با این ترفند جالب مچ دروغگوها را بگیرید!

معمولا افراد دروغگو در پاسخ به سوالی که از آن‌ها پرسیده می‌شود یک داستان طولانی با جزئیات و توضیحات زیاد تعریف می‌کنند.

با این ترفند جالب مچ دروغگوها را بگیرید!
کد خبر : ۱۷۹۳۲۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از مجله دلتا؛ تقریبا همه ما در طول روز دروغ‌های مختلفی از این و آن می‌شنویم. از دروغ‌های کوچک و ساده گرفته تا دروغ‌های مخرب. همه و همه به گوش ما آشنا هستند.

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که خیلی از اخبار و اطلاعات به دروغ منعکس می‌شوند و جای حقیقت را می‌گیرند. گاهی نیز این جریان انعکاس اطلاعات دروغین از یک جرقه کوچک به یک آتش بزرگ تبدیل می‌شود. دراین مطلب به نشانه های افراد دروغگو می‌پردازیم.

برای تشخیص فرد دروغگو لازم نیست یک کارآگاه حرفه‌ای باشید یا بتوانید ذهن دیگران را بخوانید، از همین ترفندها برای گرفتن مچ دیگران موقع دروغ گفتن استفاده کنید.

ارائه جزئیات در مورد موضوع از نشانه های افراد دروغگو

شاید پیش خودتان فکر کنید که یک حرف دروغ جزئیات خاصی ندارد اما گاهی اوقات قضیه کاملا برعکس است. معمولا افراد دروغگو در پاسخ به سوالی که از آن‌ها پرسیده می‌شود یک داستان طولانی با جزئیات و توضیحات زیاد تعریف می‌کنند.

وقتی از آن‌ها سوال می‌پرسید به‌شدت حالت دفاعی می‌گیرند

اگر شما یک فرد دروغگو را به چالش بکشید، اغلب اوقات آن شخص حالت دفاعی می‌گیرد و آزرده خاطر می‌شود. فرد دروغگو با سرزنش کردن شما تقصیر را گردن شما می اندازد و باعث می‌شود احساسات خودتان را زیر سوال ببرید و آن شخص را بی‌گناه تلقی کنید.

دروغگوها موقع دروغ گفتن صورتشان را می‌خارانند

دلتان می‌خواهد فرد دروغگو را تشخیص بدهید؟ خیلی خب، ممکن است یک دروغگو موقع حرف زدن صورتش را بخاراند. وقتی کسی در حالت عصبی دروغ می‌گوید، جریان خون بیشتری به صورتش راه پیدا می‌کند و همین مساله باعث می‌شود احساس خارش خفیفی در صورتش ایجاد شود.

در این شرایط بینی و یا سایر قسمت‌های صورت ممکن است دچار خارش شوند و فرد مجبور به خاراندن صورتش شود. بنابراین دفعه بعد که شک کردید ممکن است شخص مقابلتان در حال دروغ گفتن به شما باشد به این مورد هم توجه کنید.

گرفتن جلوی دهان از نشانه های افراد دروغگو

افراد دروغگو ممکن است گاهی اوقات موقع حرف زدن جلوی دهانشان را بگیرند، چون حرف‌های واقعی نمی‌زنند. این کار در واقع یک ابزار روانشناختی محسوب می‌شود. با این کار آن‌ها احساس می‌کنند دروغ نمی‌گویند چون کسی دهانشان را نمی‌بیند.

طبق گفته کارشناسان، برخی افراد موقع گفتن حرف‌هایی که حقیقت ندارند دنبال پنهان کردن یا پوشاندن دهانشان هستند تا با حرف‌هایشان روبرو نشوند یا کلماتشان را نرم‌تر کنند. برای اینکه ارتباط بهتری با دیگران داشته باشید به مطلب با کسی که پشت سرمان حرف می‌زند چه کنیم؟‌ سر بزنید.

دروغگوها زیاد حرکت نمی‌کنند

با اینکه خیلی از دروغگوها موقع دروغ گفتن حرکات عصبی از خودشان نشان می‌دهند اما گاهی اوقات بی‌حرکتی هم می‌تواند نشانه‌ای از دروغگویی باشد. دروغگوهای با تجربه تلاش می‌کنند تا روی حرکات بدنشان موقع صحبت کردن کنترل داشته باشند اما این روند در واقع نشان می‌دهد که آن‌ها سعی در پنهان کردن چیزی دارند.

دروغگوها دستهایشان را جمع می‌کنند

معمولا یک فرد دروغگو سعی می‌کند خودش را از فردی که با او در حال صحبت است دور کند. این مساله به معنای این است که آن‌ها مناطقی را که ممکن است در معرض خطر قرار بگیرند یا آسیب پذیر باشند مثل چشم و دهانشان را از مخاطب دور می‌کنند. علاوه بر چشم و دهان، آن‌ها موقع حرف زدن، قسمت پایینی مچ دست، پایین تنه، گردن و بالای سرشان را هم تا حد امکان از فرد مقابل فاصله می دهند.

دروغگوها تماس چشمی برقرار نمی‌کنند

یکی دیگر از نشانه های یک فرد دروغگو عدم برقراری تماس و ارتباط چشمی با شما به خاطر احساس شرم است. اگر مشغول صحبت با کسی هستید و متوجه شده‌اید او به هر جایی به جز چشم‌های شما نگاه می‌کند یا از نگاه مستقیم به شما خودداری می‌کند احتمالا با یک فرد دروغگو سر و کار دارید.

کد خبر : ۱۷۹۳۲۲
0
۰
ارسال نظر