اظهارات کثیف ناپدری آزارگر

از روز شنبه فيلمي در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد كه صحنه‌هايي از شكنجه و آزار دختري خردسال در آن نشان داده مي‌شد. مرد جوان با يك دستش گوشي موبايلش را گرفته و فيلمبرداري مي‌كرد و با دست ديگرش دختري را كه به ‌نظر مي‌رسيد معلول است و از مشكلات ناشي از سندرم داون رنج مي‌برد، كتك مي‌زد و شكنجه مي‌داد.

اظهارات کثیف ناپدری آزارگر
کد خبر : ۴۰۶۱
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

مرد معتاد كه دختر معلول همسرش را آزار داده و از اين صحنه فيلمبرداري كرده بود بعد از دستگيري در نخستين اعترافاتش مدعي شد هنگام شكنجه دختربچه تحت‌ تاثير مواد‌مخدر بوده و نمي‌دانسته چه كار مي‌كند.

از روز شنبه فيلمي در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شد كه صحنه‌هايي از شكنجه و آزار دختري خردسال در آن نشان داده مي‌شد. مرد جوان با يك دستش گوشي موبايلش را گرفته و فيلمبرداري مي‌كرد و با دست ديگرش دختري را كه به ‌نظر مي‌رسيد معلول است و از مشكلات ناشي از سندرم داون رنج مي‌برد، كتك مي‌زد و شكنجه مي‌داد.

شکنجه دختر معلول

دختر معلول در شرايطي شكنجه مي‌شد كه توانايي صحبت و حتي فرياد زدن را نيز نداشت، اما مرد كودك‌آزار در حالي كه كودك را به اشكال مختلف كتك مي‌زد از او فيلم مي‌گرفت و زور بازوي خود را نشان مي‌داد.

اين فيلم آنچنان دلخراش بود كه بسياري از كاربران شبكه‌هاي اجتماعي به آن واكنش نشان داده و خواستار مجازات مرد كودك‌آزار شدند. آن‌طور كه از شواهد برمي‌آيد اين حادثه در يكي از روستاهاي شهرستان تاكستان واقع در استان قزوين اتفاق افتاده و مرد كودك‌آزار ناپدري دختر خردسال بود.

بهزيستي استان قزوين به عنوان متولي

در اين شرايط بود كه بهزيستي استان قزوين به عنوان متولي و مدافع حقوق كودكان و معلولان، در نخستين واكنش ضمن ابراز تاسف از آنچه رخ داده وعده پيگيري ماجرا را داد.با ادامه پيگيري‌ها براي شناسايي كودك آسيب‌ديده و ناپدري كودك‌آزار، سرانجام آنها شناسايي شدند و مرد سنگدل با دستور قضايي بازداشت شد.

در بررسي‌هاي تكميلي مشخص شد دختر آزارديده 14سال دارد و توسط مادر و ناپدري‌اش در خانه نگهداري مي‌شود. مادر او چند سال قبل بعد از جدايي از شوهر اولش كه به مواد‌مخدر اعتياد داشت با همسر دومش ازدواج كرد اما او نيز معتاد به شيشه بود و مدام دختر معلول را كتك مي‌زد و شكنجه مي‌داد و حالا هيچ‌كس از سرنوشت پدر واقعي دختر معلول اطلاعي ندارد.

فيلم منتشر شده مربوط به حدود 2‌ماه قبل است

همچنين مشخص شد فيلم منتشر شده مربوط به حدود 2‌ماه قبل است، اما به تازگي در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده است. هر چند انتشار اين فيلم موجب جريحه‌دار شدن افكار عمومي شد، اما شايد اگر اين تصوير منتشر نمي‌شد هيچ ‌وقت هيچ ‌كس از شرايط سخت دختر معلول و شكنجه‌هاي ناپدري سنگدلش باخبر نمي‌شد و شرايط تلخ‌تري براي او رقم مي‌خورد.

در اين شرايط بود كه ناپدري آزارگر تحت بازجويي قرار گرفت و مدعي شد تحت ‌تاثير مواد‌مخدر و قرص دست به كودك‌آزاري زده است.

او در اعترافاتش گفت: وقتي با همسرم ازدواج كردم، مي‌دانستم كه او 2فرزند دارد كه يكي از آنها معلول است. او ادامه داد: اين فيلم براي مدتي قبل است.

آن روز قرص مصرف كرده بودم

آن روز قرص مصرف كرده بودم و شرايط عادي نداشتم. نمي‌دانستم كه چه ‌كار مي‌كنم به ‌خاطر همين دختر را كتك زدم و فيلم گرفتم اما نمي‌دانم فيلم چطور منتشر شد و حالا هم از كاري كه كرده‌ام، پشيمانم.

در همين حال عليرضا وارثي، مديركل بهزيستي استان قزوين در اين باره گفت: با توجه به مشاهده فيلم در فضاي مجازي، موضوع كودك‌آزاري كودك معلول با جديت كامل در دستور كار سازمان بهزيستي و دستگاه قضايي قرار گرفت و در كمتر از ۲۴ساعت از انتشار اين فيلم در فضاي مجازي، موفق به شناسايي كودك معلول آزارديده و دستگيري پدرخوانده او به عنوان فرد كودك‌آزار شديم و هم‌اكنون با دستور قضايي، نگهداري اين كودك به مراكز بهزيستي سپرده شده است.

او در ادامه گفت: از آنجا كه حمايت از حقوق كودكان و معلولان در قانون به سازمان بهزيستي محول شده است، اين سازمان، هيچ‌گونه مماشاتي را در تضييع حقوق اين عزيزان برنمي‌تابد و به ‌شدت با مساله معلول‌آزاري و كودك‌آزاري برخورد قانوني خواهد كرد.

همچنين حسين رجبي، دادستان تاكستان از برخورد با پدر كودك‌آزار خبر داد و گفت: در پي انتشار فيلم اذيت و آزار كودك معلول در فضاي مجازي، بلافاصله با دستور قضايي دادستاني متهم دستگير شد.

متاسفانه اين عمل غيرانساني از سوي ناپدري دختر معلول رخ داده كه متهم در كمتر از ۲۴ساعت دستگير و پرونده براي انجام تحقيقات قضايي به دادگاه بخش اسفرورين تاكستان ارجاع شد.

منبع: اعتماد

کد خبر : ۴۰۶۱
0
۰
ارسال نظر