برای اولین بار در جهان؛ متفاوت ترین عروسی در دنیای تکنولوژی

یک زوج هندی برای اولین بار در جهان مراسم عروسی شان را به صورت مجازی و در دنیای متاورس برگزار می کنند.

برای اولین بار در جهان؛ متفاوت ترین عروسی در دنیای تکنولوژی
کد خبر : ۷۱۰۳۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از CNN؛ همزمان با جولان کووید ۱۹ در هند و اجبار خانواده های هندی به لغو یا کوچک کردن مراسم های عروسی شان، یک زوج هندی راهکاری را پیدا کرده که آن ها را از شر محدودیت های کرونایی خلاص می کند: برگزاری مراسم ازدواج در متاورس.

داماد، دینش سیواکومار پادماواتی و عروس، جاناگاناندینی راماسوامی اهل تامیل نادو هستند؛ جایی که دورهمی های ازدواج نهایتاً به ۱۰۰ نفر محدود شده اند. این زوج جوان هندی ۲۰۰۰ نفر را به مهمانی مجازی شان که ماه آینده برگزار خواهد شد دعوت کرده اند.

بیشتر بخوانید: خواننده زن آمریکایی در "متاورس" کنسرت برگزار می کند!

این زن و مرد جوان که هر دو از طرفداران هری پاتر هستند، برای این مهمانی، تم هاگوارتز (مدرسه محل تحصیل هری پاتر) را انتخاب کرده اند و مهمانان نیز می توانند با تلفن همراه، تبلت و یا لپ تاپ خود در این مراسم شرکت کنند.

متاورس اصطلاحی است که برای توصیف محیط های سه بعدی مجازی به کار می رود که کاربران می توانند در آن جمع شده و به تعامل با یکدیگر بپردازند. داماد ۲۴ ساله که از علاقه مندان به فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال است، با همکاری با پلتفرم استارتاپی Tardiverse فضای دیجیتال قلعه مانندی برگرفته از هاگوارتز ایجاد کرده است.

اولین ازدواج جهان در دنیای متاورس توسط زوج هندی

اولین ازدواج در دنیای متاورس در هند به ثبت رسید

مراسم قانونی به صورت فیزیکی و با جمع محدودی از دوستان و بستگان در روستای عروس صورت خواهد گرفت. اما پس از آن این زوج پای دستگاه خود خواهند نشست و به مهمانان این مراسم که طراحی و میزبانی اش حدود ۲۰۰۰ هزار دلار خرج برداشته خواهند پیوست.

در این مراسم یک ساعته، تازه عروس و تازه داماد با مهمانان به گپ و گفت خواهند پرداخت و همه می توانند از محیط قلعه بازدید کرده و ظاهر و لباس آواتار خود را تغییر دهند.

بدین ترتیب این مراسم مجازی علاوه بر حضور مهمانانی که به خاطر کرونا و بعد مسافت امکان حضور در مراسم فیزیکی را نمی داشتند، یک ویژگی منحصر به فرد دیگر نیز دارد و آن حضور پدر مرحوم عروس است.

داماد که به عنوان کارمند فناوری اطلاعات فعالیت می کند معتقد است این اولین مراسم ازدواج در متاورس در کشور هند خواهد بود و می گوید که برای برگزاری این مراسم نامتعارف، علاوه بر موافقت همسرش، موافقت والدینش را نیز باید به دست می آورده است.

او می گوید: «از زمان بچگی، همیشه در حال کار با روباتیک بوده ام… و در یک سال اخیر در حوزه ی بلاک چین و استخراج اتریوم فعالیت کرده ام. به همین خاطر خانواده ام از میزان علاقه ام به تکنولوژی باخبرند.»

کد خبر : ۷۱۰۳۵
0
۰
ارسال نظر