امکان استفاده عموم از نسل پنجم تلفن همراه

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امکان استفاده عموم از نسل پنجم تلفن همراه به‌صورت آنلاین در پارک آب و آتش کلید خورد.

امکان استفاده عموم از نسل پنجم تلفن همراه
کد خبر : ۸۳۶۷
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

محمد جواد آذری جهرمی روز گذشته با حضور در ششمین نمایشگاه اینترنت اشیا و نخستین جشنواره اینترنت اشیا، نسل پنجم تلفن همراه(5G) را به‌صورت رسمی افتتاح کرد.وزیر ارتباطات در این افتتاح با اشاره به راه‌اندازی سه سایت نسل پنجم برای مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، گفت: این نخستین سایت نسل پنجم برای استفاده عموم مردم است.

بیشتر بخوانید: پرده برداری از دلایل کند شدن سرعت اینترنت

وی به رونمایی از کاربردهای نسل پنجم تلفن همراه در نمایشگاه اینترنت اشیا، اشاره کرد و افزود: شرکت‌های فعال در این حوزه در حال هم‌افزایی هستند که بتوانند زیست بوم این حوزه را برای استفاده حداکثری در اقتصاد دیجیتال فعال کنند.

راه‌اندازی نسل پنجم در جزیره کیش

وزیر ارتباطات از راه‌اندازی نسل پنجم در جزیره کیش در اول اسفند ماه خبر داد و افزود: ایرانسل در دو هفته نخست اسفند نیز در شیراز نسل پنجم تلفن همراه را راه‌اندازی می‌کند.

گفتنی است وزیر ارتباطات در حاشیه این نمایشگاه در پاسخ به سؤال ایسنا، درباره احتمال کاهش قیمت اینترنت با افزایش رشد ترافیک، با بیان اینکه ۲۵ تا ۳۰ درصد هزینه زیرساخت را کاهش دادیم، اظهار کرد: در رابطه با اینکه تعرفه نهایی مشترکان چه تغییری می‌کند، بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در سال آینده تأثیرش را می‌بینیم، اما گام اول که کاهش ۳۰ درصدی تعرفه زیرساخت بوده، انجام شده است.

عدم محاسبه تعرفه نیم‌بها

وی با اشاره به عدم محاسبه تعرفه نیم‌بها برای تعرفه داخلی توسط اپراتورها و اعتراض ساترا (سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی) نسبت به این موضوع بیان کرد: نیازی به گزارش ساترا نیست و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بررسی می‌کند و اصلاً ساترا یک سازمان قانونی نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره روند تبدیل ADSL به VDSL و وعده واگذاری پنج میلیون پورت تا پایان سال بیان کرد: مخابرات ایران این فرآیند را متوقف کرده و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات این موضوع را پیگیری می‌کند، مصوبه‌ای را برای طرح در کمیسیون تنظیم می‌کنند که بابت عدم اجرای مصوبه بیت‌استریم، جرایم سنگینی برای مخابرات داشته باشد.

منبع: ایران

کد خبر : ۸۳۶۷
0
۰
ارسال نظر