بلاخره جرم “رکنا” مشخص شد!

مدیرمسئول پایگاه خبری «رکنا»، پس از اعلام توقیف این رسانه با بیان این که اشتباه خود را می‌پذیریم و پاسخگوی هیئت نظارت بر مطبوعات خواهیم بود، گفت: پس از رفع توقیف با تغییراتی در تحریریه، رویکرد دیگری را در پیش خواهیم گرفت.

بلاخره جرم “رکنا” مشخص شد!
کد خبر : ۷۳۳۰۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، اداره‌ کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی صبح دیروز، به‌دلیل تکرار تخلفات محتوایی «رکنا»، به این پایگاه خبری تذکر کتبی داد و هیات نظارت بر مطبوعات با اکثریت آرا تصمیم به توقیف این پایگاه گرفت.

ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره این موضوع به ایرنا گفت: در این خصوص بر اساس بندهای ۲ و ۱۰ ماده ۶ قانون مطبوعات به این رسانه تذکر داده شد اما به دلیل انتشار تصویری دردناک از یک بانوی مقتول اهوازی و بر هم خوردن فضای روانی جامعه، هیأت نظارت بر مطبوعات امروز یکشنبه، جلسه فوق العاده ای تشکیل داد و به دلیل انتشار این تصویر، پایگاه خبری رُکنا را توقیف کرد.

شفاف سازی مدیر مسئول رکنا از ماجرای توقیف

مسعود ابراهیمی مدیر مسئول این پایگاه خبری ، با بیان این که ابلاغ کتبی توقیف پایگاه خبری به دست ما نرسیده است، گفت: به ما اعلام کرده اند و ما تحریریه را معلق کردیم و از همکاران خواستیم که دیگر کار نکنند، از این لحظه به جز یادداشتی که خودم به توضیح آنچه روی داده است خواهم پرداخت، خبری روی سایت نخواهد نرفت.

وی افزود: از لحظه ای که این اتفاق افتاد، این فیلم و خبر را همه سایت ها استفاده کردند، البته دلیل نمی شود که بخواهم بگویم نیاز نیست من پاسخگو باشم یا هیچ اشتباهی روی نداده است، نظر هیات نظارت را می پذیرم و ممکن است این فیلم باعث شده باشد افکار عمومی به هم بریزد، اشتباه در کار رسانه پیش می آید و ما هم از خطا مبرا نیستیم.

تغییرات در تیم تحریریه

وی ادامه داد: امیدوارم که اتفاقی که بعد از رفع توقیف روی می دهد و با تغییراتی که در تیم تحریریه خواهیم داشت، بتوانیم فضای دیگری را در رکنا بسازیم و بتوانیم ۵۰ نیرویی که در این مجموعه مشغول به کار هستند را تا زمانی که در توان داشته باشیم حمایت کنیم که این دوستان تا شب عید مشکل معیشتی نداشته باشند. نمایندگان شهرستان را هم تعطیل کردیم تا بتوانیم روند قانونی را پیش ببریم.

ابراهیمی اظهار داشت: رکنا یک خبرگزاری مستقل است و همه خبرنگارانی که با ما کار می کنند، بیمه خبرنگاری هستند. من خودم هم خبرنگار بودم و دردسرهایی برای این موضوع کشیدم. همیشه معاش همکارانم برایم اهمیت داشته است.
برای انتشار خبر از مراجع قضایی اجازه گرفتیم

وی در پاسخ به این سوال که خبرهای قبلی هم در این پرونده دخیل بوده است، گفت: من از سال ۶۹ در این حوزه مشغول هستم، و همیشه خواسته ام کاری قانونی و در چارچوب رسانه ها انجام بدهم. در همین خبر روز گذشته هم، ما از مراجع قضایی اجازه انتشار گرفتیم.

مدیرمسئول پایگاه خبری رکنا، اظهار داشت: وقتی یک نفر می افتد، هر که رد می شود، سنگی بر او می اندازند، درباره رکنا هم همین اتفاق افتاده است.

خبرهای قبلی ما هم بازتاب های گوناگونی داشته است و دیدگاه های مختلفی در این باره مطرح می شود، ما این خبر را با نظر جامعه شناس و روانشناس منتشر کردیم، صرف این که یک خبر کار کنیم نبوده است اما باز هم می گویم که سعی کردیم حرفه ای باشیم و کار خودمان را انجام بدهیم اما گاهی هم اشتباه پیش می آید.

حرف هایی که می زنم برای رد این مشکل نیست، به هر حال ما از این لحظه با دادگاه رو به رو هستیم اما می پذیریم که دوستان نگاه سازنده ای برای کل رسانه ها داشتیم.
رسانه‌ها از یکدیگر حمایت کنند

ابراهیمی خطاب به رسانه ها و مسئولان آن گفت: فضای توئیتر، مسموم است، با این که مسئولان می گویند آن را قبول ندارند، بسیار تحت تاثیر آن قرار می گیرند. ما در رکنا، حکم توقیف هیچ رسانه ای را کار نکردیم، دلیلش هم این بوده که خواستم از آنها حمایت کنم، چون شرایط رسانه و خبرنگار آن را می دانم.

یک بار هم پشت هم بایستیم

وی گفت: بسیاری از دوستان رسانه ای، فیلمی که ما منتشر کردیم را برداشتند و حتی جای لوگوی رکنا، لوگوی خودشان را زدند اما الان فکر می کنم که ما تنها مانده ایم چون دوستان همه فیلم ها را حذف کردند، اشکالی ندارد اما یک بار هم پشت هم بایستیم. اگر من اشتباه کردم، به من زنگ بزنید و بگویید اشتباه کردی، نه این که توئیت بزنید. اگر نگاه ما سازنده باشد، خیلی بهتر است تا تخریب کننده همکاران هم باشیم.

کد خبر : ۷۳۳۰۵
0
۰
ارسال نظر