ابتلای ناگهانی “خانم بازیگر” به سرطان بسیار پیشرفته

جین فوندا اعلام کرد پزشکان تشخیص داده اند که به سرطلان بسیار پیشرفته ای مبتلا شده است.

ابتلای ناگهانی “خانم بازیگر” به سرطان بسیار پیشرفته
کد خبر : ۱۰۷۵۰۵
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وقت صبح به نقل از همشهری آنلاین، جین فوندا، هنرپیشه مشهور آمریکایی و برنده جایزه اسکار روز جمعه اعلام کرد که دچار لنفوم یا سرطان لنفاوی از نوع «غیر هوچکینی» تشخیص داده شده است- اما قول داد که شیمی‌درمانی مانع کنشگری سیاسی‌اش نشود.

به نقل از ان‌بی‌سی نیوز فوندای ۸۴ ساله گفت که مطمئن است که بر این بحران سلامتی‌اش فائق خواهد آمد.

ابتلای ناگهانی "خانم بازیگر" به سرطان بسیار پیشرفته

او در پستی در اینستاگرام نوشت:

«خوب، دوستان عزیزم، من موضوعی شخصی دارم که می‌خواهم با شما در میان بگذارم. من دچار لنفوم غیر هوچکینی تشخیص داده شده‌ام و شیمی‌درمانی را شروع کرده‌ام.»

او افزود« این سرطانی کاملا درمان‌پذیر است. ۸۰ درصد افراد از آن جان سالم به در می‌برند، بنابراین احساس می‌کنم خیلی شانس آورده‌ام.»

دکتر ویلیام داهوت، رئیس علمی انجمن سرطان آمریکا موافق است که فوندا بسته به مجموعه‌ای از عوامل شانس بالایی در این مبارزه دارد. او گفت: «برای او، خوش‌بینی درباره پیروزی بر این بیماری یقینا در محدوده ممکن قرار دارد و می‌تواند کاملا تحقق باید.»

فوندا همچنین گفت که بخت بیشتر زنده ماندنش عمدتا بر اساس امتیاز داشتن «بیمه بهداشتی و دسترسی به بهترین پزشکان و درمان‌ها است.»

او افزود:‌«تقریبا هر خانواده‌ای در آمریکا در زمانی مجبور می‌شود با سرطان روبرو شود بسیاری از این خانواده به مراقبت‌های بهداشتی باکیفیت که من دریافت می‌کنم، دسترسی ندارند و این درست نیست.»

دکتر داهوت هم داشتن بیمه را عامل مهمی در شانس بهتر زنده ماندن فوندا دانست و گفت:‌ «اگر شما در مرحله دوم این سرطان و دارای بیمه بهداشتی باشید، شانس زنده مانده‌تان از فرد در مرحله اول این سرطان اما بدون بیمه بهدشتی بیشتر است.»

فوندا که برای بازیهایش در فیلم‌های «کلوت» (۱۹۷۱) و «بازگشت به وطن» (۱۹۷۸) برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شده است، به طرفدارانش گفت این تشخیص جلوی فعالیت‌های او را نخواهد گرفت.

فوندا از کنشگری درباره بحران اقلیمی پا پس نکشید

او گفت:‌«من نمی‌گذارم این بیماری تداخلی با کنشگری من درباره بحران اقلیمی ایجاد کند.»

با اینکه فوندا سال‌ها است که در موضوعات گوناگون سیاسی فعال است، اما اخیرا تلاش‌هایش را بر موضوع بحران اقلیمی متمرکز کرده است.

او با کتی قرمز به یکی از شرکت‌کنندگان دائمی تظاهرات در جلوی ساختمان کنگره بلد شده است و خوستار توجه بیشتر به بحران اقلیمی در جهان است.

فوندا گفت سرطان و بحران اقلیمی به هم مرتبط هستند.

او گفت: «ما نه تنها باید درباره درمان‌های سرطان صحبت کنیم، بلکه باید به علل سرطان که می‌توانیم حذفشان کنیم، هم توجه داشته باشیم.»

لنفوم غیر هوچکینی یک نوع سرطان است که در سلول‌های خونی شروع می‌شود که بخشی از سیستم لنفاوی هستند.

کد خبر : ۱۰۷۵۰۵
0
۰
ارسال نظر