بره های وال استریت بورس

مردمی که به امید سود کلان اموال و دارایی خود را به چوب حراج زده و وارد بورسی شده‌اند که این روزها به گفته کارشناسان بدنه خود را اصلاح می‌کند و همچنان با ضرر قابل توجهی رو به روست.

بره های وال استریت بورس
کد خبر : ۲۰۱۱۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

وقت صبح - محمد ابدی؛ پیش گشایش اقتصادی که دولت مردان نوید آن را می‌دادند به بن‌بست رسید.( که اگر این تازه پیشگایش بود نه کامل واقعا چه بر سر دارایی مردم می آمد؟)

آیا مقصر مردمی هستند که به اصطلاح گرگ‌های وال استریت که در واقعیت بره‌هایی هستند که هرجا که دلشان بخواهند روانه شان می‌کنند ،گاهی بازار خودرو، گاهی ارز، طلا و مسکن هدف آنهاست.

مردمی که هیچ آموزش و توجیهی از بورس نداشته زیرا که تنها تکنولوژی که در شهر یا روستای خود تاکنون داشتنند برق بوده و حالا با آمدن اینترنت پرسرعت خود را با این بازار آشفته که هیچ درکی از آن نداشته‌اند مواجه دیدند.

با بازاری که محاسبات اندیکاتورها و نمودارها به هیچ عنوان بازی گردان بورس نبوده و نیستند . عده ای سودجو چوب حراج بر جیب مردمی زدند که در باتلاق اقصادی خیلی وقت است که گیر افتاده اند و به دنبال طنابی هستند که خود را بالا بکشند ولی افسوس که این طناب خیلی وقت است که پوسیده و امیدی به آن نیست.

باید شاهد نسلی باشیم که کم کم اعتماد خود را به هرچیزی که نویدی از امید و زندگی می‌دهد از کنارش بگذرند و با پوز خندی آن را نظاره کنند.

رونق بورس؛ دروغ سال

حال مردم مایوس شده و دست از پا دراز تر منتظر بازگشت سرمایه خود که ماه‌ها و شاید سال‌ها برای بدست آوردن آن زحمت‌ها کشیده ‌اند باشند؛ چرا که با توجه به شرایط پیش رو شاید مدت زیادی طول بکشد تا حداقل اصل سرمایه خودشان بازگردد و این یعنی درجا زدن ، نامیدی و دست شستن از هرچیزی که تورا تشویق به روزی حلال می‌کند.

شاید خنده‌دار ترین و زردترین دروغ بزرگ سال گذشته با توجه به بیکاری و بیماری کرونا ،استعفای کارمندان به خاطر بورس نیمه سبز بوده باشد. مطلبی که بعد از مشاهده آن باعث خنده کارمندان چندرغازی شده باشد.

کارمندانی که تعدادشان در بورس کم نیست. کارمندانی که نه حقوق نجومی دریافت می‌کنند و نه امید به افزایش حقوق خود دارند .کارمندانی که هرسال فقط شامل آنها کسری بودجه و دریافت مالیات می‌شود و با توجه به شیوع چندین باره ویروس کرونا باید در محل کار حضور داشته و به انجام وظیفه بپردازند.

با این تفاسیر نباید انتظار داشته باشیم کسی برایمان دل بسوزاند یا کاری بکند وکلیدی بر قفل هایی که هرروز بر تعدادشان افزوده می‌شود بزند باید خودمان به داد خودمان برسیم و منتظر معجزه نباشیم.

نابرده رنج

چشم طمع را برای کاری که زحمت در آن نیست باید کور کرد. باید تجربه ای برای همه مردم شود که نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود . آمار ارقام و به اصطلاح استادان مجازی هم نمی‌توانند به داد فریاد شما نیز برسند.

امروز روز بزرگی برای بورس ایران و تجربه بزرگتری برای نسل دهه 70 بود .

باید کار آفرینی کرد باید کار تلاش کرد و نمی‌توان بر روی چند نماد بورسی در خانه کلیک کرد و منتظر معجزه ماند.

امروز باید درس عبرتی برای همه هم نسل های من باشد که هیچ کس و هیچ جا برای سود و منفعت ما قدمی برنداشته و «پنیر مفت فقط در تله موش است.»

کد خبر : ۲۰۱۱۵
0
۰
ارسال نظر