کارنامه شاخص بورس در آخرین روزهای پاییز

در بورس امروز 29 آذر 99 در مجموع حدود ۱۴ هزار و ۹۶۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد. پنج نماد شینا ، کاما ، فولادی ، شستا و خگستر به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست قرار گرفتند.

کارنامه شاخص بورس در آخرین روزهای پاییز
کد خبر : ۹۷۳
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

در اولین روز هفته معادل ۷۰۰میلیارد تومان سهام پالایش نفت اصفهان دست به دست شد. باما پس از معاملاتی به ارزش ۴۴۰ میلیارد تومان دوم شد و سهام فولاد مبارکه اصفهان نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس امروز به گروه خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که هزار و ۶۰۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «بانکها و مؤسسات اعتباری» با معاملات هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی دوم شد و «فرآورده های نفتی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۵ . ۴درصد از کل سهام لیزینگ ایرانیان (#وایران) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۲۵ درصدی از کل داد و ستدها داشتند.

ارزش معاملات

ارزش معاملات در ۲۶سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۴۲ نماد نخست اختصاص داشت. امروز حقیقی ها حدود هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

ارزش کل معاملات خرد ۱۴هزار و ۹۶۰میلیارد تومان بود، افراد حقیقی ۹۰درصد یعنی ۱۳هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان سهام خريدند و مازاد خريدشان ۱۰درصد از کل معاملات شد

سه نماد فولاد، فملی و کاما لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقیها نیز بیشتر به شبندر، وپارس و دی معطوف بود.

مالکیت حقیقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۱۳۴ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقوقی پالایش نفت بندر عباس با برتری ۴۳ میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

منبع:رپرتاژ

کد خبر : ۹۷۳
0
۰
ارسال نظر