انفجار بمب خبری تغییر جنسیت “سوپراستار مطرح ایرانی”

سال گذشته بودکه شایعات بی پایه و اساس فضای مجازی دامنگیر محمدرضا فروتن شد و خبر کذب تغییر جنسیت او یک شبه در تمام ایران پخش شد.

انفجار بمب خبری تغییر جنسیت “سوپراستار مطرح ایرانی”
کد خبر : ۶۹۸۲۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از نیک صالحی، نزدیک به یک سال پیش بود توئیتی که بیش از چندصدبار بازتوئیت شد با هشتک «فروتن» در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شد.

خبری که مانند همه حواشی مربوط به سلبریتی‌ها پر سروصدا بود، اما این بار با کمی تفاوت: «محمدرضا فروتن، تغییر جنسیت داد.»

آغاز گمانه‌ ها و تکذیب خبرمحمدرضا فروتن

همین خبر به ظاهر ساده انگار که مانند توپ خبری ترکیده باشد؛ در ساعت اولیه به پربازدیدترین خبر فضای مجازی، تبدیل شد و شاید دلیل اصلی این بوده باشد که مرجع خبر، محمدرضا فروتن، بازیگر مرد و صاحب نام سینمای ایران بوده است. مردی که در سال‌های پیش‌تر در فیلم‌های پر مخاطب سینمای ایران نقش ایفا کرده و برای خود نام و اعتباری دست و پا کرده است.

در خبر‌هایی که از این موضوع روی خروجی کانال‌های تلگرامی رفت، ادعا شده بود که محمدرضا فروتن، پس از چند سال تلاش برای کنار آمدن با تغییر جنسیت، سرانجام در یکی دو ماه گذشته تصمیم خود را عملی کرده است.

گمانه‌ها آغاز و خبر تکذیب شد

داستان و ماجرای اصلی از آنجا آغاز شد که این خبر همراه با گمانه‌هایی به سرعت دست به دست شد و غیر از منتشر کننده اولیه، دیگران نیز وارد معرکه شدند و گمانه‌هایی را درباره قوت بخشیدن به این خبر بدون منبع، مطرح کردند.

خیلی زود پست‌های فضای مجازی که توسط برخی از فعالان این حوزه روی خروجی‌های قرار می‌گرفت به موزیک ویدئو «ژنتیک» که چندی پیش از سوی محمدرضا فروتن ارائه شده بود، اشاره می‌کردند و آن را اماره‌ای بر وقوع چنین حادثه‌ای می‌دانستند. در یکی از این مطالب آمده بود: «محمدرضا فروتن در زمان انتشار این موزیک نوشته بود این آهنگ را تقدیم می‌کنم به کسانی که علیه ژن خود انقلاب کردند می‌کنند».

این اظهارنظر‌ها کافی بود تا این خبر بدون منبع، تغییر جنسیت محمدرضا فروتن را پررنگ‌تر از قبل در ذهن مردم جا بیندازد. بلافاصله انتشار توئیت‌هایی از برخی فعالان رسانه موجب قوت گرفتن این موضوع شد.

محمدرضا فروتن البته مردی ۵۱ ساله است که پیش از این هم ازدواج کرده و در سال ۱۳۸۰ با سحر ابراهیمی زیر یک سقف زندگی مشترک خود را آغاز کرد. حاصل این ازدواج فرزندی است که برخی مدعی می‌شوند اکنون با همسر فروتن زندگی می‌کند.

وکیل فروتن ساکت نماند!

با این حال چند ساعتی پس از انتشار این خبر بدون منبع، تصویر استوری اینستاگرام منتسب به شخصی که او را وکیل محمدرضا فروتن می‌دانند در فضای مجازی دست به دست شد.

این اظهار نظر از سوی شخصی به نام شاهین فلاح بود که نوشت: «اخیرا شایعاتی مبنی بر تغییر جنسیت آقای فروتن در فضای مجازی و برخی خبرگزاری‌ها پخش شده که در تماس تلفنی با ایشان تکذیب گردیده، لذا ادعای مزبور صحت ندارد؛ لذا به عنوان وکیل رسمی ایشان با احترام به بانوان عزیز و ارزش ذاتی و بشری ایشان، این خبر تکذیب می‌گردد و هرگونه نشر اکاذیب قابلیت پیگیری در محاکم صالح را دارد.»

همه این شایعات زمانی به پایان رسید که محمدرضا فروتن با انتشار پستی در اینستاگرام آن را به کلی تکذیب کرد.

اکانت رسمی محمدرضا فروتن در این باره نوشته است:

«هموطنان عزیزم… خبری که شب گذشته در مورد من در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی منتشر شده است دروغ و به دور از حقیقت است. ضمن احترام به تمام تفاوت‌های جنسیتی، خبر منتشر شده را به تمامی تکذیب می‌کنم.

حق پیگیری و شکایت از رسانه‌ها و اشخاصی که چنین اطلاعات نادرستی را بدون هرگونه تحقیق و کاوش در سطح جامعه منتشر می‌کنند برای خویش محفوظ می‌دانم. محمدرضا فروتن».

کد خبر : ۶۹۸۲۸
0
۰
ارسال نظر