اینترنت بدون فیلتر فقط به این افراد تعلق می گیرد!

با توجه به صحبت‌های وزیر ارتباطات، به نظر می‌رسد که این وزارت‌خانه درصدد فراهم کردن اینترنت بدون فیلتر برای برخی گروه‌های خاص است.

اینترنت بدون فیلتر فقط به این افراد تعلق می گیرد!
کد خبر : ۱۵۰۳۷۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از آفتاب، آنطور که از سخنان وزیر ارتباطات برمی‌آید، قرار است به مرور زمان اینترنت بدون فیلتر برای برخی از مشاغل فراهم شود. همچنین، در حالی که بسیاری از کاربران و کسب‌وکار‌ها درباره اینترنت طبقاتی ابراز نگرانی کرده‌اند.

وزیر ارتباطات چندی پیش گفت: ارائه اینترنت با سطوح دسترسی متفاوت، موضوع جدیدی نیست و پیش از این نیز وجود داشته است.

زارع‌پور معتقد است برخی اقشار به یک دسترسی‌های خاص نیاز دارند که نمی‌توان اسم آن را اینترنت طبقاتی گذاشت. وزیر ارتباطات دولت سیزدهم معتقد است که: مگر پیش از این به برخی اقشار اینترنت با دسترسی متفاوت نمی‌دادند؟ آیا اسم آن طبقاتی است؟

برخی موارد خاص هم به ما گفته می‌شود دسترسی‌هایی برای برخی سایت‌ها فراهم شود. مثل خبرنگاران که دسترسی به یک سری سایت‌ها دارند. این به معنای اینترنت طبقاتی نیست!

راه اندازی اینترنت طبقاتی

برخی از شنیده‌ها حاکی از آن است که وزارت ارتباطات مجوز‌هایی برای ارائه VPN قانونی برای استفاده برخی مشاغل و گروه‌های هدف اینترنت ارائه خواهد کرد و بعد همه فیلترشکن‌ها و وی‌پی‌ان‌ها مسدود می‌شوند.

حالا، اما با شدت گرفتن محدودیت‌های اینترنت و پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در کشور، ظاهرا اینترنت طبقاتی به تدریج راه‌اندازی خواهد شد و در این طرح مردم به بخش‌های مختلف دسته‌بندی شده و به هر بخش طبق مقررات، اینترنت با میزان محدودیت تعیین شده ارائه می‌شود.

با این حال کارشناسان و فعالان این حوزه متعقدند که نابرابری دسترسی به اینترنت و طبقاتی کردن آن عاملی است که به شکاف دیجیتال در جامعه دامن می‌زند؛ شکاف دیجیتالی هم منجر به عقب ماندن جامعه از پیشرفت در حوزه‌های تکنولوژی و فناوری خواهد شد.

با وجود اینکه گزارش‌ها گویای اجرای اینترنت طبقاتی است، اما هنوز جزئیات این طرح به صورت رسمی اعلام نشده است. چه بسا بدون اینکه جزئیات خبری به صورت رسمی منتشر شود، دسترسی به اینترنت برای هر قشر جامعه متفاوت شود.

کد خبر : ۱۵۰۳۷۵
0
۰
ارسال نظر