تبدیل پلاستیک به استیک در آینده نزدیک!

دانشمندان در حال توسعه فناوری جدیدی هستند که اجازه می‌دهد بتوانیم با کمک نوعی باکتری مهندسی‌شده از پلاستیک غذا تولید کنیم.

تبدیل پلاستیک به استیک در آینده نزدیک!
کد خبر : ۱۳۹۹۹۹
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از دیجیاتو؛ دانشمندان در حال توسعه راه جدیدی برای تأمین غذا در فضای دوردست هستند. شرکت Beehex که توسط یک کارآفرین وابسته به ناسا تأسیس شده، مشغول ساخت راهکارهای مختلفی با استفاده از فناوری‌های چاپ سه‌بعدی غذاست.

مؤسس این شرکت می‌گوید با تغییر کانیتنرهای حمل‌ونقل توانسته سیستمی بسازد که از یک سو زباله‌های پلاستیکی را دریافت و متلاشی می‌کند.

سپس آن‌ها را به یک زیست‌راکتور می‌دهد که حاوی تعدادی باکتری مهندسی‌شده با اهداف بسیار خاص است.

این باکتری‌ها می‌توانند پلاستیک بخورند و آن را به زیست‌توده تبدیل کنند. سپس این زیست‌توده قابل تبدیل به انواع مختلفی از بافت‌ها و شکل‌ها خواهد بود. بنیان‌گذار Beehex می‌گوید:

«بنابراین اگر می‌خواهید از پلاستیک استیک بسازید، با مکانیزمی که در یک سمت این کانیتر قرار داده شده است، می‌توانید این کار را بکنید.»

تولید غذا از پلاستیک در زمین

چاپ غذا از زباله‌های پلاستیکی در کره زمین هم می‌تواند مفید باشد. این شرکت در نظر دارد که ابتدا این ایده را برای مراکز کمک به فجایع طبیعی یا کمپ پناهندگان اجرا کند.

Beehex باور دارد که بازار این فعالیت می‌تواند بین 500 میلیون تا یک میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

این دستگاه در ابتدا می‌تواند به سازمان‌های جهانی از جمله سازمان ملل فروخته شود و در اختیار نیازمندان قرار بگیرد.

سپس احتمالاً شاهد ارسال آن به مدار پایینی زمین و ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهیم بود. Beehex امیدوار است که این پروژه در حوالی سال‌های 2026 یا 2027 کلید بخورد و در پایگاهی بر روی ماه استفاده شود.

کد خبر : ۱۳۹۹۹۹
0
۰
ارسال نظر