اگر دل شیر ندارید به این جاده وارد نشوید!

کوه‌های پامیر بام دنیا شناخته می‌شوند و زمین ناپایدار و عبور از گذرگاه‌های مرتفعی که به‌خاطر زلزله، استقامت زیادی ندارند و هر کسی دل ورود به این جاده ها را ندارد.

اگر دل شیر ندارید به این جاده وارد نشوید!
کد خبر : ۱۰۴۵۹۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح ، کوه‌های پامیر بام دنیا شناخته می‌شوند و زمین ناپایدار و عبور از گذرگاه‌های مرتفعی که به‌خاطر زلزله، استقامت زیادی ندارند و همچنین احتمال لغزش در فصل‌های پرباران و برف، پامیر را به یکی از چالش‌برانگیزترین جاده‌های دنیا تبدیل کرده است.

بزرگراه پامیر یک جاده بسیار طولانی است که شهر اوش در قرقیزستان را به دوشنبه، پایتخت تاجیکستان متصل می‌کند. بیشتر کسانی که در این مسیر قدم می‌گذارند اهل مسافرت‌های طولانی هستند و معمولا بین یک‌هفته تا ۱۰روز را در این جاده زیبا سپری می‌کنند تا از زیبایی‌های خیره‌کننده مسیر لذت ببرند.

تماشای دریاچه‌های زیبا، گاومیش‌های غول‌پیکر موسوم به «یاک» و کوه‌های پر از برف هندوکش تجربه‌ای فراموش نشدنی است که در این مسیر رقم می‌خورد.

این جاده طولانی و شلوغ قرن‌هاست که در طول فلات پامیر کشیده شده است. بخشی از بزرگراه یا همان جاده پامیر را همان جاده ابریشم قدیمی پوشانده و بخشی دیگر با ساخت بزرگراه‌های مدرن متحول شده است. این بزرگراه، شلوغ‌ترین جاده‌ای است که در آسیای میانه وجود دارد.

چرا این جاده ۱۲۰۰کیلومتری عجیب یکی از خطرناک‌ترین‌ و عجیب‌ترین جاده‌های جهان است؟ چون کوه‌های پامیر با ارتفاعی بیش از ۷هزارمتر، به‌عنوان بام دنیا شناخته می‌شوند و تنها کوه‌های هیمالیا، کاراکرام و هندوکش از آنها بلندتر هستند. زمین ناپایدار و عبور از گذرگاه‌های مرتفعی که به‌خاطر زلزله، استقامت زیادی ندارند و همچنین احتمال لغزش در فصل‌های پرباران و برف، پامیر را به یکی از چالش‌برانگیزترین جاده‌های دنیا تبدیل کرده است.

کد خبر : ۱۰۴۵۹۵
0
۰
ارسال نظر