اسرار جالبی از “مرلین مونرو” که نظرتان نسبت به او عوض می شود!

مرلین مونرو زیباروی هالیوودی که با نقش هایش ماندگار شد اخلاق و خصوصیات جالبی داشت که شاید تاکنون نمی دانستید.

اسرار جالبی از “مرلین مونرو” که نظرتان نسبت به او عوض می شود!
کد خبر : ۹۸۳۹۰
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از روزیاتو؛ مریلین مونرو هنوز هم یکی از شناخته شده ترین سلبریتی های تاریخ است. نام او نقش های ساده لوحش در فیلم ها یا صحنه ی به پرواز درآمدن دامنش در باد را به ذهن می آورد.

اما فقط به خاطر این ها نیست که هنوز هم محبوب است و دلایل دیگری هم برای این موضوع وجود دارد: از وجدان کاری اش گرفته تا طرز فکر مترقی اش.

۱- حامی خیریه هایی بود که برای کودکان کار می کردند

مریلین به بخشندگی و دست و دلبازی شهره بود. او حامی چندین مؤسسه خیریه بود که برای کودکان کار می کردند، از جمله نهادهایی که به کودکان محروم رسیدگی می کردند و یک صندوق خیریه که کودکان رها شده را صاحب خانواده می کرد.

بیشتر بخوانید: نقش خواستنی ترین زن قرن را این خانم بازی کرد!

۲- سخت تلاش کرد و راحت به موفقیت نرسید

مریلین در خانواده ای فقیر متولد شد و بیشتر دوران کودکی اش را در پرورشگاه سپری کرد. تا اینکه یک قرارداد مدلینگ بست و اینگونه شد که از سینما سردرآورد. با این حال، کار بازیگری را از نقش های واقعاً کوچکی شروع کرد. او به تدریج در کار خود پیشرفت کرد و نقش های بزرگ تر و بزرگ تری گرفت.

۳- شجاعت سرپیچی از سیستم استودیوهای فیلمسازی را داشت

در دهه ی ۱۹۵۰ میلادی، استودیوهای فیلمسازی با بازیگرها مثل ماشین رفتار می کردند و آن ها قدرت رد کردن نقش هایی که به کارشان لطمه می زد را نداشتند.

مریلین مجبور به بازی در فیلم «رود بی بازگشت» (River of No Return) شد اما این تجربه به قدری برایش منزجرکننده بود که شجاعت رد کردن نقش هایی که دوست نداشت را پیدا کرد.

همین امر باعث شد شکایات متعددی از او از سوی استودیوی فیلمسازی ای که با آن کار می کرد، صورت گیرد. این موضوع اما برای مریلین اهمیتی نداشت چون او می خواست سیستم موجود را تغییر دهد.

۴- دومین زنی بود که شرکت فیلمسازی خودش را تأسیس کرد

مریلین به خاطر شکایت های صورت گرفته از او مجبور شد از استودیوی فیلمسازی «فاکس قرن بیستم» بیرون بیاید و به یک نقطه ی دیگر آمریکا کوچ کند.

او را تهدید کرده بودند که دیگر نمی تواند در سینما فعالیت کند. با این حال، او شرکت فیلمسازی خودش را تأسیس کرد که به او قدرت بیشتری در مقایسه با دیگر بازیگران زن آن زمان بخشید.

۵- ثابت کرد که می تواند از قالب نقش های همیشگی اش بیرون بیاید و نقش های متفاوتی بازی کند

خیلی ها او را با نقش هایش در کسوت یک «بلوند احمق» می شناختند، اما مریلین از این نقش ها خوشش نمی آمد. او احساس می کرد توانایی اش بیشتر از این ها است و با بازی اش در نقش «شری» در فیلم «ایستگاه اتوبوس» (Bus Stop) این موضوع را اثبات کرد.

نقش آفرینی مریلین در این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و آن ها معتقد بودند او توانسته استعداد بازیگری خود را ثابت کند و دشوارترین کار برای یک بازیگر را انجام داده بود.

۶- مهربان بود و هر کمکی از دستش برمی آمد انجام می داد

مریلین با الا فیتزجرالد دوست بود، خواننده ی زنی که به خاطر سیاهپوست بودنش اجازه ی اجرا در یک کلاب شناخته شده را به او نمی دانند. صاحب کلاب معتقد بود فیتزجرالد جذابیت کافی برای مسحور کردن مشتریانش را ندارد.

مریلین برای حل این مشکل، به صاحب کلاب قول داد اگر به فیتزجرالد اجازه ی اجرا دهد، هر شب در ردیف جلو به تماشای اجرای او خواهد نشست. این قول باعث شد به فیتزجرالد اجازه ی اجرا دهند و او به شهرت برسد.

۷- با وجود تبدیل شدن به ستاره ای با شهرتی جهانی، کماکان خود را از مردم می دانست

صحبت از سلبریتی ها که می شود، بیشتر اوقات به ثروت فراوان شان فکر می کنیم و اینکه برای چیزهایی هزینه می کنند که مردم عادی استطاعت شان را ندارند.

از قرار معلوم، مریلین اجازه نداده بود این اتفاق برای او رخ دهد، چون به جای استفاده از محصولات حرفه ای، از یک کرم ارزان قیمت و غیر منتظره برای صورتش استفاده می کرد: وازلین!

۸- اعتماد به نفسش پایین بود

دوربین ها شیفته ی مریلین بودند، اما از قرار معلوم این علاقه متقابل نبود. در واقع او در مقابل دوربین بسیار خجالتی بود و بیشتر اوقات وقتی دوربین ها به سمت او می چرخید تمرکزش را از دست می داد.

گفته می شود این موضوع از پایین بودن اعتماد به نفسش ناشی می شد، با این حال، او رفتاری حرفه ای داشت و به کار خود ادامه می داد.

۹- اهل مطالعه و فرهیخته بود

مریلین مجموعه ای متشکل از بیش از ۴۰۰ جلد کتاب داشت و عکس های مورد علاقه اش از خودش تصاویری بود که در آن ها مشغول مطالعه بود. او روش مخصوص به خودش را هم برای خرید کتاب داشت: یک صفحه از کتاب را به طور تصادفی باز می کرد و آن را می خواند؛ اگر از آن خوشش می آمد، کتاب را می خرید.

۱۰- لباس هایش ماندگار شدند

در مراسم مت گالای امسال، کیم کارداشیان لباسی افسانه ای از مریلین، متعلق به سال ۱۹۶۲ را به تن کرده بود. این لباس به درخواست مریلین و به طور اختصاصی برای او دوخته شده بود تا هنگام اجرای قطعه ی «تولدت مبارک» برای جان اف. کندی، رئیس جمهور وقت آمریکا آن را به تن کند.

کد خبر : ۹۸۳۹۰
0
۰
ارسال نظر