با حل این معما عیار ذهن خود را بسنجید!

حل معماهای‌های منطقی ساده در هر سنی سرگرم کننده است، ولی در بزرگسالان بیشتر به عنوان راهی برای فعال نگه داشتن ذهن ضروری و حیاتی است.

با حل این معما عیار ذهن خود را بسنجید!
کد خبر : ۷۴۵۷۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از طلا، با در نظر گرفتن این موضوع، امروز از شما می‌خواهیم کمی مغز خود را به چالش بکشید؛ اگرچه، برای بزرگسالانی که سال‌ها از مدرسه دور بوده اند، ممکن است در نگاه اول دشوار به نظر برسد، ولی این یک فرصت عالی برای آزمایش خود و آموزش مغزتان است.

این معما عیار ذهن شما را مشخص می کند.

حل پازل‌های ساده

به گفته منبع، اولین تست به طور خاص برای دانش آموزان ژاپنی ۷ساله طراحی شده است! به نظر می‌رسد که دانش آموزان ژاپنی از سنین پایین می‌توانند الگوهای ریاضی را متوجه شوند. آیا شما نیز می‌توانید راه حل صحیح را پیدا کنید؟

برای حل مسئله دوم، باید وزن سگ، گربه و خرگوش را مشخص کنید. اطلاعات موجود در تصویر برای یافتن راه حل کافی است. میتوانید؟

راه حل‌ها

راه حل سوالت بالا به این صورت است:

۳۲=۴* (۴ + ۴)، ۱۸=۳* (۳ + ۳)

بنابراین، جواب نهایی به شرح زیر است:

۲۰۰ = ۱۰ * (۱۰ + ۱۰)

اگر وزن سگ و خرگوش ۲۰ کیلوگرم و وزن سگ و گربه ۲۴ کیلوگرم باشد، گربه ۴ کیلوگرم از خرگوش سنگین‌تر است. بنابراین، اگر به تصویر اول نگاه کنیم، استنباط می‌کنیم که وزن خرگوش (۱۰ - ۴) / ۲ = ۳ کیلوگرم است. در نتیجه، وزن گربه۷ = ۳ -۱۰ کیلوگرم است. بنابراین، وزن سگ۱۷=۳ - ۲۰ کیلوگرم است و وزن کل سه حیوان ۲۷=۱۰.۱۷ کیلوگرم می‌باشد

اما راه آسان‌تری برای یافتن راه حل وجود دارد. از آنجایی که وزن کل هر جفت حیوان را داریم، می‌توانیم هر ۳ مقدار شناخته شده را ۱۰ + ۲۰ + ۲۴ = ۵۴ کیلوگرم اضافه کنیم تا وزن ۲ خرگوش، ۲ گربه و ۲ سگ را بدست آوریم. در مرحله بعد، مقدار را به نصف تقسیم می‌کنیم تا وزن کل سه حیوان را بدست آوریم: ۲۷/۵۴ = ۲۷ کیلوگرم

کد خبر : ۷۴۵۷۵
0
۰
ارسال نظر