آیا ارسال پیامک به بلک لیست ممکن است؟

کاربران تلفن­های همراه ممکن است در طول روز بیش از 10 پیامک تبلیغاتی دریافت کنند که طبیعتاً این مسئله برای آنها آزاردهنده است.

آیا ارسال پیامک به بلک لیست ممکن است؟
کد خبر : ۱۶۰۴۳۳
0
مدت مطالعه :
لینک کوتاه کپی شد

همین امر باعث می­شود وقتی بازاریابی پیامکی را به­عنوان یک استراتژی تبلیغاتی به صاحبان کسب­وکارهای مختلف معرفی می­کنیم، در ابتدا مخالفت کنند و این روش را چندان کارآمد ­ندانند. البته حق هم دارند، زیرا بسیاری از کاربران تلفن­های همراه به­دلیل دریافت پیامک­های تبلیغاتی تکراری در ساعات نامناسبی از روز، آن را لغو می‌کنند یا سرشماره ارسال‌کننده را بلاک می‌کنند. اما آیا می­دانید بازاریابی پیامکی همچنان یک روش تبلیغاتی پربازده است؟ آیا می­دانید با وجودی که در بلک لیست مخاطبان­تان هستید، می­توانید برای ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی اقدام کنید؟ با این مقاله همراه باشید تا یاد بگیریم چطور به بلک لیست پیامک ارسال کنیم.

منظور از بلک لیست چیست؟

قبل از شروع مبحث اصلی بهتر است یکبار مفهوم بلک لیست را باهم مرور کنیم. به زبان ساده کاربران تلفن­های همراه که تمایلی به دریافت پیامک تبلیغاتی ندارند، به‌عنوان بلک لیست یا لیست سیاه مخابرات شناخته می‌شوند. درواقع به درخواست کاربر، مخابرات دریافت هرگونه پیام تبلیغاتی را بلاک یا مسدود کرده است.

جریان بلک لیست از جایی آغاز شد که بازاریابی پیامکی، ارسال پیامک تبلیغاتی و… بیش از پیش رونق گرفت. به‌دنبال آن بسیاری از کسب­وکارها بدون اینکه اصول اولیه کار؛ مانند متن پیامک تبلیغاتی، زمانبندی ارسال پیامک و… را بدانند، دست­ به­کار شدند و بسیاری از مخاطبان را کلافه کردند. همین باعث شد تا بر اساس مصوبه مخابرات، کسانی­که تمایل به دریافت پیامک تبلیغاتی ندارند در لیست سیاه قرار بگیرند و هیچ‌گونه پیامی از خطوط تبلیغاتی برای­شان ارسال نشود.

چگونه مطمئن شویم در بلک لیست اس ­ام ­اس هستیم؟

آیا ارسال پیامک به بلک لیست ممکن است؟

اگر می­خواهید مطمئن شوید که شماره شما جز بلک لیست هست یا نه، چند راهکار پیش‌روی‌تان وجود دارد:

  1. مراجعه به صفحه استعلام آنلاین بلک لیست مخابراتی: به محض ورود به صفحه باید شماره موبایل­تان را وارد کنید تا مطمئن شوید ارسال پیامک ­های تبلیغاتی برای­تان مسدود شده است یا نه؟
  2. اگر می­خواهید متوجه شوید که آیا ارسال پیامک به شماره‌های مسدود غیرفعال شده است یا نه، باید با سیم­کارت همراه اول عدد 2 را به 8999 ارسال کنید، درصورتی که فعال باشد، شما را مطلع می­کنند، در غیر این­صورت ظرف مدت 24 ساعت برای­تان فعال خواهد شد. اما اگر از سیم­کارت ایرانسل استفاده می­کنید، باید عدد 1 را به 5005 ارسال کنید.
  3. اگر صاحب کسب­وکار هستید و از سیم­کارت شخصی برای ارسال پیامک استفاده نمی‌کنید، می­توانید با استفاده از پنل اس ام اس ، بلک لیست را دور بزنید و خیلی راحت برای ارسال پیامک تبلیغاتی به افرادی که پیامک را مسدود کرده‌اند، اقدام کنید. یک پنل پیامکی از یک سامانه معتبر این امکان را نیز به شما می­دهد تا مطمئن شوید آیا اصلاً در بلک لیست مخاطبان هستید یا نه!

چطور از بلک لیست عبور کنیم؟

آیا ارسال پیامک به بلک لیست ممکن است؟

راهکارهای متعددی برای این کار وجود دارد، اما سه روش تضمین‌شده هست شامل:

  • ارسال پیامک با خط خدماتی،
  • ارسال پیامک با شماره سیم­کارت،
  • و ارسال پیام صوتی

آموزش ارسال پیامک به لیست سیاه

تا به اینجا متوجه شدید که بلک لیست چیست و چطور می­توانید از آن عبور کنید. در ادامه یاد می­گیریم چطور به­ کسانی­که شماره شما در بلک لیست­شان هست، پیامک ارسال کنیم. در ادامه روش‌هایی را بررسی می­کنیم که با کمک آن‌ها می‌توانید به لیست سیاه دسترسی داشته باشید.

  1. استفاده از خدمات وب‌سرویس پیامکی

اولین و مطمئن­ترین راه برای ارسال پیامک به لیست سیاه، استفاده از وب‌سرویس پیامکی به آدرس melipayamak.com/webservice/ است. سامانه پیامکی برای کسانی قابل استفاده است که صاحب کسب­وکارند حتی به­صورت آنلاین. فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی بهداشتی هستید. حتماً دقت کردید که برای خرید از فروشگاه­های آنلاین ابتدا باید مشتری در سایت ثبت­نام کند و پیش از خرید احراز هویت انجام دهد. بعد از خرید نیز پیامک تائیدیه سفارش یا کد پیگیری برای او ارسال می­شود. حالا فرض کنید که نیمی از مشتریان شما در لیست سیاه هستند و وقتی برایشان پیام می‌فرستید، آن را دریافت نکنند.

این شرایط باعث می­شود به­مرور زمان مشتری را از دست بدهید. پس بهتر است برای حفظ ارتباط و تعامل با مشتری از سامانه پیامکی استفاده کنید. بدون استفاده از پنل اس ام اس، ارسال پیامک تبلیغاتی به بلک لیست امکان­پذیر نیست.

آیا ارسال پیامک به بلک لیست ممکن است؟

  1. استفاده از خطوط خدماتی

راه‌حل دوم برای ارسال پیامک به بلک لیست، استفاده از خطوط خدماتی است. با فعالسازی لیست سیاه دریافت پیامک از طریق خطوط تبلیغاتی مسدود می­شود، اما اگر شما خط خدماتی داشته باشید، به شماره‌های این لیست می­توانید دسترسی داشته باشید. فقط حواستان باشد استفاده از خطوط خدماتی برای ارسال پیام تبلیغاتی ممنوع و برخلاف قانون است. به عبارت دیگر از این خطوط نمی‌توانید پیامک تبلیغاتی بفرستید.

این خطوط تنها برای اطلاع‌رسانی، ارسال پیامک یادآوری، برگزاری نظرسنجی یا قرعه‌کشی پیامکی و… استفاده می­شود. درضمن اگر کسب‌وکار شما هنوز آنلاین نیست، اما برای ارتباط با مشتری نیازمند بازاریابی پیامکی هستید، پیشنهاد می­کنیم برای دسترسی به لیست سیاه از خط خدماتی استفاده کنید. برای اطلاع بیشتر می­توانید مقاله نحوه ارسال پیام کوتاه با شماره خدماتی را بخوانید.

  1. ارسال پیام صوتی

سومین راه‌حل برای دسترسی به شماره‌های لیست سیاه، ارسال پیام صوتی است. درواقع شما باید به­جای پیامک فرستادن، با مشتری تماس بگیرید و پیامتان را به گوشش برسانید. با استفاده از پیامک صوتی شما این شانس را دارید که با زبان یا گویش شهر خودتان صحبت کنید، روی کلمات خاصی تاکید کنید و در مواقع لزوم صدایتان را بالا یا پایین ببرید. این کار به شما کمک می­کند تا تأثیر بهتری روی مشتری بگذارید.

حتماً تا به ­اینجا متوجه شده­اید که بلک لیست چیست و چطور می­تواند کسب­وکار شما را تحت تأثیر بگذارد. پس بهتر است به­دنبال سامانه مناسبی برای بازاریابی پیامکی باشید. سامانه ملی پیامک پیشنهاد ماست. شما با دریافت پنل از سامانه ملی پیامک، بازهم می‌توانید برای بلک لیست اس ام اس ارسال کنید.

همانطور که گفتیم با توجه به روند نامناسب ارسال پیامک توسط بسیاری از کسب‌وکارها، برخی کاربران دریافت پیام تبلیغاتی را مسدود کردند و خب این باعث مختل شدن روند پیشرفت بازاریابی پیامکی شده است، اما اگر شما اصول اس ام اس مارکتینگ را بدانید خیلی راحت می‌توانید برای بلک لیست هم پیامک بفرستید. کافیست برای خرید پنل اس ام اس ملی پیامک اقدام کنید و یا با شماره 63404-021 تماس بگیرید.

کد خبر : ۱۶۰۴۳۳
0
۰
ارسال نظر