افشای حقیقتی درباره مصرف اینترنت فیلترشکن ها

برخی فعالان سیاسی و رسانه‌ای معتقدند منافع اقتصادی یکی از مزایای محدودیت فضای مجازی است، از آنجایی که با فیلتر شبکه‌های اجتماعی و استفاده از فیلترشکن، هزینه‌های مردم برای استفاده از فضای مجازی دو برابر می‌شود و باید دید این درآمدها به سود چه افراد و شرکت‌هایی واریز می‌شود.

افشای حقیقتی درباره مصرف اینترنت فیلترشکن ها
کد خبر : ۶۸۹۶
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

حسن بیادی، فعال سیاسی و دبیر کل حزب آبادگران جوان و سعید شریعتی، فعال سیاسی و رسانه‌ای و عضو شورای مرکز حزب اتحاد ملت ایران، در نشست‌ نقدواندیشه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوع «سیاست‌ و فضای مجازی» به گفت‌وگو درباره دسترسی مردم به اینترنت پرداختند و با بیان اینکه این دسترسی، حق مردم است و نمی‌توان این حق را از آنان سلب کرد، به لزوم برنامه‌ریزی برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها تاکید کردند.

بخوانید: هدیه 60 گیگ اینترنت دانشجویان را چطور دریافت کنیم؟

محدودسازی شبکه‌های اجتماعی

سعید شریعتی درباره محدودسازی شبکه‌های اجتماعی، با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام همیشه وجود دارند، گفت: این تصمیم‌گیران هستند که برای دسترسی جامعه ایرانی به شبکه‌های اجتماعی تصمیم می‌گیرند و باید پاسخ دهند که چرا باید خود را از این فضا محروم کنیم.

وی با تشبیه جامعه به بدن انسان و شبکه‌های اجتماعی به تب‌سنج، افزود: پدیده‌های ناخوشایندی در جامعه مانند عفونت در بدن انسان وجود دارد و آزاردهنده هستند اما نباید برای رفع این ناخوشایندی‌ها تب‌سنج را از بین ببریم. شبکه‌های اجتماعی بهترین تب‌سنج‌های جامعه هستند. سیاست‌گذاران با رصد شبکه‌های اجتماعی و اطلاع از جامعه می‌توانند با سیاست‌گذاری‌های درست جامعه را به سمت صحیح هدایت کنند.

این فعال سیاسی به مبانی مختلف قوانین اشاره کرد و گفت: قوانین باید مبتنی بر قرارداد یک جامعه و تامین‌کننده منافع مردم باشد. افراد یک جامعه نسبت به امکانات آن جامعه حق مالکیت دارند. صاحبان سیگنال و امواج رادیویی مردم هستند و نمایندگان مجلس به نمایندگی از صاحبان این سیگنال‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند که به چه صورت استفاده شود.

منبع: رکنا

کد خبر : ۶۸۹۶
0
۰
ارسال نظر