انسان های عجیب که واقعا مثل “آواتار” پوست آبی دارند!

الیزابت هفت فرزند به دنیا آورد که رنگ پوست چهارتای آن‌ها آبی بود.

انسان های عجیب که واقعا مثل “آواتار” پوست آبی دارند!
کد خبر : ۱۴۴۱۹۰
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از independent؛ بر اساس یک پژوهش مشخص شد که پوست آبی‌رنگ شخصیت‌های فیلم «آواتار» ریشه تاریخی دارند.

ای‌بی‌سی‌نیوز در گزارشی به این موضوع پرداخت و اعلام کرد که اولین بار در سال ۱۹۷۵ پس از اینکه بنجامین استیسی با پوست آبی‌تیره به دنیا آمد، توجه خیلی‌ها را به خود جلب کرد.

پزشکان از رنگدانه‌های عجیب پوست نوزاد چنان نگران شدند که او را به مرکز پزشکی دانشگاه کنتاکی منتقل کردند.

بعد از تحقیقات این گروه پزشکی، مشخص شد که در نسل‌های گذشته این نوزاد یک بیماری نادر وجود داشته که اکنون به او منتقل شده است.

بر اساس این تحقیقات، این کودک سیانوتیک (اصطلاحی برای تغییر رنگ آبی) از نسل کنتاکی‌هایی با پوست آبی‌رنگ بود که قدمت آن‌ها به سال ۱۸۲۰ می‌رسد؛ زمانی که مارتین فوگیت فرانسوی به کنتاکی شرقی نقل مکان و با الیزابت اسمارت ملاقات کرد.

مارتین حامل ژن متهموگلوبینمی بود؛ اختلالی که در آن سطح متهموگلوبین خون بیش از حد عادی است.

کی پوست آبی می شود؟

این عارضه زمانی بروز می‌کند که هموگلوبین، که نوعی پروتئین خونی است، در بدن فرد به متهموگلوبین تبدیل شود و در نتیجه فرد مبتلا به دلیل کمبود اکسیژن، اغلب پوستی آبی‌رنگ، لب‌هایی بنفش و خون شکلاتی‌رنگ دارد.

الیزابت هفت فرزند به دنیا آورد که رنگ پوست چهارتای آن‌ها آبی بود. از آنجایی که ژن متهموگلوبینمی مغلوب است، بر نسل‌های آینده تاثیر نمی‌گذارد.

اما زمانی که فوگیت‌ها به علت انزوای شدید، در قبیله خود شروع به ازدواج با یکدیگر کردند، این ژن قوی‌تر شد و مدت زیادی نگذشت که گروه مرد آبی خانوادگی آن‌ها تشکیل شد.

به گزارش ساینس ۸۲، آبی‌ترین فرد آن دسته، لونا استیسی، فرزند لوی فوگیت و پسرعموی اولش، هانا ریچی، بودند.

علی‌رغم ظاهر عجیبشان، مردم شهر از آبی‌ها حمایت کردند.

یکی از حامیان فوگیت مدعی شد: «آن‌ها مثل بقیه به نظر می‌رسند، با اینکه رنگ آبی داشتند.» با این حال، در اوایل دهه ۱۹۶۰، برخی از اعضای خانواده از ظاهر خود ناراحت بودند.

حتی دو نفر از آن‌ها در آن زمان به مدیسون کاوین، هماتولوژیست در کلینیک پزشکی دانشگاه کنتاکی، مراجعه کردند تا سعی کنند وضعیت خود را بهبود دهند.

نارضایتی از چهره

آن‌ها آنقدر از چهره خود ناراضی بودند که برای درمان حتی به اتاق انتظار هم نمی‌آمدند.

در نهایت دکتر پس از تشخیص متهموگلوبینمی آن‌ها، توانست بیماری آنان را درمان کند. دکتر به طور خاص رنگ متیلن بلو را به آن‌ها تزریق کرد که به بدن کمک می‌کند متهموگلوبین را مانند واکسن اولترامارین به هموگلوبین تبدیل کند.

در عرض چند دقیقه، پوست سرولین فوگیت به رنگ صورتی درآمد و آن‌ها را از شر آن رنگ خلاص کرد.

بنجی استیسی، آخرین نواده زنده شناخته‌شده فوگیت که طبق گزارش‌ها در آلاسکا زندگی می‌کند، در سن هفت سالگی تمام رنگدانه‌های لاجوردی خود را از دست داد و این نشان می‌دهد که او ژن‌‌ آبی خود را فقط از یکی از والدینش دریافت کرده است.

کد خبر : ۱۴۴۱۹۰
0
۰
ارسال نظر