ایلان ماسک خالق ناشناس بیت کوین را لو داد!

ایلان ماسک در مصاحبه اخیرش از فرد جدیدی به نام نیک سابو نام برد که احتمال دارد بنیانگذار ناشناس بیت کوین باشد.

ایلان ماسک خالق ناشناس بیت کوین را لو داد!
کد خبر : ۶۶۴۵۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیت کوین در سال ۲۰۰۹ توسط شخصی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد که هویت او هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این در حالی است که ایلان ماسک در مصاحبه اخیرش یک متخصص کامپیوتر به نام نیک سابو را به عنوان کسی که می‌تواند پشت خلق اولین ارز دیجیتال جهان باشد، معرفی کرد.

ماسک همچنین گفت: "مردم اغلب فکر می‌کنند من ابداع کننده بیت کوین هستم، اما من این موضوع را رد می‌کنم. "

بیشتر بخوانید: ضربه مهلک ایلان ماسک به بیت کوین!

خالق بیت کوین کیست؟

ماسک در مصاحبه اش روشن می‌کند که از هویت واقعی ناکاموتو بی‌اطلاع است و افزود که فعالیت‌های سابو نشان می‌دهد او می‌تواند بنیانگذار ناشناس بیت‌کوین باشد. در سال ۱۹۹۸، سابو ایجاد یک ارز دیجیتال را پیشنهاد کرده بود. در آن زمان، دانشمند نام این ارز را «BitGold» گذاشته بود. ماسک گفت: "به تکامل ایده‌ها قبل از راه‌اندازی بیت‌کوین نگاه کنید و ببینید چه کسی در مورد آن ایده‌ها نوشته است. پروژه سابو هرگز به طور کامل تکمیل نشد، اما بسیاری آن را پیشروی بیت کوین می‌دانند. " پیش از این، این دانشمند ادعا‌های مبنی بر اینکه او خالق بیت کوین است را رد کرده بود.

هویت پنهان ناکاموتو سال هاست که موضوع بحث‌ها بوده است. در اوایل اکتبر، پیتر تیل، یکی از بنیانگذاران PayPal، گفت که ممکن است ناآگاهانه در سال ۲۰۰۰ با ساتوشی ناکاموتو آشنا شده باشد. به گفته تیل، حدود ۲۱ سال پیش گروهی متشکل از ۲۰۰ نفر که مایل بودند یک سیستم ارزی جدید را با قابلیت به چالش کشیدن انحصار بانک‌های مرکزی ترویج کنند شکل گرفت. این میلیاردر معتقد است که ناکاموتو می‌توانست در آن گروه باشد.

در سپتامبر ۲۰۲۱، اولین و تنها مجسمه ساتوشی ناکاموتو در بوداپست رونمایی شد. در حالی که ویژگی‌های صورت این مجسمه برنزی به خوبی مشخص نیست. در سال ۲۰۱۱، مخترع مرموز بیت کوین با فضای ارز‌های دیجیتال خداحافظی کرد و ظاهراً «به سمت چیز‌های مختلف رفت». توکن‌های بیت کوین موجود در کیف پول ناکاموتو، به مبلغ بیش از ۶۶ میلیارد دلار (تقریباً ۴,۹۶,۸۱۴ کرور) تا کنون خرج نشده باقی مانده اند.

کد خبر : ۶۶۴۵۵
0
۰
ارسال نظر