افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان در سال 1400

در سال 1400 افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان شامل همه حقوق‌های دریافتی در سطوح مختلف خواهد شد.

افزایش 25 درصدی حقوق کارمندان در سال 1400
کد خبر : ۴۹۵۶
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس، حقوق کارکنان کشوری و لشکری در سال آینده ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

کوچی با اشاره به جلسه امشب کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰، گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون تلفیق با پیشنهاد دولت در زمینه افزایش حقوق کارمندان موافقت و مصوب کردند که حقوق کارکنان کشوری و لشکری در سال آینده ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

او با بیان اینکه این افزایش حقوق پلکانی نخواهد بود، گفت: افزایش ۲۵ درصدی حقوق شامل همه حقوق‌های دریافتی در سطوح مختلف خواهد شد.

حداکثر حقوق مدیران در سال 1400 چقدر است؟

همچنین به گفته حاجی ‎دلیگانی، عضو کمیسیون تلفیق سقف پرداختی حداکثر حقوق در دولت برای سال آینده ۳۳ میلیون است.

«تاکنون رئیس اداره گاز یک شهرستان ۴۵ میلیون، رئیس یک دانشگاه ۶۷ میلیون و مدیران یکی از زیرمجموعه وزارت نفت ۵۰ میلیون تومان حقوق ماهانه داشته‌اند.»

«طبق این مصوبه چنانچه دولت سامانه ثبت حقوق و دستمزد را راه‎اندازی نکند اجازه پرداخت حقوق مدیران را ندارد و در این زمینه هرگونه برداشت از بیت‌المال جرم محسوب می‎شود.»

مالیات بر حقوق‌ها در سال ۱۴۰۰

مالیات بر حقوق‌ها در سال ۱۴۰۰

رحیم زارع درباره مالیات بر حقوق‌ها در سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد. سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 گفت: «اعضای کمیسیون در این جلسه سقف درآمد مربوط به هدفمندی یارانه‌ها در سال آینده را 429 هزار میلیارد تومان تعیین کردند؛ همچنین اعضای کمیسیون با پیشنهاد دولت مبنی بر کسر 79 هزار میلیارد تومان از این 429 هزار میلیارد تومان با عنوان هزینه‌های دولت در رابطه با هدفمندی یارانه‌ها همچون 14.5 درصد سهم شرکت نفت، رایگان بودن آب و برق و گاز مصرفی مدارس و غیره، موافقت کردند.»

او ادامه داد: «حقوق‌های تا سقف 4 میلیون تومان از پرداخت مالیات معاف هستند. همچنین به حقوق‌های دریافتی بین 4 تا 8 میلیون تومان 10 درصد و به حقوق‌های 8 تا 12 میلیون تومان 15 درصد مالیات تعلق می‌گیرد.»

زارع گفت «حقوق‌های 12 تا 18 میلیون تومان مشمول 20 درصد مالیات و حقوق‌های 18 تا 24 میلیون تومان مشمول 25 درصد مالیات می‌شوند.»

به گفته او «حقوق‌های 24 تا 32 میلیون تومان نیز مشمول 30 درصد مالیات و 32 میلیون تومان به بالا مشمول 35 درصد مالیات می‌شوند.»

منبع: مهر، تسنیم

ریزبینی در افزایش حقوق کارمندان در سال 1400

کد خبر : ۴۹۵۶
0
۰
ارسال نظر