اگر میگرن دارید، نزدیک این غذاها نشوید!

بیماران میگرنی در مصرف مواد غذایی خود باید نهایت دقت را به کار ببرند و به هیچ عنوان غذاهای مانده و کافئین دار مصرف نکنند.

اگر میگرن دارید، نزدیک این غذاها نشوید!
کد خبر : ۹۱۰۹۳
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از ایسنا؛ یک متخصص مغز و اعصاب گفت: خیلی از افراد که سابقه درد‌های میگرنی دارند میتوانند با دقت بیشتر به غذا‌هایی که می‌خورند رابطه‌ای بین نوع غذا و عادات تغذیه‌ای با میگرن را بیابند.

علی داوری اظهار کرد: شاید باورنکنید، ولی غذا‌های مانده در یخچال، بعضی از انواع پنیر‌ها، کافئین ازجمله مواد غذایی هستند که باعث تحریک درد میگرنی می‌کند.

بیشتر بخوانید: با سردردهای فصلی چگونه مقابله کنید؟

وی با اشاره به این‌که گاهی گرسنگی و قطع یک وعده غذایی ممکن است باعث یک حمله میگرنی شود، عنوان کرد: آن‌هایی که عادت به مصرف قهوه و شکلات دارند باید بدانند کم کردن یا اضافه کردن مقدار آن‌ها نیز ممکن است باعث اغاز حمله شود.

داوری عنوان کرد: غذا‌های حاوی تیرامین که یک آمین است و در اغلب غذا‌ها وجود دارد خود باعث آغاز حمله می‌شود.

تیرامین در ایجاد حمله میگرنی موثرند

این متخصص مغز و اعصاب افزود: وقتی پروتئین‌ها یا اسید‌های آمینه می‌شکنند به تیرامین و تیراسین تبدیل می‌شوند که موجب گشادشدن عروق و آغاز حمله می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر گوشت، ماهی، مرغ و تخم مرغ اگر بصورت تخمیر شده، خشک شده، نمک سود شده و یا فرآوری شده مصرف شوند به دلیل همین تیرامین در ایجاد حمله میگرنی مقصرند.

داوری افزود: همچنین جگر‌های فرآوری شده، پنیر‌های کهنه، پپرونی، انواع سوسیس و کالباس، سس‌های سالاد، سویا سس و کلیه محصولات تخمیری سویا، انواع ترشی‌ها و زیتون فرآوری شده و حتی آجیل‌های شور و مانده، سوپ‌های آماده، چیپس، ماهی دودی، خامه ترش، آناناس و کیوی، آسپارتام و شیرین کننده‌های مصنوعی جزو غذا‌های هستند که توصیه شده مورد توجه قرار گرفته و کمتر مصرف شوند و یا برای بعضی‌ها که خودشان رابطه مثبتی بین مصرف آن و شروع حمله پیدا کردند مصرف نکنند.

این متخصص مغز و اعصاب با تأکید بر مصرف غذا‌های تازه و دوری از غذا‌های آماده در افراد میگرنی، عنوان کرد: رعایت تغذیه متعادل استفاده از انواع غذا‌های خانگی که با مواد تازه تهیه شده‌اند و بنابراین کمتر استفاده کردن از غذا‌های مانده در یخچال پرهیز از غذا‌های فراوری شده باید مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر اینکه افت میزان سروتونین یکی از دلایل حمله‌های میگرنی است، بنابراین تمام عادات که ممکن است سروتونین را کاهش دهد باید مورد توجه قرار گیرد مصرف منظم غذا، استفاده از میوه و سبزی کافی، دوری از استرس‌ها و تنش‌ها، پرهیز از حذف یک وعده غذا که موجب افت قند خون می‌شود باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر : ۹۱۰۹۳
0
۰
ارسال نظر