش از ارائه‌ی این قابلیت، نیاز بود تا برای اتصال به حساب کاربری نسخه‌ی وب واتساپ از آنلاین بودن گوشی خود اطمینان حاصل کنید. اما با انتشار این قابلیت بسیار کاربردی دیگر نیازی به آنلاین بودن گوشی هوشمند خود ندارید. برای استفاده از این قابلیت لازم است ابتدا به بخش سه نقطه بالای صفحه بروید، تا گزینه‌ی Multi-device beta را در واتساپ انتخاب کنید.

پس از فعال شدن، قبل از اینکه دوباره به یک دستگاه جدید متصل شوید همه‌ی اتصالات گذشته شما به هر دستگاهی لغو می‌شود. بعد از اتصال مجدد به دستگاه، شما می‌توانید بدون در نظر گرفتن آنلاین یا آفلاین بودن گوشی هوشمند خود با دوستانتان به گفتگو بپردازید. به علاوه، پیام‌ها و تماس‌ها همچنان مانند قبل رمزگذاری شده هستند.

روش اتصال واتس اپ به دستگاه ها بدون روشن بودن گوشی

محدودیت در iOS

با این قابلیت جدید شما قادر خواهید بود تا به مدت ۱۴ روز پس از آفلاین شدن گوشی خود، از نسخه‌ی وب واتساپ استفاده کنید. اگر در موقعیتی هستید که گوشی هوشمند خود را به همراه ندارید و باید از طریق واتساپ با مردم در ارتباط باشید، یا اگر باتری گوشی هوشمند شما تمام شده و به یک کامپیوتر دسترسی دارید، قطعا این قابلیت جدید به کار شما خواهد آمد.

البته این ویژگی با محدودیت‌هایی هم همراه است. متأسفانه، محدودیتی در iOS وجود دارد که شما نمی‌توانید پیام‌های خود را در نسخه‌ی وب پاک کنید. همچنین امکان متصل شدن واتساپ دو گوشی هوشمند یا تبلت وجود ندارد. برای دسترسی به این قابلیت لازم است تا آخرین نسخه‌ی واتساپ در گوشی هوشمند شما نصب باشد و با مراجعه به بخش «Linked devices» این ویژگی کاربردی را فعال کنید.

واتساپ با فاصله‌ی زیادی پرطرفدارترین اپلیکیشن پیام‌رسان جهان محسوب می‌شود و حدود ۲ میلیارد کاربر از سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. در حال حاضر بعد از ارسال پیام، یک محدودیت زمانی برای حذف کردن پیام وجود دارد، اما به نظر می‌رسد واتساپ مانند تلگرام قصد دارد این محدودیت را کنار بگذارد. این پلتفرم در سال ۲۰۱۸ امکان حذف پیام برای دو طرف چت را امکان‌پذیر کرد، ولی کاربران در حال حاضر حداکثر تا گذشت ۴۰۹۶ ثانیه (۶۸ دقیقه و ۱۶ ثانیه) از ارسال پیام می‌توانند آن را حذف کنند.

سایت WABetaInfo که به طور تخصصی اخبار واتساپ را پوشش می‌دهد، به شواهدی مبنی بر برداشته شدن این محدودیت در جدیدترین نسخه‌ی بتا دست یافته است. متا (فیسبوک سابق) طی ماه‌های گذشته نیز توجه ویژه‌ای به واتساپ نشان داده است. به‌عنوان مثال مدتی قبل انتقال چت‌ها از آیفون به اندروید امکان‌پذیر شد و نسخه‌های بک‌آپ چت‌ها هم حالا از رمزگذاری سرتاسری بهره می‌برند. باید دید این پیام‌رسان محبوب در آینده از چه قابلیت‌های جدیدی برای جلب رضایت بیشتر کاربران استفاده می‌کند.

کد خبر : ۵۶۳۶۳
0
۰
ارسال نظر