امروز اول بهمن تولد کدام چهره های مطرح است؟

بهزاد فراهانی، مسعود رایگان، فلور نظری، حمید هیراد، تقی ظهوری و اسفندیار قره باغی چهره های مشهوری هستند که در اول بهمن متولد شده اند.

امروز اول بهمن تولد کدام چهره های مطرح است؟
کد خبر : ۷۰۳۳۸
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از نمناک؛ در روزشمار تاریخ تولد چهره های مشهور ایرانی به اولین روز از بهمن ماه رسیدیم. امروز اول بهمن همزمان با سالروز تولد چند تن از هنرمندان و چهره های مشهور ایرانی است که در ادامه به معرفی بیشتر آنها می پردازیم.

در ادامه با این هنرمندان کشورمان بیشتر آشنا میشوید.

بهزاد فراهانی

بهزاد فراهانی بازیگر و فیلمنامه‌نویس کشورمان 1 بهمن 1323 در اراک متولد شد.

بهزاد فراهانی بازیگری را از حدود سال 50 در سینما و 65 در تلویزیون آغاز کرد و در فیلم و سریال های زیادی همچون امام علی(ع)، کت جادویی، عقیق، سایه بان، شیدا، سگ کشی و … به ایفای نقش پرداخته است.

بیشتر بخوانید: جشن تولد مختلط پر از مرد "خانم بازیگر"/ عکس

مسعود رایگان

مسعود رایگان بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 1 بهمن 1333 در خرم آباد متولد شد.

وی همسر رویا تیموریان بازیگر کشورمان است که چند سالی از عمرش را در خارج از ایران به تحصیل و بازیگری گذراند و سال 80 به ایران بازگشت. مسعود رایگان با بازی در فیلم خاموشی دریا و بعد از آن خیلی دور خیلی نزدیک به شهرت و محبوبیت رسید.

فلور نظری

فلور نظری بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 1 بهمن 1347 در لاهیجان متولد شد.

فلور نظری بازیگری را از سال 75 در تلویزیون آغاز کرد و با فیلم شور عشق ساخته نادر مقدس به سینما راه یافت و در فیلم هایی چون تب، رویای خیس، بچه های ابدی، کنسرت روی آب، شیر و عسل، زندگی شیرین و… ایفای نقش کرده است.

حمید هیراد

حمید هیراد خواننده پاپ کشورمان 1 بهمن 1370 در چابکسر گیلان متولد شد.

این خواننده مشهور از کودکی به موسیقی علاقه مند بود و بعد از پایان تحصیلات دبیرستان با ترانه سرایی آشنا شد و در کنار پیگیری جدی تر خوانندگی ترانه سرایی را هم ادامه داد.

حمید هیراد در اردیبهشت ماه سال 96 اولین آهنگ مستقل او با نام مستم کن روانه بازار موسیقی شد.

تقی ظهوری

تقی ظهوری بازیگر قدیمی سینما در 1 بهمن 1291 متولد شد و 9 اسفند 1370 درگذشت.

این هنرمند از بازیگران قدیمی سینما است که آخرین فعالیت سینمایی او مربوط به سال 49 است و فیلم گنج قارون از جمله فیلم های سینمایی او است.

اسفندیار قره باغی

اسفندیار قره باغی خواننده پیشکسوت کشورمان 1 بهمن 1320 در تبریز متولد شد.

این هنرمند از خواننده های قدیمی کشورمان است که در هنرستان موسیقی تحصیل کرد و مدتی به عنوان معلم موسیقی به تدریش پرداخت. سرود معروف آمریکا، آمریکا ننگ به نیرنگ تو از جمله کارهای مشهور او است.

کد خبر : ۷۰۳۳۸
0
۰
ارسال نظر