افشای دلیل مهاجرت علیرضا فغانی از ایران

افشاریان می گوید که طبق اساسنامه فیفا و AFC، فغانی داور ایران به شمار نمی رود.

افشای دلیل مهاجرت علیرضا فغانی از ایران
کد خبر : ۱۴۰۶۰۰
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از خبرورزشی، در حاشیه کلاس دانش افزایی داوران، خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران در خصوص وارد شدن نام علیرضا فغانی به لیست داوران استرالیا تصریح کرد: در ابتدا باید بگویم که خوشحالم آقای فغانی وارد لیست استرالیا شده است.

واقعا این باور قبلی من است. کسی نیستم که بخواهم نسبت به موضوعی کینه داشته باشم. من افتخار می کنم که در لیست داوران استرالیا، یک ایرانی حضور دارد که در آنجا زندگی می کند.

او ادامه داد: به هر صورت کمیته داوران و کسانی که در فوتبال و داوری بوده اند، نظرمان روی این بود که چون آقای فغانی به استرالیا مهاجرت کرده و برای جام جهانی ۲۰۲۲ با نام ایران حضور داشتند، اما چون از سال ۲۰۲۳ زندگی ایشان در آنجا بود، فرصت را به داوران خودمان بدهیم.

افشاریان با تأکید روی درستی تصمیمی که اتخاذ شده است، ادامه داد: روی تصمیم خودمان نیز مصمم بودیم، انجامش دادیم و اکنون نیز به همان تصمیم احترام می گذاریم. ان‌شاءالله آقای فغانی هر جا هستند، در داوری دنیا بدرخشند.

شانس قضاوت فینال جام ملت های آسیا

رئیس کمیته داوران در مورد اینکه فغانی شانس قضاوت فینال جام ملت های آسیا را دارد و آن زمان افتخارش برای استرالیا خواهد بود و آیا بهتر نبود در لیست داوران ایرانی بماند، پاسخ داد: عرض کردم، بهتر نبود.

قبلا نیز گفته ام، هیچ جامی از دست آقای فغانی در نرفته است. چندین بار در جام ملت های آسیا شرکت کرده، چندین بار در جام جهانی و جام باشگاه ها سوت زده است. در همه مسابقاتی که می توان قضاوت کرد، علیرضا فغانی حضور داشته است.

وی درخصوص دلایل خروج نام فغانی از فهرست داوران ایرانی نیز گفت: الآن باید این واقعیت را بپذیریم که او در استرالیا زندگی می کند و داور ما نیست. چون هم طبق اساسنامه فیفا و AFC، داوری که می خواهد در لیست آن کشور باشد، باید ۱۰ دیدار از بالاترین سطح مسابقات آن کشور را سوت بزند.

افشاریان در پایان و درباره قضاوت پسرش در جام حذفی افزود: عرض کردم، او پسر من نیست، بلکه داور این کشور است. همان‌طور که گفتم حدود ۱۰ داور که در لیگ یک قضاوت خوبی داشتند، در جام حذفی سوت زدند که این وسط فقط اسم پسر من بیرون آمد. همان‌طور که گفتم همه داوران عالی قضاوت کردند.

کد خبر : ۱۴۰۶۰۰
0
۰
ارسال نظر