ترامپ: تا چند ماه دیگر دوباره رئیس جمهور می شوم!

رئیس جمهور سابق آمریکا که همچنان شکست در مقابل بایدن را نپذیرفته، گفته که انتظار دارد تا ماه اوت سمت ریاست جمهوری را پس بگیرد.

ترامپ: تا چند ماه دیگر دوباره رئیس جمهور می شوم!
کد خبر : ۲۶۱۰۳
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از خراسان، گفته می‌شود که «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور سابق آمریکا انتظار دارد تا ماه اوت (نیمه اول مرداد تا نیمه اول شهریور) بار دیگر به عنوان رئیس ‌جمهور به کاخ سفید بازگردد.

«مگی هابرمن» خبرنگار روزنامه «نیویورک تایمز» که دهه‌هاست اخبار مربوط به ترامپ را دنبال می‌کند و کسی بوده که برخی مسائل مربوط به دولت وی را برای اولین بار گزارش کرده، در توئیتی ضمن بیان این که ترامپ این مسئله را با تعدادی از افرادی که با آن‌ها در ارتباط است در میان گذاشته، افزود: ترامپ بر بازبینی نتایج انتخاباتی در ایالت‌هایی که همچنان تلاش می‌کند نتایج آن‌ها را تغییر دهد، متمرکز بوده است.

اعتقاد به تقلب گسترده

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، به رغم آن که شواهدی مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا وجود ندارد، ترامپ همچنان تئوری‌های توطئه بی‌اساس مرتبط با انتخابات را تکرار می‌کند و مدعی است انتخابات از وی به سرقت رفته است.

«دونی او سالیوان» خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان نیزدر توئیتی نوشت: صحبت درباره کودتایی به سبک میانمار در آمریکا در بین برخی طرفداران ترامپ و معتقدان به «کیوانان» ماه‌هاست که محبوب است.

هابرمن در پاسخ به او در توئیتی نوشت: ترامپ به چند نفر که با او در ارتباط هستند گفته انتظار دارد تا ماه اوت سمت خود را باز یابد.وی در توئیتی دیگر نوشت: این در خلأ اتفاق نمی‌افتد. در حالی اتفاق می‌افتد که او (ترامپ) با احتمال کیفرخواست از سوی دادستانی منطقه منهتن مواجه است.

در خواست مشاور ترامپ برای کودتا

به تازگی سخنگوی دادستان کل ایالت نیویورک اعلام کرد تحقیقات در خصوص تخلفات مالی سازمان ترامپ که پیشتر ماهیت مدنی داشت، ماهیت کیفری یافته و از همکاری در این خصوص با تحقیقات دادستانی منطقه منهتن خبر داد.پیشتر «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا انجام کودتا علیه دولت این کشور را خواستار شد.

فلین در جلسه پرسش و پاسخ کنفرانس گروه کیواِنان در ایالت تگزاس گفت: «می‌خواهم بدانم چرا آن چه در میانمار انجام شد نمی‌تواند در این جا اتفاق بیفتد؟».این ژنرال بازنشسته آمریکایی در میان فریاد و تشویق افراد شرکت ‌کننده در این کنفرانس، ادامه داد: «هیچ دلیلی ندارد. منظورم این است که باید این جا هم اتفاق بیفتد».

اعضای فرقه راست‌گرای افراطی کیواِنان معتقدند که در آمریکا یک دولت پشت پرده وجود دارد که ترامپ در دوره ریاست ‌جمهوری خود در تلاش بود با آن‌ها مبارزه کند. حامیان این فرضیه یکی از عوامل اصلی حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه سال جاری میلادی بودند.

جنجال آرای پستی

در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ترامپ تا پیش از شمارش آرای پستی از بایدن پیش افتاده بود؛ اما با شمارش آرای پستی که در برخی ایالت‌ها تا چند روز طول کشید، نتیجه انتخابات به نفع بایدن تغییر کرد.ترامپ پس از شکست در انتخابات، ادعای تقلب گسترده توسط دموکرات‌ها را اعلام و ده‌ها شکایت در ایالت‌های مختلف مطرح کرد که تقریباً همه آن‌ها بی‌نتیجه ماندند.

در نهایت، هواداران ترامپ روز بررسی آرای الکترال در جلسه مشترک کنگره، به این ساختمان حمله کردند که در نتیجه آن شماری کشته و زخمی شدند.

به رغم گذشت چند ماه از آغاز ریاست‌ جمهوری جو بایدن در آمریکا، نتیجه نظرسنجی مشترک رویترز و موسسه «ایپسوس» نشان می‌دهد اکثر جمهوری‌خواهان دونالد ترامپ را «رئیس‌جمهور واقعی» این کشور می‌دانند و از نظر آن‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته این کشور تقلب شده است.

کد خبر : ۲۶۱۰۳
0
۰
ارسال نظر