این زن در جام جهانی گل کاشت!

دیدار آلمان – کاستاریکا را یک داور زن 38 ساله داوری کرد. این اتفاق برای اولین بار در جام جهانی رخ داد.

این زن در جام جهانی گل کاشت!
کد خبر : ۱۲۷۷۹۱
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از ورزش سه؛ استفانی فراپارت داور فرانسوی به اولین زنی تبدیل شد که قضاوت یک دیدار در رقابت های جام جهانی را عهده دار شده است.

این داور 38 ساله فرانسوی دیدار آلمان - کاستاریکا را سوت زد و عملکرد درست و بی نقصی هم در این دیدار تاریخی داشت.
کل تیم داوری فراپارت را خانم ها شکل می دهند.

استفانی فراپارت با لبخند وارد تاریخ جام جهانی شد. اگر عصبی بود یا استرس داشت این را نشان نمی داد. او در هنگام ورود به زمین چشمانش می درخشید چون در حال لحظه رویاهایش را زندگی می کرد.

داور فرانسوی روحش هم خبر نداشت که این مسابقه برای دومین حذف متوالی آلمان در مرحله گروهی نیز در تاریخ ثبت خواهد شد.

13 ثانیه طول کشید تا پس از سوت شروع بازی، برای دومین بار سوت بزند. زن 38 ساله فرانسوی به دلیل درگیری بین سلسو بورخس و توماس مولر، مسابقه را متوقف کرد. او به بازیکن کاستاریکا هشدار داد.

اولین گلی که توسط یک داور زن در جام جهانی مورد قبول قرار گرفت

پس از ورود به دقیقه دو، اولین کرنر خود را به سود ژرمن ها اعلام کرد و یکی از ویژگی‌های خود را در طول مسابقه به نمایش گذاشت: هشدار دادن به بازیکنان برای اینکه یکدیگر را شارژ نکنند!

سپس در دقیقه 9 و ثانیه 34، لحظه تاریخی دیگری رخ داد و اولین گلی که توسط یک داور زن در رقابت های جام جهانی مورد قبول قرار گرفت، توسط سرژ گنبری به ثمر رسید.

فراپارت در این باره گفت: "من باید احساساتم را کنترل کنم تا روی بازی تمرکز کنم. وقتی وارد ورزشگاه جام جهانی می شوم، مطمئناً مملو از جمعیت خواهد بود و انتظارات زیادی از من وجود دارد.

همچنین احساسات زیادی را تجربه خواهم کرد اما فوراً باید روی بازی تمرکز کنیم زیرا باید تصمیمات خوبی بگیریم. وقتی روی هدف اصلی یعنی قضاوت در زمین بازی تمرکز کنید عملکرد خوبی دارید."

قضاوت داور فرانسوی در این دیدار عالی بود

او در دقیقه 77 اسکار دوارته را با کارت زرد محروم کرد و تنها صحنه ای که غافلگیر شده بود، پس از به ثمر رسیدن گل سوم و درگیری کای هاورتز با مدافع کاستاریکا در درون دروازه بود که موضوع بدون مشکل پس از چند ثانیه رفع و رجوع شد.

اما جنجال های داوری در تصمیمات VAR بود و صحنه های آفساید در گل دوم کاستاریکا و گل چهارم آلمان قابل بحث بود. کسی که مرتکب اشتباه شد کارن دیاز مدینا دستیار مکزیکی او بود که در نیمه اول متوجه برخورد توپ با کیلور ناواس و ضربه کرنر نشد.

با این وجود این اولین بار نیست که استفانی فراپارت موانع را از پیش روی خود بر می دارد. او اولین زنی بود که در دسته دوم فرانسه در سال 2014 و سپس در لیگ 1 فرانسه در سال 2019 قضاوت کرد.

او همچنین در سوپرکاپ اروپا در آگوست 2019، در لیگ قهرمانان اروپا در دسامبر 2020 و در فینال جام حذفی فرانسه اولین نفری بود که این در این رقابت ها قضاوت می کند.

فراپارت چهار برادر دارد که دو نفر از آنها داور بودند. داور فرانسوی که به زودی 39 ساله خواهد شد مدتی پیش گفت: "من به عنوان یک داور سمج و پیگیر بودم. از کودکی شغل داوری را دوست داشتم و همیشه در دنیای پسران زندگی می کردم."

استفانی فراپارت که مورد احترام ویژه توسط دیگر همکاران مردش قرار گرفته بود، با قضاوت در این دیدار تاریخ سازی کرد و به اولین بانوی قضاوت کننده در تاریخ جام های جهانی تبدیل شد.

کد خبر : ۱۲۷۷۹۱
0
۰
ارسال نظر