“بلن تاوا”، غذای سنتی و بسیار قدیمی ترکیه ای

بلن تاوا از غذاهای سنتی و بسیار قدیمی کشور ترکیه است که با گوشت گوسفندی قیمه ای تهیه می شود.

“بلن تاوا”، غذای سنتی و بسیار قدیمی ترکیه ای
کد خبر : ۱۰۱۸۳۱
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، بلن تاوا یکی از خوشمزه ترین غذاهایی است که در کشور ترکیه پخته می شود و بسیار لذیذ و خوشمزه اس و با یک بار امتحان مشتری آن می شوید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت گوسفندی ۶۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد

فلفل سبز ۴ عدد

گوجه فرنگی ۴ عدد

فلفل قرمز ۱ عدد

سیر ۴ حبه

کره ۱۰۰ گرم

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

آویشن و پاپریکا به مقدار کافی

طرز تهیه بلن تاوا

برای تهیه بلن تاوا ابتدا گوشت گوسفندی را به صورت قیمه ای ریز خرد می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه پیاز را پوست گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به کاسه حاوی گوشت می افزاییم.

در این مرحله فلفل سبز، فلفل قرمز، سیر و گوجه فرنگی را به صورت نگینی خرد کرده و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن و پاپریکا روی مواد می ریزیم و به آرامی مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند.

حالا فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود. در همین حین مواد را درون سینی فر می ریزیم، سپس کره را ذوب کرده و به صورت پخش روی مواد درون سینی می ریزیم.

کباب سینی یا کیلیس تاوا یکی از انواع کباب های کشور ترکیه است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود

در صورت تمایل می توانیم مقداری دنبه خرد شده نیز به مواد اضافه کنیم تا طعم بهتری داشته باشند. در ادامه دو لایه کاغذ روغنی را به خوبی خیس می کنیم، سپس روی ظرف را به طور کامل با کاغذ روغنی می پوشانیم.

در این مرحله سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم غذا به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا به طور کامل بپزد. پس از گذشت این زمان یکه تکه گوشت را تست می کنیم و در صورتی که پخته بود کاغذ روغنی را کنار می گذاریم.

حالا فر را خاموش کرده و گریل را روشن می کنیم تا روی غذا به خوبی رنگ بگیرد. پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه غذا را از فر خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می کشیم، سپس به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

کد خبر : ۱۰۱۸۳۱
0
۰
ارسال نظر