اتفاقی مهم در مذاکرات وین؛ کار به جای حساس رسید!

از روز گذشته و با دیدار علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران و انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا، مذاکرات دور هشتم از سر گرفته شد.

اتفاقی مهم در مذاکرات وین؛ کار به جای حساس رسید!
کد خبر : ۷۳۷۷۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از خراسان؛ گمانه زنی های رسانه ای نشان می دهد کار به جاهای حساس رسیده و برخی اظهار امیدواری می کنند که به زودی توافق نهایی بازگشت همه طرف ها به تعهدات برجامی امضا شود اما گمانه های این حرف چیست؟

روز گذشته میخاییل اولیانوف دیپلمات کهنه کار روس که رئیس هیئت این کشور در وین هم هست در گفت وگویی با اعلام این که سند نهایی برای احیای برجام پیش نویس شده است، جزئیاتی را درباره این سند و وضع فعلی مذاکرات وین مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: واکنش عجیب به مذاکرات وین؛ جهش 22 میلیون تومانی یک خودرو!

اولیانوف به روزنامه کامرسنت روسیه گفت که مسکو به دنبال به سرانجام رساندن مذاکرات وین درباره احیای توافق هسته‌ای تا آخر فوریه است. وی ادامه داد: این سند بندهای متعددی دارد که باید بیشتر روی آن کار شود اما سند روی میز است. طولانی است و بیش از ۲۰ صفحه دارد. این مبنای به پایان بردن مذاکرات در مدتی کوتاه است.

سند توافق 20 صفحه ای روی میز هتل کوبورگ

سپس شبکه خبری لبنانی المیادین نیز در مطلبی به نقل از منابع آگاه خود از وجود یک پیش‌نویس ۲۰ صفحه‌ای خبر داد که هنوز در حال بررسی و مذاکره است.

طبق گزارش خبرنگار المیادین، «پیش‌نویس یک سند ۲۰ صفحه‌ای تهیه شده است که چارچوب یک توافق سیاسی جامع را مشخص می‌کند.»

در ایران اما حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه کشورمان، مهمان بهارستانی ها بود و در نشستی غیرعلنی به توضیح جزئیات مذاکرات وین پرداخت.

سید نظام‌الدین موسوی سخنگوی هیئت‌رئیسه در توضیح این نشست، گفت: آقای امیرعبداللهیان در گزارش خود به تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی اشاره کرد و گفت: «آمریکایی‌ها اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی را طی زمان‌های مختلف تحریم کرده‌اند بنابراین یکی از محورهای جدی در مذاکرات، رفع تحریم افراد کلیدی است، به‌ویژه افراد و اشخاصی که در اقتصاد و معیشت مردم می‌توانند نقش داشته باشند.»

اما در حالی که همه در وین و پایتخت های ایران و ۴+۱ دنبال رسیدن به توافق هستند و حتی دولت آمریکا هم چنین ادعایی دارد ، گروهی متشکل از ۳۳ سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در نامه‌ای خطاب به بایدن تهدید کردند در صورتی که به کنگره اجازه ندهد شرایط توافق با ایران را بررسی کند و درباره آن رای دهد، برای ممانعت از اجرای آن از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

کد خبر : ۷۳۷۷۵
0
۰
ارسال نظر