از کار در آزمایشگاه تا ورزیده ترین زن جهان/ تیا کلر تومی کیست؟

ورزیده ترین زن جهان، عنوانی است که تیا کلر تومی (Tia-Clair Toomey) ۶ سال پیاپی در رقابت های بازی های کراس فیت به دست آورده است.

از کار در آزمایشگاه تا ورزیده ترین زن جهان/ تیا کلر تومی کیست؟
کد خبر : ۱۵۲۳۴۰
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از روزیاتو: ورزیده ترین زن جهان، عنوانی است که تیا کلر تومی (Tia-Clair Toomey) ۶ سال پیاپی در رقابت های بازی های کراس فیت به دست آورده است. این زن ۲۹ ساله استرالیایی با شرکت در ۱۳ مسابقه از جمله وزنه برداری، دوی سرعت و شنا در این رقابت ها، به پرافتخارترین ورزشکار تاریخ کراس فیت تبدیل شده است.

بیوگرافی تیا کلر تومی

تومی قبل از اینکه در سرتاسر جهان نامی برای خود دست و پا کند، در یک مزرعه نیشکر در نامبور، شهری روستایی در ساحل درخشان کوئینزلند، بزرگ شد. زندگی در همن نقطه از جهان بود که او را عاشق ورزش کرد. تومی ورزش های زیادی را زیر نور خورشید بازی می کرد، از تنیس و نتبال گرفته تا دویدن و شنا و حتی ژیمناستیک.

او گفت: «برای من مهم بود به جای اینکه تنها در یک ورزش خاص خوب باشم، در همه ورزش ها مهارت داشته باشم.»

عشق او به ورزش از والدینش به ارث رسیده است. تومی گفت: «آنها لزوماً به خودی خود اهل ورزش نبودند، اما من داستان هایی شنیدم که چگونه مادرم می توانست با حرکات ژیمناستیک دور پدرم بچرخد و پدرم شناگر و موج سواری فوق العاده ای بود. شنیدن آن داستان های جالب در مورد والدینم به من این امکان را داد که بهمم آرزو دارم چه کارهایی انجام دهم.»

از یک تکنسین آزمایشگاه تا یک کراس فیت کار

تومی برای اولین بار کراس فیت را با همسر و مربی فعلی اش شین اور در سال ۲۰۱۴ کشف کرد. آن زمانی بود که آنها به گلادستون در کوئینزلند نقل مکان کردند.

تومی در آن زمان به جای کراس فیت، خود برای تناسب اندام می دوید؛ خودش گفت: «بازوهای من کوچک بودند. من هرگز از بازوهایم استفاده نکرده بودم و همیشه از پاهایم استفاده می‌کردم.»

اما او به سرعت درگیر شد.

تومی گفت: «من روی رشد عضلانی تمرکز نکردم، اما درگیر چالش بلند کردن وزنه ها شدم. من فقط می‌خواستم آن وزنه‌ها را از جا بکنم و وقتی از پس هر کدام بر میامدم، می‌خواستم کارهای بیشتری انجام دهم.»

در آن زمان تومی به عنوان تکنسین آزمایشگاه کار می کرد. با اینکه شغل بسیار راحت و امنی بود، اما شغل رویایی او نبود.

همانطور که او به تمرینات کراس فیت ادامه می داد، این فرصت برای او به وجود آمد تا برای وزنه برداری المپیک واجد شرایط شود. آن موقع بود که مربی او نصیحتی به او کرد. مربی به او گفت: «اگر می خواهی موفق شوی، باید کار خود را ترک کنی».

تومی هشت ماه آینده را صرف این فکر کرد که آیا باید نامه استعفای خود را تحویل دهد یا خیر. اما در نهایت تصمیم گرفت زندگی خود را تغییر دهد.

مشکلات با تغییرات ظاهری

تیا کلر تومی، زمانی که لباس‌هایی را که دوست داشت دریگر نمی توانست بپوشد، از تغییرات ظاهری اش ناراحت شد. او دچار بحران شه بود تا زمانی که تصمیم گرفت شرکت در بازی های کراس فیت را امتحان کند.

او گفت: «به تدریج اعتماد به نفسم درخصوص بدنم بیشتر شد، شروع به پذیرفتن بدنم کردم و سخت کوشی خودم را چیزی ارزشمند دیدم.»

شرکت در بازی های کراس فیت

او در بازی های کراس فیت ۲۰۱۵ شرکت کرد و در رتبه دوم قرار گرفت و جایزه تازه کار سال را کسب کرد.

سال بعد، او یک بار دیگر مقام دوم را به دست آورد تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۱۷ مقام اول را کسب کرد و در ۲۴ سالگی، عنوان خوش اندام ترین زن جهان را به خود اختصاص داد و از آن زمان عنوان خود را حفظ کرده اشت. اما حفظ برد شش ساله آسان نبوده است.

تومی هنگام تمرین برای بازی ها، حدود ۱۰ ساعت در روز تمرین می کند. او گفت: «قطعاً این کار سختی زیادی می‌طلبد و یک شبه اتفاق نمی‌افتد و مردم باید بدانند که رسیدن به جایی که امروز هستم، یک پروسه طولانی دارد».

شرکت در المپیک و بازی های مشترک المنافع

در سال ۲۰۱۶، تومی نماینده استرالیا در وزنه برداری در المپیک ریو بود و در آنجا در رده چهاردهم قرار گرفت. برای تومی، رقابت در المپیک چیزی بود که او همیشه در کودکی دوست داشت انجام دهد.

دو سال بعد، او در بازی‌های مشترک المنافع ۲۰۱۸، مدال طلا را به خانه برد.

اوایل امسال، تومی، که مشغول انتشار کتاب زندگینامه خود است، به بازی های المپیک زمستانی در رشته bobsleigh راه یافت. با این حال، او بعداً انتخاب تیم استرالیا را از دست داد.

نگاه به آینده

گمان می رفت بازی های ۲۰۲۲ آخرین بازی تیا کلر تومی، در این رقابت ها باشد. او هنوز نمی داند که آیا در بازی های کراس فیت دیگری شرکت می کند و برای هفتمین سال پیاپی پیروز این رقابت های می شود یا نه.

او گفت: «باید مطمئن شوم که وقتی در این رقابت ها ثبت نام می کنم، آن شور و اشتیاق را خواهم داشت، زیرا می دانم اگر کاری را که باید انجام دهم، در پایان فصل بالای آن سکو می ایستم».

کد خبر : ۱۵۲۳۴۰
0
۰
ارسال نظر