بیوه های اینترنتی؛ ماحصل بازی با زندگی در دنیای کامپیوتری

«تنها جایی از جهان که بدون ترس از کووید ۱۹ می‌توانیم در آن باشیم دنیای کامپیوتری و اینترنتی است؛ نه احتیاج به ماسک زدن داریم نه ضدعفونی کردن.» این جملات صابر ۳۵ ساله است که به قول خودش قرنطینه را روی کاناپه گذرانده است.

بیوه های اینترنتی؛ ماحصل بازی با زندگی در دنیای کامپیوتری
کد خبر : ۸۸۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

بازی‌های ویدیویی و کنسول‌های بازی جزو پرطرفدارترین سرگرمی‌های جهان امروز هستند و با شیوع همه‌گیری طرفداران بیشتری هم پیدا کرده است.

تا جایی که بسیاری از غول‌های این صنعت، زمانی که اقتصاد دنیا هر روز بیشتر ضربه می‌خورد رکورد‌های جدید و تاریخی از فروش را ثبت می‌کنند.

بازی‌هایی که دیگر مثل گذشته مخصوص کودکان نیست. حالا سؤال اینجاست این بازی‌ها چه تأثیراتی روی زندگی شخصی و خانوادگی مصرف کنندگان آن می‌گذارد؟

یکی از قابلیت‌های این بازی‌ها اتصال به اینترنت و پیدا کردن رقیبی در گوشه دیگر جهان است.

زهرا افکاری، خانواده درمانگر از تاریخچه بازی‌های ویدیویی و اینترنتی می‌گوید و در این زمینه پژوهش‌های بسیاری از دانشگاه‌های جهان را مثال می‌آورد.

آنطور که افکاری می‌گوید، این بازی‌ها باعث افزایش توجه، بالا رفتن قدرت بینایی، انعطاف مغزی و قدرت تصمیم‌گیری سریع می‌شود.

بیوه های اینترنتی اصطلاحی درخانواده درمانی

افکاری به «بیوه اینترنتی» به‌عنوان اصطلاحی در دانش خانواده درمانی اشاره می‌کند و می‌گوید اعتیاد به بازی ممکن است به طلاق هم منجر شود:

«از آنجایی که معتادان بازی دچار کناره‌گیری اجتماعی می‌شوند معمولاً کار به طلاق می‌کشد.

این وضعیت آنقدر جدی است که فرد معتاد برای اینکه بتواند زمان بیشتری بازی کند دروغ می‌گوید و از معضلات و واقعیت‌های زندگی واقعی دور می‌شود.

او معتقد است اعتیاد به این بازی‌ها که در دوره قرنطینه افزایش داشته ممکن است در مواردی باعث از بین رفتن بافت خانوادگی شود.

همچنان که در روابط عادی روزمره نیز عصبانیت‌های بی‌دلیلی دارد. همچنان که بیشتر آن‌ها از اختلال خواب هم رنج می‌برند.»

او عدم تحرک، بی‌تعادلی در وزن، رسیدگی نکردن به بهداشت شخصی و مواردی از این دست را از جمله عوامل مشکل ساز اعتیاد به این بازی‌ها می‌داند.

گرفتگی عروق قلبی و درد‌هایی در ناحیه دست و مچ هم از دیگر مشکلاتی است که در صورت افراط در بازی اتفاق می‌افتد.

منبع: روزنامه ایران

کد خبر : ۸۸۲
0
۰
ارسال نظر