استقلال و پرسپولیس ارزش‌گذاری شدند؛ قیمت کدام بیشتر است؟

رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ارزش‌گذاری شدند و بدین ترتیب ارزش سرخ‌ها ۴۳۰ میلیارد بیشتر از آبی‌ها است.

استقلال و پرسپولیس ارزش‌گذاری شدند؛ قیمت کدام بیشتر است؟
کد خبر : ۷۴۴۹۷
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از تسنیم؛ حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی پس از جلسه‌ای که برای خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انجام شد، گفت: جلسه هیئت واگذاری تشکیل شد که چهار دستور اصلی داشت. دستور اول، درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بود که ارزش‌گذاری دو باشگاه در این جلسه تصویب شد.

وی ادامه داد: ارزش نهایی باشگاه پرسپولیس 3 هزار و 210 میلیارد تومان و ارزش نهایی باشگاه استقلال 2 هزار و 780 میلیارد تومان است. این ارزش‌گذاری، از سوی کارشناسان رسمی دادگستری از دارایی‌های این دو باشگاه و به ویژه دارایی نامشروط که برند دو باشگاه بوده که مورد تصویب اعضای هیئت واگذاری قرار گرفت.

رئیس سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: قرار شد در مجامع دو باشگاه، در خصوص افزایش سرمایه از نحوه عرضه سهام با سلب حق تقدم دولت صورت بگیرد، مصوبه نهایی ارائه و سپس دوباره در هیئت واگذاری، مطرح شود.

مشارکت مردم در افزایش سرمایه دو تیم

قربان‌زاده با بیان اینکه با این ارزش‌گذاری مردم می‌توانند در افزایش سرمایه دو تیم مشارکت داشته باشند، گفت: هواداران دو باشگاه در افزایش سرمایه باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس با فرآیندی که در سازمان بورس در جریان است، پس از ثبت در سازمان بورس و درج در بازار پایه فرابورس، می‌توانند در این افزایش سرمایه مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به زمان عرضه سهام دو باشگاه برای افزایش سرمایه گفت: تا آخر بهمن یا نهایت اوایل اسفند، این اتفاق رخ خواهد داد و سپس تغییر در ترکیب سهامداری دو باشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در شش ماه آینده و اواسط 1401 نیز بلوک‌های مدیریتی دو باشگاه نیز واگذار می‌شود تا هم حکمرانی بهتری در این دو باشگاه داشته باشیم و هم اینکه مشکل آنها در AFC و حذف از آسیا برطرف شود تا دو باشگاه بتوانند با قدرت در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند.

کد خبر : ۷۴۴۹۷
0
۰
ارسال نظر