با خوردن این خوراکی ها کمتر از 2 هفته لاغر شوید

۱۰ غذای مقوی برای کاهش وزن، معرفی شده اند که ضمن مقوی بودن و رفع گرسنگی، نقش فراوانی در کاهش اشتها و کاهش وزن دارند.

با خوردن این خوراکی ها کمتر از 2 هفته لاغر شوید
کد خبر : ۷۹۶۱۱
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ به لطف محتوای فیبر و خواص مغذی، برخی از غذاها به رفع گرسنگی در هر زمانی از روز کمک می‌کنند. در این جا ۱۰ غذای مقوی برای کاهش وزن، معرفی شده اند. این غذاها ضمن مقوی بودن و رفع گرسنگی، نقش فراوانی در کاهش اشتها و کاهش وزن دارند.

برخی از غذاها وجود دارند که به شما کمک می‌کنند بدون خوردن مداوم یا مصرف زیاد، احساس سیری کنید. متخصصان تغذیه تاکید می‌کنند که رژیم غذایی کم چربی و قند، یک رژیم غذایی سالم و متعادل است.

بیشتر بخوانید: با این اشتباهات رایج هرگز لاغر نمی شوید!

برای سرکوب اشتها، خوب جویدن غذا مهم است. گرسنگی از لحظه شروع غذا خوردن حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. اگر خوب بجوید، بدون نیاز به خوردن زیاد سیر می‌شوید. به این ترتیب کیفیت هضم غذا را افزایش می‌دهید.

آب نیز در سرکوب اشتها بسیار مهم است. آب یک غذا نیست، اما در برخی موارد، احساس گرسنگی و تشنگی ممکن است اشتباه گرفته شوند. مهم است که آب خیلی سرد نباشد؛ زیرا می‌تواند سیستم گوارشی را خنک و هضم غذا را دشوار کند.

جو دوسر از جمله غذاهای مقوی برای کاهش وزن

بلغور جو دوسر یک غلات عالی است که شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارد. زیرا هضم را کند می‌کند، به جذب کربوهیدرات‌ها کمک می‌کند و کلسترول را پایین نگه می‌دارد. حاوی فیبر، کربوهیدرات‌های نشاسته ای، ویتامین ها، مواد معدنی و چربی‌های سالم است.

برگ چغندر

اگر گرسنه هستید، می‌توانید سالاد را با برگ چغندر تهیه کنید. می‌توانید برگ چغندر را بچوشانید و یک غذای اشتها آور تهیه کنید. برگ چغندر اشتهای شما را سرکوب می‌کنند و شما را خوش فرم نگه می‌دارند. چغندر یک ایده عالی است؛ زیرا یک سبزی همه کاره است.

تخم مرغ

خوردن تخم‌مرغ برای شروع روز به کاهش وزن کمک می‌کند؛ زیرا ساعت‌ها انرژی شما را حفظ می‌کند. در عین حال اشتهای شما را سرکوب می‌کند. بهتر است زیاده روی نکنید و از سرخ کردن آن خودداری کنید.

عدس

عدس سرشار از نشاسته مقاوم است. کربوهیدراتی که هضم نشده از معده عبور می‌کند و در روده بزرگ تخمیر می‌شود. این فرآیند به بدن اجازه می‌دهد تا از چربی‌های ذخیره شده به عنوان سوخت استفاده کند.

سیب

خوردن روزانه سیب اشتها را تنظیم می‌کند؛ زیرا فیبر بالایی دارد. باعث می‌شود مغز تمایلی به خوردن بیشتر نداشته باشد و باعث می‌شود معده احساس سیری کند. علاوه بر این فیبر موجود در آن سطح قند خون را متعادل نگه می‌دارد.

بلوبری

اگرچه ممکن است باور نکردنی به نظر برسد که زغال اخته اشتها را سرکوب می‌کند، اما این واقعیت که این میوه شگفت انگیز یکی از میوه‌هایی است که بیشترین فیبر را دارد، این امر را تضمین می‌کند. حدود ۱۰-۱۲ بلوبری فورا گرسنگی شما را برطرف می‌کند. یک میان وعده سالم با فواید فراوان است.

ماهی سالمون از جمله غذاهای مقوی برای کاهش وزن

ماهی قزل آلا، ماهی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳، باعث می‌شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. اشتهای شما را برای مدت طولانی سرکوب می کند.

سوپ سبزیجات

سوپ بسیار سیر کننده است. یک کاسه سوپ قبل از غذا به رفع گرسنگی و کاهش اشتها کمک می‌کند. بهتر است آن را ترجیحاً در منزل کم چرب و با سبزیجات تهیه کنید.

آجیل

آجیل حاوی چربی‌های سالم است و به پایین نگه داشتن کلسترول کمک می‌کند. علاوه بر این، آن‌ها منبع خوبی از فیبر هستند و بنابراین به سرکوب اشتهای شما کمک می‌کنند؛ زیرا آن‌ها بیشتر از کربوهیدرات‌ها در معده می‌مانند. درست است که آن‌ها کالری بالایی دارند، بنابراین مصرف آن‌ها باید محدود شود.

اسفناج

اگر گرسنه هستید می‌توانید سالاد اسفناج تهیه کنید. اسفناج اشتهای شما را کم کرده و سیری فوری را ایجاد می‌کند. می‌توانید یک بشقاب اسفناج آب پز را با تمام سبزیجاتی که می‌خواهید تهیه کنید. اسفناج به حفظ اندام شما کمک می‌کند.

کد خبر : ۷۹۶۱۱
0
۰
ارسال نظر