بورس، چهارشنبه 8 اردیبهشت را صعودی تمام کرد

شاخص کل بورس تهران در انتهای معاملات امروز چهارشنبه، به یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۹۵ واحد رسید.

بورس، چهارشنبه 8 اردیبهشت را صعودی تمام کرد
کد خبر : ۱۸۰۷۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با صعود 5 هزار و 72 واحدی به رقم یک میلیون و 207 هزار و 702 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز 208 واحد پائین آمد و در سطح 427 هزار و 254 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 23 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 660 واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار

امروز «وبملت»، «فارس» و «فملی» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. وپاسار، وتجارت و فولاد نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس قرار گرفتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و فملی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز کرمان، ذوب و شگویا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

بیشتر بخوانید: امروز بانکی‌ها شاخص بورس را مثبت کردند

کاهش خروج پول حقیقی

در روز ‌چهارشنبه برای دهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم اما ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار با افت 42 درصدی به 103 میلیارد تومان کاهش یافت.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام اخابر (مخابرات ایران) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 12 میلیارد تومان بود. پس از اخابر، شتران (پالایش نفت تهران) و وپاسار (بانک پاسارگاد) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

گروه‌های سبز بازار

در معاملات امروز قیمت سهام اغلب شرکت‌های گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری (مانند وبملت، وتجارت، وبصادر، ونوین، وخاور و وپاسار) و خودروسازی‌ها (مانند خساپا، خودرو، خبهمن و خگستر) افزایش یافت.

کد خبر : ۱۸۰۷۵
0
۰
ارسال نظر