باورهای غلط در مورد عاشقی/ هرچه میدانید دور بریزید!

دانشیار متخصص مغز و اعصاب دکتر اوزگه آریجی دوز بیان می‌کند که عشق از مغز شروع می شود!

باورهای غلط در مورد عاشقی/ هرچه میدانید دور بریزید!
کد خبر : ۱۴۶۶۶۰
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

وقت صبح - همه ما میدانیم که مردها و زن ها عشق را متفاوت حس کرده و زندگی میکنند.

در حالی که بسیاری از زنان از اینکه مردان احساسی نیستند،گله‌مندند مردان نیز درک زنان از عشق را اغراق آمیز می دانند.

تمایز بین زن و مرد که امروزه یکی از پر چالش ترین مسائل عاطفی است، در واقع به سیستم عصبی برمیگردد.

دانشیار متخصص مغز و اعصاب دکتر اوزگه آریجی دوز بیان می‌کند که عشق برای هر دو جنس متفاوت احساس است. زیرا انسان ها در واقع با مغز خود عشق می ورزند!

عشق او با بیان اینکه عبارت «از ته دل دوست داشتن» یک تعبیر استعاری است، بیان می کند که عشق از مغز شروع می شود و هر مغزی متفاوت از مغز دیگر عمل می کند.

او می‌گوید: «سیستم هر مغزی با دیگری متفاوت است، بنابراین هر عشقی متفاوت تجربه می شود!عشق یک احساس ذهنی است که به سختی می توان آن را تعریف کرد.

احساس عشق هر کس منحصر به فرد است. به همین دلیل دشوار است که عشق و جوهر آن را به یک روش تعریف کنیم. اگر فرض کنیم که عشق از مغز شروع می شود، این تمایز قوی تر می شود.

باورهای غلط در مورد عاشقی! هرچه میدانید دور بریزید! این احساسات توسط کل شبکه عصبی بدن اداره می شود. ترکیبی از ساختارهای تشریحی به نام سیستم لیمبیک وجود دارد.

در این حال شبکه گسترده ای در حین احساس عشق فعال است. دقیقاً به همین دلیل است که دیدن و یا استشمام شخصی که دوست دارید شما را خوشحال می کند.

در شبکه گسترده ای که چشم، گوش یا بینی درگیر است، عشق و محبت به عنوان مجموعه ای از احساسات برانگیخته شده توسط محرک های بیرونی ظاهر می شود.

عشق عشق یکی از بهترین پاداش ها برای ماست!

دوپامین قهرمان مکانیسم پاداش به خصوص در مغز است و هورمون های اکسی توسین و نوراپی نفرین که هنگام عاشق شدن ترشح می شوند، هیجان، لذت و تعهد را به فرد اضافه می کنند.»

ترجمه: وقت صبح

کد خبر : ۱۴۶۶۶۰
0
۰
ارسال نظر