این “شلوار جین عجیب ” 2.5 میلیارد تومن فروخته شد/ عکس

یک شلوار جین متعلق به دهه ۱۸۸۰ در حراجی به قیمت ۷۶ هزار دلار فروخته شد و یکی از گران‌ترین شلورهایی لقب گرفت که تا به حال فروخته شده است.

این “شلوار جین عجیب ”  2.5 میلیارد تومن فروخته شد/ عکس
کد خبر : ۱۱۶۵۶۲
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از همشهری آنلاین؛ یک شلوار جین متعلق به دهه ۱۸۸۰ که چند سال پیش از یک معدن استخراج شده بود، در حراجی در شمال نیومکزیکو به قیمت ۷۶ هزار دلار فروخته شد و یکی از گران‌ترین شلورهایی لقب گرفت که تا به حال فروخته شده است.

این "شلوار جین عجیب " 2.5 میلیارد تومن فروخته شد/ عکس

به نقل از وال استریت ژورنال، خریدار، کایل هاوپرت، مردی ۲۳ ساله است که ۸۷۴۰۰ دلار برای شلوار جین Levi Strauss پس از محاسبه حق بیمه خریدار پرداخت کرد.

هاوپرت، فروشنده پوشاک از سن دیگو، پس از بسته شدن حراج گفت: «من هنوز به نوعی گیج هستم. فقط از خرید آن متعجبم.»

او این شلوار جین لی‌وایز قدیمی را با زیپ استیونسون، مالک شرکت پوشاک قدیمی Denim Doctors مستقر در لس آنجلس خرید.

هاوپرت گفت که به تخصص استیونسون تکیه کرده و گفت: «او همه چیز را زیر نور خورشید دیده است. من به او اعتماد دارم تا تأیید کند که آنها یک شلوار معتبر از دهه ۱۸۸۰ هستند.»

هر دو اکنون در حال برنامه‌ریزی برای فروش شلوار جین هستند، با پیشنهاداتی بالاتر از ۱۵۰ هزار دلار!

شلوار جینی با قدمت دو قرن

با وجود اینکه این شلوار دو قرن قدمت دارد، اما دست نخورده به نظر می‌رسد و دارای چند سوراخ و شکاف بیشتر نیست. این شلوار جین با یک برچسب که روی آن نوشته شده است:

«ساخته شده توسط کارگران سفیدپوست» ارائه می‌شود که تاریخ پیچیده آمریکا را منعکس می‌کند.

گفته می‌شود که لی‌وایز پس از تصویب قانون محرومیت چین در سال ۱۸۸۲، این عبارت را بر روی محصولات خود اضافه کرد. قانونی که همه کارگران چینی را به مدت ۱۰ سال از ورود به ایالات متحده محروم کرد؛ حتی اگر آنها بخش عمده‌ای از اقتصاد آمریکا به حساب می‌آمدند.

کد خبر : ۱۱۶۵۶۲
0
۰
ارسال نظر