تحقیقات درباره فوت آزاده نامداری تا کجا پیش رفت؟

اعلام نتیجه قطعی علت مرگ از سوی دادسرا به بعد از اعلام نتایج تحقیقات پزشکی قانونی موکول شد.

تحقیقات درباره فوت آزاده نامداری تا کجا پیش رفت؟
کد خبر : ۱۳۹۳۰
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از شرق، پرونده فوت آزاده نامداری مجری سابق تلویزیون همچنان در دادسرای جنایی تهران در حال رسیدگی است و پزشکی قانونی آزمایش‌های سم‌شناسی را آغاز کرده است.

جسد آزاده نامداری مجری سابق تلویزیون هفتم فروردین ماه با تماس تلفنی پدرش با اورژانس کشف شد.

پدر آزاده نامداری با اورژانس تماس گرفت و درخواست کمک کرد. هرچند جسد به دلیل اینکه دچار فساد نعشی شده، تغییر کرده بود اما از سوی والدین آزاده نامداری شناسایی شد

. با حضور تیم تحقیق بالای سر جسد بررسی‌ها نشان داد آزاده نامداری احتمالا 24 تا 36 ساعت قبل از پیداشدن جسد جانش را از دست داده است.

معاینات اولیه پزشکی قانونی حاکی از این بود که جسد هیچ جراحتی ندارد و کاملا سالم است.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات در این خصوص آغاز شد. خانواده آزاده نامداری به پلیس گفتند بعد از تماس شوهر آزاده از شمال تازه متوجه شدند که آزاده در خانه تنهاست.

بررسی‌ها نشان داد دو روز قبل از حادثه همسر آزاده نامداری برای عیادت از مادربزرگش به شهرستان سفر کرده و آزاده در آخرین دقایق از رفتن به این سفر منصرف شده و در خانه مانده بود.

هرچند شوهر آزاده تصور می‌کرد همسرش تنها در خانه نمی‌ماند و موضوع را به خانواده‌اش اطلاع می‌دهد اما این اتفاق نیفتاد.

نگرانی خانواده

پلیس در پرس‌وجو از پدر و مادر آزاده نامداری و شوهرش متوجه شد پدر و مادر تصور می‌کردند آزاده به شمال رفته و شوهر نیز تصور می‌کرده همسرش در خانه پدری است به همین دلیل هم وقتی از آزاده نامداری برای یک روز بی‌خبر می‌مانند نگران نمی‌شوند.

اما چند ساعت قبل از کشف جسد شوهر آزاده نامداری متوجه می‌شود پیام‌های گندم، دختر آزاده هم از سوی آزاده بی‌جواب مانده در حالی که چنین چیزی سابقه نداشته است به همین دلیل به موضوع مشکوک شده و با مادر همسرش تماس می‌گیرد و تازه آن زمان متوجه می‌شود که آزاده نامداری موضوع نرفتنش به سفر را به مادرش خبر نداده است.

به این ترتیب پدر و مادر آزاده برای اینکه از حال دخترشان باخبر شوند، به خانه او می‌روند و بعد از اینکه آزاده در را باز نمی‌کند پدر به طریقی در خانه دخترش را باز می‌کند و با جسم بی‌جان دخترش روبه‌رو شده و موضوع را به اورژانس و پلیس اطلاع می‌دهد.

کشف نامه آزاده نامداری به دخترش

پلیس در بررسی از خانه آزاده نامداری یک دست‌نوشته کشف کرد که متوفی خطاب به دخترش نوشته بود. همچنین پوکه تعدادی قرص آرام‌بخش نیز پیدا شد.

همین موضوع فرضیه خودکشی را مطرح کرد. هرچند در ابتدا بازپرس و سرپرست دادسرای جنایی اعلام علت مرگ را منوط به نتیجه پزشکی قانونی کردند اما سرپرست دادسرای جنایی در مصاحبه‌ای با تلویزیون با تشریح نحوه کشف جسد و وضعیت جسد آزاده نامداری اعلام کرد اختلافاتی در خانواده آزاده نامداری وجود داشته و با توجه به دست‌نوشته‌ای که خطاب به دخترش از خودش بر جای گذاشته و سایر قرائن او خودکشی کرده است.

این گفته‌ها با واکنش خانواده آزاده نامداری مواجه شد. پدر آزاده نامداری گفت: دختر من دختر امیدواری بود و هیچ نشانه‌ای از اینکه بخواهد خودکشی کند وجود نداشت.

او با شوهرش هیچ اختلافی نداشت. آنها زندگی عاشقانه‌ای داشتند. او از شوهر آزاده نامداری به خاطر پنج‌ سالی که با دخترش زندگی عاشقانه داشت، تشکر کرد و خواست تا پایان تحقیقات درباره علت مرگ چیزی گفته نشود.

همچنین دایی آزاده نامداری که روان‌پزشک است، نسبت به اعلام خبر خودکشی خواهرزاده‌اش واکنش نشان داد. او گفت: خواهرزاده من بسیار پرنشاط و پرانرژی بود و پیداکردن یکی، دو برگ داروی آرام‌بخش در خانه نمی‌تواند نشانه‌ای بر خودکشی باشد.

این در حالی است که فرضیه قتل نیز از سوی مأموران رد و اعلام شد نشانه‌ای که بیانگر قتل آزاده نامداری باشد، وجود ندارد.

در این میان تعدادی از هنرمندان و مجریان تلویزیون به مرگ آزاده نامداری واکنش نشان دادند و انتشار عکس‌های خصوصی و قضاوت‌شدنش را دلیل ممنوع‌الکارشدن او دانستند؛ البته مقامات قضائی اعلام کردند صرفا به پرونده مرگ او رسیدگی خواهد شد و حواشی در پرونده جایگاه قانونی ندارد.

با پایان کالبدشکافی آزاده نامداری و برداشتن نمونه‌های لازم جسد به خانواده نامداری تحویل داده شد و این مجری سابق تلویزیون در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شد.

اعلام نتیجه قطعی علت مرگ از سوی دادسرا به بعد از اعلام نتایج تحقیقات پزشکی قانونی موکول شد.

کد خبر : ۱۳۹۳۰
0
۰
ارسال نظر